- 813 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HIZLI VE ETKİN OKUMA BİZE NE KAZANDIRIR VE YARARLARI NELERDİR?
HIZLI VE ETKİN OKUMA BİZE NE KAZANDIRIR VE YARARLARI NELERDİR?
hızlı okuma herkesin alması gereken bir eğitimdir.
Hızlı okuma becerilerini öğrenen ve bunu hayatında aktif olarak kullanan kişilerin okuma ve çalışma hayatlarında ciddi farklılıklar olduğu kanıtlandı.
Yale üniversitesinde yapılan bir doktora çalıması sonucu şu şekilde bitmektedir.
"Hızlı okuma teniklerini aktif olarak kullanan bireylerin, beyin potansiyellerini aktif olarak kullanmada, kullanmayanlara göre %400 - 600 aralığında fazla kullandıkları belirlenmiştir. denilmektedir.
Hızlı ve etkin okuma tekniklerininin sağladığı faydalar:
Okuma yanlışlarından kurtuluruz.
Beynimizi iki yönlü kullanarak zihinsel potansiyellerimizi daha aktif kullanırız.
Mevcut okuma hızımız en az 2-3 kat ortalama 4-6 kat oranında artar.
Dikkat ve konsantrasyon süremiz ortalama % 50 oranında artar.
Okuduğunuzu anlama- hatırlama gücünüz tatmin edici düzeye ulaşır.
Okuma ve ders çalışma dolayısıyla öğrenme daha zevkli hale dönüşür.
10-12 saatte okuduğunuz bir yazıyı 2-3 saatte bitirebilir ve okumalardan daha fazla keyif alırız.
Öğrenci isek saatlerce masa başında boşu boşuna verimsiz oturmaktan ve zaman öldürmekten kurtuluruz.
Göz ritmi ve görme kabiliyeti ve göz kasları geliştiği için okurken gözleriniz yorulmaz, sulanmaz ve sürekli uykumuz gelmez.
Sınavlarda yetiştirememe sorunundan kurtuluruz. Sınav sorularını tekrar etmeye yeterince zamanımız kalır.
Görme kabiliyeti geliştiği için, bu kabiliyetimizi hayatınızın diğer aşamalarında da kullanabiliriz.
Okuduğumuz yazı yada çalıştığımız derslerde yazının konu bütünlüğünü, anafikrini ve ayrıntıları daha çabuk yakalarız.
Amaçlı ve süreli okuma becerilerimiz gelişir.
Bilinçli okuyucu oluruz. Her gün daha fazla kitap, dergi, gazete vb yazı okuyabiliriz.
Gereksiz seslendirmelerden ve geri dönerek okuma alışkanlıklarından kurtuluruz.
Zamanımızı daha verimli kullanırız.
Zihinsel fonksiyonlarımızı daha aktif ve verimli kullanırız.
Bütünsel görme ve rahat bir okuma alışkanlığı kazanırız.
Okuma ve çalışmalarınızı kesintiye uğratmadan, kısa zamanda çok bilgi öğreniriz.
Her yazının aynı amaçla okunmadığı ve aynı hızda okumanın da mantığı olmadığını kavrayarak esnek okuyucu oluruz.
Okunan yazının ana fikrini çabuk yakalayıp yorumlayabiliriz.
Algı düzeyimizi artıracak teknikleri daha etkili kullanırız.
Okuma ile ilgili işimizi / işlerimizi yaparken sıkılmayız, aradığımız bilgiye daha kısa zamanda ulaşabiliriz.
Kitap, rapor, iş evrakları vb. yazıları okumak zevke dönüşür.
Başarıyı yakalamak, ona ulaşmak fobi ve hayal olmaktan çıkar.
Başarının zevkini alacağımızdan, yeni başarıları yakalamamız kolaylaşır.
Kendimize, sosyal yaşantımıza ve diğer işlere daha fazla zaman ayırabiliriz.
Bilgi beyni daha çok çalıştırır ve daha aktif kılar. Beynin aktifliği de bedeni sağlıklı tutar.
Muhakeme ve muhayyile yeteneğimiz gelişir.
Potansiyel yeteneklerimizi aktif hale getirmemiz, kendimize olan güvenimizi artırır.
Adem KARAFİLİK
Eğitimci, yazar - Kişisel Gelişim Uzmanı
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.