Dünya küçük falan değil!
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Dünya çok küçük diyorlar.
Külliyen yalan.
Dünya küçük olur mu?
Siz dünyayı sadece ayaklarınızla dolaşabilecek, gözlerinizle erişebilinecek bir yer mi sandınız? Nasıl bakıyor gözleriniz dünyaya?
Görüyor, duyuyor musunuz sahiden?
Kaç ülke dolaştığınız mı önemli, baktığınız her yerde, tanıdığınız her insanda kaç dünya keşfettiğiniz mi?
Beyinleriniz kaç kilometre yol gidebildi hiç düşündünüz mü?
Kaç kez zorladınız fikirlerinizi, kaç kez ufkun ardındaki ufuğa dokunabildiniz?
Dünyası küçük olanların beyinlerindeki kilometre sayacı hep aynı yerde sayıklar.
Başkalarının hayatlarıyla ilgilenip sadece kendi etrafında dönen insanlardır bunlar. Hiç yol alamazlar. Halbuki keşfedecek ne çok şey var!
Bir bilseniz, insan sadece bir resimde veya bir şarkıda bile kaç dünya değiştirebiliyor, bir çocuğun bakışlarında kaç kez yolculuğa çıkabiliyor..
Bir kitapla evreni yerinden oynatıp tekrar yerine koyuyor.
Küçükmüş dünya.
İnanmayın efendim.
Adımladığınız yollar dar, gidebileceğiniz yerler az olabilir.
Beyniniz öyle değil ama, o sizin hizmetinizde.
Yakıt mı gerek? Ruhunuzu şarj edin. Bakın nerelere gideceksiniz, kaç dünyadan ruhunuz dolu dolu döneceksiniz kendinize.
Haydi şimdi açın bir kitabın kapağını, müziğin sesine yeniden kulak verin, kemerlerinizi bağlayın ve gözlerinizi kapatın. Dilediğiniz kadar dünyayı keşfetmeye hazır mısınız?
✒T.Y.
YORUMLAR
İddia ediyorum… Hatta bas bas bağırıyorum !
Dünya evvelinden beri küçüktü. Ama şimdide küçük… Daha geçen gün dünyaya ayak bastığımda söylemiştim bunu. ‘’Siz hiç dünyanın dışına çıkıp, o yükseklikten dünyaya baktınız mı? Ben o koca boşlukta sigaramı tüttürürken , son bir kez daha dumanı içime çekerken, son kül sigara izmaritinden ayrılıp düşerken, işte o an’da gözüm dünyaya ilişti. Güldüm içimden. Sonra küçük bir fanusu andıran dünyaya gülüp geçmiştim. Elimle dokunsam, sonra avuçlarımın içine alsam, sonra sallasam sallasam sallasam …
Dünya evrenin noktası … Ama gel gör ki ,insan o dünyanın milyonlarca, milyarlarca büyüklüğünde olduğunu söylesem ne dersin?
İnanmayacaksınız ama daha demin köşe başında Franz Kafka’ya rasladım. Bakkalda Steinbeck rastladım. Kaldırımlardan yürürken Sabahattin Ali’yi Kürk Mantolu Madonna’yla sarmaş dolaş yakaladım. Dostoyevski’yi sokakta dilenirken gördüm. Bir bankın üzerinde oturmuş Genç Werther'in Acıları’nı yazan Goethe’yi izledim.
Dünya sanıldığından da küçükmüş. İşte insan beyninin yarattığı kitaplardan bunu gördüm.
saygılar
Usta
Batsın bu dünya
Diyenler de var bu dünyada
Bu dünya ile ne alıp veremediğiniz var demezler mi adama adam demiş dünya büyük evet büyük büyük olan dünya döndüğünü bile göstermiyor bize
Sır dolu bilinmeyen yönleri var ha bir de durdurun dünyayı inecek var diyorlar hıh...
Haksız mıyım usta
Saygı ve selam ile.