- 483 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Barış çanı çarşamba günü çalacak!
Bu konuyu hem burada çok yazdım hem de gündelik hayatta çok anlattım.
Zaman tünelinde "kalmayalım" dedim.
Lakin yine de 1 Eylül "Barış Günü "olarak iki ülkede bu yıl da kutlanmaya devam edildi.
Biri Türkiye,diğeri de KKTC.
Oysa bu tarih terk edileli yıllar oldu.
Zamanın ruhunu yalamak ve biraz da dünyalı olmak,bu değişen duruma göre hal almaktır.Eski alışkanlıkları "mekanik" olarak tekrar etmek değildir.
Bu yıl 21 Eylül Çarşamba günü kutlanacak "Dünya Barış Günü."
Halen 1 Eylülde ısrarın bir anlamı var mıdır ki?
Bu Stalin’in dünyaya attığı "kazık" günüdür .Ondan BM bu tarihi bıraktı ve Barış Günü önce eylülün 3.haftasına,sonra da 21 Eylüle alındı.
Bunu artık fark etmenin zamanı geldi de geçti bile.
Unutmayalım ki "Farkındalık,insanların işidir,insanımsıların değildir" der NLP uzmanı Nil Gün.
YORUMLAR
Kararı 1981 de BM tarafından alınıyor, 1982 de Eylül'ün üçüncü Salı'sında (BM Genel Kurulunun yıllık açılış gününde) kutlanmaya başlıyor. 2001 de tarih 21 Eylül olarak sabitleniyor. Görebildiğim kadarıyla asla 1 Eylül'de kutlanmamış.
Bizimkileri vazgeçirmenin kolay yolu 1 Eylül Ortodoks Hristiyanların yılbaşısıdır demek (ki öyle); Barış Günü kisvesi altında Hristiyan bayramı kutluyoruz dediniz mi hemen o gün değişir. Ödümüz kopar Hristiyanların bir gününe denk gelmesine. Saygılarımla.
sabri ayçiçek
sabri ayçiçek
-Unutma evlat,barış en güzel ülkedir ! Selamlarımla.