- 361 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Tespih
Kovulmuş şeytandan Azîz ve Hakîm olan Allah’a sığınırım.
Rahmân ve Rahîm (olan) Allah’ın adıyla.
Göklerde ve yerde bulunan her şey Allah’ı tesbih etmektedir. O, Azîzdir, Hakîmdir.
Andolsun biz peygamberlerimizi açık delillerle gönderdik ve insanların adaleti yerine getirmeleri için beraberlerinde kitabı ve mizanı indirdik. Biz demiri de indirdik ki onda büyük bir kuvvet ve insanlar için faydalar vardır. Bu, Allah’ın, dinine ve peygamberlerine gayba inanarak yardım edenleri belirlemesi içindir. Şüphesiz Allah kuvvetlidir, daima üstündür. HADÎD:1.25.
"Bunun üzerine:) Ey Âdem! Eşyanın isimlerini meleklere anlat, dedi. Âdem onların isimlerini onlara anlatınca: Ben size, muhakkak semâvat ve arzda görülmeyenleri (oralardaki sırları) bilirim. Bundan da öte, gizli ve açık yapmakta olduklarınızı da bilirim, dememiş miydim? dedi.BAKARA:33."
(Görmemiz bir nimet olduğu gibi, bazı şeyleri göremememiz de nimet.
Duyabilmemiz bir nimet olduğu gibi, bazı şeyleri duyamamamız da bir nimet.
Anlamamız bir nimet olduğu gibi, bazı şeyleri anlamıyor olmamızda bir nimet.
Göklerde ve yerde Allah’ı tesbih eden varlıkların, çoğumuz görünmeyen ruhani varlıklar ve ağaçlar, taşlar, kuşlar... gibi doğal varlıklar olduğunu düşünürüz.
İnsan eliyle, aklıyla işlem görmüş eşyaya dönüşmüş varlıkların, çıkardıkları seslerle aslında Allah’ı tesbih ediyor olabilecekleri hiç aklınıza geldi mi?
O sesleri, gerçek mahiyetiyle anlamak Allah dilemedikçe bizim için mümkün değil.
Arabaların, Uçakların, evdeki elektronik cihazların çıkardıkları seslerle aslında hep Allah’ı tesbih ettiklerini anlamak herhalde İnsan beyninin kaldıracağı bir yük değildir.
Bunlardan istifade ettiğimiz için olduğu kadar zikirlerini anlamadığımız için de çokça Hamd etmeli ve Şükretmeliyiz.
Hem her İşe besmele ile başlayarak emrimizdeki bütün varlıkların ,cihazların, bütün eşyaların Allah namına çalışmasını sağlamalıyız. Aksi mümkün mü? Mümkün sanırım. Eşyalarınızı Besmeleyle çalıştırın, çünkü eşyalarda Allah namına çalışmayınca, şeytan boşluk bırakmıyor ve eşyalarınız şeytan namına çalışıyor. Bu kez Eşyanın zikri yerine, evlerimizi, sokaklarımızı ve yollarımızı şeytanın küfrü dolduruyor olabilir.)
Kovulmuş şeytandan Azîz ve Hakîm olan Allah’a sığınırım
Rahmân ve Rahîm (olan) Allah’ın adıyla.
"İnsan, kendisinin başıboş bırakılacağını mı sanır! KIYAME:36."
"...Onlar O’nun ilminden, kendisinin dilediği kadarından başka bir şey kavrayamazlar. O’nun kürsüsü, bütün gökleri ve yeri kaplayıp kuşatmıştır Ayetel Kürsi."
"Yedi gök, yer ve bunların içinde bulunanlar Allah’ı tespih ederler. Her şey O’nu hamd ile tespih eder. Ancak, siz onların tespihlerini anlamazsınız. O, Halîm’dir (hemen cezalandırmaz, mühlet verir), çok bağışlayandır. İSRA:44."
Bismillâhirrahmânirrahîm.
Allâhümme salli alâ Muhammedin ve alâ âli Muhammed. Kemâ salleyte alâ İbrahime ve alâ âli İbrahim. İnneke hamidün mecîd.
"Allah’ım! Muhammed’e ve Muhammed’in ümmetine rahmet eyle; şerefini yücelt. İbrahim’e ve İbrahim’in ümmetine rahmet ettiğin gibi. Şüphesiz övülmeye layık yalnız sensin, şan ve şeref sahibi de sensin."
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.