- 1163 Okunma
- 3 Yorum
- 1 Beğeni
Tüm yalnızlıklar HAKKA çıkar
YALNIZLIK ALLAHA MAHSUSTUR diye bu cümleyi sık sık duyarız, acaba öyle mi diye bir düşünelim,
Niçe< NİHİLİZM> , Buda< NİRVANA>, Şekspir< OLMAK YADA OLMAMAK>,tasavvuf <HİÇLİK-FENAFİLLAH>, Dehanın sonu <YALNIZLIK>, tüm bu anlayışlar BİRİMSEL AKLIN zirvesi olup bir hiçlik ve akıl çıkmazı bir nevi yalnızlık durumunu işaret eder. Buz parçasının denizde erimesi gibi, birimsel aklın tüketilip KÜLLİ AKLA açılma mertebesidir. Bunun farkına varanlar, VARLIĞIN ebedi neşesine gark olur, farkına varamıyanlar,FİLOZOF olarak yaşamına devam eder.
Aynı durum sanatçılar içinde geçerlidir. HAKKIN, BEDİİ İSMİNİN, açınımını farkedenler, gerçek sanatın sahibinin ALLAH olduğunu teslim ederler.
Bir de umut fakirin ekmeği diye MEŞHUR bir cümle var, bu cümle , HZ. MUHAMMEDİN , <FAKRIM FAHRİMDİR>"E , bir atıftır, çünkü kişi VARLIK karşısında kendi hiçliğini hisettikçe <FENAFİLLAH>, VARLIĞIN sonsuz nimetlerine adım atmış olur<BEKABİLLAH>, SONSUZ ÜMİDİ olur.
ALLAH var idi ve onunla birlikte hiç bir şey yok idi, El an kema kan, halen öyledir. HZ. ALİ
Allah var gam yok.
YORUMLAR
Ne güzel düşünceler teşekkür ederim....mesajınızı okuyunca İngiliz'lerin bir sözü aklıma geldi onlara göre; insan Allah'a en yakın bahçede oluyormuş...haksız da değiller hani, ne Zaman mis kokulu çiçek görsem, ne zaman dalından bir meyve koparsam Yüreğim TANRIYA şükürle şükranla dolar.
SAYGILARIMLA
SELÂMLAR gönderiyorum
evet yalnızlık allah a mahsustur velakin
aşk iki nefis arasında olur yoksa ona aşk denmez
ruhum varlığımın dişisidir
meryem annemizin ruhu ise varlığının eriydi
yanii balığın canlanıp denize kaydığı yerdir as lolan mekan ne az ilerisi ne de berisi
tüm varlığın sebebi aşktır
şu ki yalnızlık bunun neresinde
selam muhabbetlerim ile
hayırlı bayramla<r efendim
yok,sul tarafından 9/14/2016 12:41:37 PM zamanında düzenlenmiştir.
Şaban Kalyoncu İskeçevi
HAKLISINIZ yazınızı beğeniyle takdirle minnetle okudum
Yalnızlık insanı üzüyor yine de sizin gibi düşünen birisine elinizde olmadan bağlanıyorsunuz
Yalnızlık tercihiniz bile olsa alışamıyorsunuz NEDEN ACABA?????
Şaban Kalyoncu İskeçevi
Hayat aşktan ibaret, biz kullar sonsuz çeşit varlık içinde yüzüyoruz, ontolojik olarak varlığımız Hakka bağlıdır, bütün bu güzellikler içinde yaşarken Allahı hatırlamak güzel bir davranış olduğunu ifade etmeye çalışıyorum, iyi bayramlar.