- 424 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ABD NİN ACINACAK HALİ
Son dönemde ergenekon ve gladyo türü haberlere ve asparagaslara öylesine alıştık öylesine kanıksadık ki artık bu haberlere bağımlı hale geldik bir bakıma. Memlekette ergenekonla ilişkili olmayan gizli kapaklı bir olay olmadığına iyice inandık. Birilerinin kendi pisliklerini bu operasyonlarla gizleme ihtimalini düşünmedik. Ya da düşünmek istemedik.
Asıl konumuz bu değil tabiki. Biz bu sefer daha geriye gideceğiz kısmet olursa.
Ergenekon ya da gladyonun ne olduğunu, kimlerin kurduğunu ve faaliyetlerini daha önce biraz kurcalamıştık hatırlarsanız. Peki ergenekonu başımıza bela eden ve yıllardır bizi kendimize ait politika yapmaktan alıkoyan ABD bizimle kıyaslanınca acaba nasıl bir durumda idi? Bize iç karışıklık taneleri serpen ve politikalarımıza dolaylı yollardan müdahale eden bu serseri ülkenin kendi durumu nasıldı? Acaba o bağımsız bir politika sahibimiydi? Yoksa bizim ABD ye ait diye bildiğimiz politikalarda ABD nin derin devletinin politikalarımıydı? Asıl derin hesaplaşma yoksa ABD de mi oluyordu? Kuru kafalar ve kemikler örgütü ve evanjelist tarikatı ile İsrail in truva atı ABD miydi?
Bizi ergenekon türü yapılanmalarla yıllarca oyalayan ABD de elbette bağımsız değildi. Kendine ait bir politikası olmayan ve dünyaya korku salan bu devlet de tıpkı bizdekine benzeyen bir derin devlet yapılanması tarafından yönetiliyordu. İşin acı tarafıda ABD yi yöneten derin devlet sisteminin büyük bir kısmı Yahudiler in elindeydi ve israil politikaları direkt olarak ABD tarafından uygulanıyordu.( Büyük israil imparatorluğu projesinde ülkemizin güneydoğusunun büyük bir kısmı vardı mesela ve terör beslenerek doğu illerimiz insansızlaştırıldı. Bölge planlı bir şekilde göçe zorlandı. Dünyanın en zengin uranyum yataklarının güneydoğu illerinde olduğu iddiası bilmem ne derece doğrudur ama birileri bizimle dalga geçiyordu.)
Derin yapılanmalar sadece ülkemizde sahnede değildi elbette.Ülkemiz üzerindeki oyunlarda ergenekon ne ise başka ülkelerde de aynı türden yapılanmalarla işlerini yürüttü ABD derin devleti. Bu derin oluşum kendi iç hesaplaşmasında hizaya gelmeyen ABD başkanı kenedy yi bir suikastle tasfiye etti. Filistin e karşı yumuşama eğiliminde olan Bill CLİNTON nun başına gelen skandallarla ne hale geldiğini hepimiz biliyoruz. Hani şu oval ofis ve manken monika meselesi. Hatta gazze şeridinden çekilme taraftarı olan Ariel ŞARON çıkabildimi hala komadan ? Vesselam kişiler ve olaylar farklı gibi gelsede amaç aynıydı ve genel hizmet ABD derin devletineydi.Tabiki dolaylı yollardan İsrail e.
Bu açıdan değerlendirildiğinde ülkemizdeki çete operasyonları dünya açısından çok önemlidir. Ülkede ilk defa darbeciler ciddi bir biçimde suçlu muamelesi görmeye başlamıştır. Bu zincirleme reaksiyon un zor olsada ABD nin iç dengeleri açısından önemi büyüktür. Belki ütopik gelebilir ama bu reaksiyon ABD ye sıçrayabilir ve ABD statükosu yıkılabilir. Bu bir umuttur şu aşamada ama bu mümkün olabilir.Bizim yerli ergenekon dan kurtulduğumuz gibi ABD de içindeki ergenekon dan yani gladyo nun atasından vesselam yahudi lobisinden kurtulabilir. Çok güçlü ve kemikleşmiş bir yapısı olduğu muhakkaktır. Bizdeki 28 şubat meselesinde 1000 yıl sürecek denilen anlamsız din düşmanlığı safsatası gördüğünüz gibi 15 yıl bile süremedi. Yani diyorum imkansız diye bir şey yok dünyada ve her an herşey olabilir ve ABD de kendi bağrsaklarını temizleyecek gücü kendinde bulabilir. Tabi bunun çooook acı neticeleri olacaktır. Bizim ergenekon deşifre oldukça ülkedeki bir çok faili meçhul ortaya çıkmaya ve gündem sarsılmaya başladı. Güngören terör eylemi ya da ABD elçiliğinin bombalanmasını düşünürsek nasıl bir durum olduğunu anlatmaya yeter sanırım. Ya da Mumcu cinayetinin artık ergenekonla birlikte anılabiliniyor olması. Peki ya bu örgütü kurup tüm dünya ülkelerine ithal eden ABD ve ABD derin devletinin kendi iç hesaplaşmasında ne tür eylemler olacaktır. ? Bunu düşünmek bile çok acı gerçekten. Boyut düşünülünce ABD de muhtemelen nükleer bomba atar bu ergenekonun babası gladyocular ve Mossad uşakları.
Sonuç ne olur ya da ne zaman deşifre olurlar bilinmez ama bize göre bu reaksiyon dünyada çok şeyi değiştirecek ve sadece Türkiye ile sınırlı kalmayacak bu operasyonlar. Göreceksiniz. Göreceğiz.
Tunar ÇALIŞKAN / araştırmacı yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.