- 488 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Modern Devlet Sorunsalı
Özel mülkiyet, eğitim, sosyal güvenlik, iletişim barınma, sağlıklı ve dengeli beslenme modern toplumların devlet eliyle ve veya bir takım yasalarla güvence altına almaya çalıştığı temel insan hakları gibi görünsede artık öyle değil. 21 yy da devlet düşünen ve düşüncelerini yayan insanların önüne geçemiyor. Oysa en temel insan hakkı olan düşünce özgürlüğü 21 yy modern toplumları için terörizm den daha büyük tehtid halini almıştır. Süper devletler, diğer toplumların yönetimlerine doğrudan veya dolaylı müdahalelerle, düşünce özgürlüklerinin önüne geçmekte, toplumları, kaos ve düzen sarmalında boğup ilerlemelerinin önüne geçmektedir. Modern devlet, özel mülkiyet, sosyal güvenlik, ulaşım özgürlüğü, iletişim özgürlüğü, sağlıklı ve dengeli beslenme hakkı isteyen, bunlar için mücadele eden bir toplum yaratma peşinde. İlk bakışta bunları sağlayan devlet modern bir devlettir algısını yaratan bu yanılsama, aslında modern devletin, bunları yapabilmesinin yolunun, toplumun elinden bu hakları almaktan geçtiği gerçeğini anlayacaktır. Çünkü biz aydınlanma çağından biliyoruz ki, bilgi toplumunun olduğu bir dünya da temel insan hak ve özgürlükleri ulaşılması gereken bir hedef değil günlük hayatın bir parçasıdır.
Peki 21yy insanı bilgi bakımından 16 yy sonrası aydınlanma çağının ınsanlarını fersah fersah geride bırakmasına rağmen neden bilgi toplumu olamamaktadır. Dezenformasyon:modern devletin halkına reva gördüğü soykırım silahı.... Milyarlarca ışık yılı ötede yeni bir galaksiyi keşfedecek kadar bilgiliyizdir ama burnumuzun dibinde madruk bize çarpacak diye toplu intihar sahneleri keşfettiğimiz galaksinin önüne geçer. Nasıl olur? Özel mülkiyetin dokunulmazlığı vardır ama bir gece yarısı yatağınızdan polis zoruyla götürülürsünüz, savunma hakkınız kutsaldır ama pijamalarınızın cebinde ne para nede iletişim özgürlüğünü takan gardiyana cep telefonunuzun olmamasını anlatamazsınız. Yaşam hakkınız çiğnenenemez ama Doktora gidene kadar hapishane koşullarından dolayı çoktan hasta olmuş, temel sağlık hizmeti alma hakkınız en temel hukuk ilkesi olan ’suç sabit görülene kadar her insan suçsuzdur’ ilkesi ile birlikte ihlal edildiğinden artık ölmüşsünüzdür. Modern devlet, şayet aileniz işbirliği yapmazsa onlara da bedel ödetecektir.
Bütün bir dünya bu haldedir. Üç aşağı beşyukarı. Bütün dünya baştan aşağı soykırıma uğratılmaktadır. Peki neden? Modern toplum okumanın bilgi edinmenin ve edindiği bilgiyi insanlığın yararına kullanmanın iyi birşey olmadığına kararverdi. Ve terörizmi keşfetti.
(Yaşasın ölüm ’ viva la muerte’ alev alatlı ya itafhen)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.