- 691 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
KURBAN
KURBAN
Dünya insanların hem cenneti hem de cehennemi olmaya devam etmektedir. Bu gidişle dünyanın cennet mi cehennem mi olduğunu hiç kimse karar veremeyecektir.
İnsanlık insanları öldürmekle ölüyor. Dinimiz yaşa ve yaşat inancı üzerine bina edilmiştir. Masum bir insanın canı bütün yaratılmışlarla denk olduğunu unutmamalıyız.
Mazlumun gözünden akan yaş, dilinden dökülen dua dünyayı yerinden oynatmaya muktedirdir. Yeter ki yaratan duasını hemen kabul ediversin.
Gün geçtikçe kaybolmakta olan insanlığı tekrar geri getirecek olan yine insandır. Kendi heva ve hevesleri peşinde koşan insanın insanlıktan bahsetmesi menfaatperestlikten başka hiçbir şey olamaz.
Günümüzdeki düzenler insanlıktan yana değil insandan yanadır. İnsanlıktan yana olan tek düzen İslamiyet’tir. Seçim insana aittir.
İşte yüce yaratıcımızın gönderdiği mukaddes dinimizin bayramlarından biri olan kurban bayramına yaklaşmış bulunmaktayız.
Dini bayramlar sevenleri kadar sevmeyenleri de bulunan nadide günlerdir. Dini bayramları sevmeyenlerin sevmeme sebebi, bayramların insanlık için olmasıdır. İnsanlık için değil de insan için olsaydı emin olun onlar da severdi.
Kurban bayramı günleri dini bayramlarımızdan olup fert ve toplum üzerinde sevgi, kardeşlik, hoşgörü, bağışlama, adalet, yardımlaşma ve dayanışma duygularımızı yükselten mübarek günlerdir.
Bu günlerin kıymetini ancak bayramı bayram olarak görenler anlayacaktır. Yoksa bayramı tatil, dinlenme, turizm ve para olarak görenler bu günleri gördükleri gibi geçireceklerdir.
Özellikle dini gün ve bayramları eleştirme hastalığında olanlar yine kendilerine göre malzeme bulup satmaya çalışacaklardır. Alıcısı olur mu?
-Kör satıcının kör alıcısı olur.
Dünya insanlık adına katliamlar yaparken Allah’a kurban vermemizi çok görenler güya hayvan sever takılıyorlar. Oysa insanlığımız bitmek üzeredir. İnsanlar ne maksatla olursa olsun insanları öldürmektedirler. İnsanlar ölürken sesi çıkmayanların insan olup olmadıklarını kendileri karar vereceklerdir.
Kurban ancak yaratıcı için adanan canlar için söylenir. Kurbanın fazileti Allah’ımız tarafından değerlendirilecektir. İnsanlar kimin için kurban veriyorlarsa ancak ondan medet beklemelidirler.
Kurban ibadeti vacip ibadetlerimizdendir. Kurban kesme şartlarını taşıyanların kurban kesmesi kulluk görevlerindendir.
Millet kurban kesmedi demesin diye kurban kesilmez.
Çocuklar et yesin diye kurban kesilmez.
Başkasına hava atmak için hiç kesilmez.
Kurban Allah rızası için kesilir.
İslam dini İnsanları maddi ve manevi sıkıntıya düşürmek için değil, rahat, huzur ve mutluluğa ulaştırmak için vardır. Bayramın bayram olabilmesi insanların huzur ve mutluluğuna bağlıdır.
İnsan insanlığı için Allah’a hayvan kurban ederken günümüzde kurban ettiklerimizden daha da alçalmaya başladık.
Hz. İbrahim verdiği sözden, samimiyet ve ihlastan dolayı oğlu İbrahim’i (as) kurban etmek istemesini Allah kabul etseydi o günden bu güne insanlar eleştireceklerdi. Fakat bugün insanlarımız binlerce canı kendi istek ve menfaatleri uğruna yok etmektedirler.
Allah yolunda kesilen kurbanlar, verilen canlar, akıtılan kanlar bizim insanlığımızın belgeleridir. Allah uğrunda yapılmayan işten fayda beklemeyin.
Bu vesile ile mübarek kurban bayramınızı en kalbi duygularımla kutlar, Türk-İslam dünyasına sağlık mutluluk, huzur, barış, dayanışma ve kardeşlik getirmesini temenni ederim.
Muhabbetle!..
07.09.2016
Osman GİRGİN
osmanlıhaber.com
[email protected]
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.