- 1354 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Tanrının alfabesi ile yazmak
Arapça ELİF harfi Hakkın simgesi, (Varlık O ve Ondan), olduğunu ifade eder, BE harfi kulluğun simgesi (Tüm varlığın secde halinde) olduğunu, BE nin altındaki nokta ise kulun varlık simgesidir.Bir varmış bir yokmuş. Çocuklara anlatılan ilk hayat dersinin masal olması bir varmış bir yokmuşa hazırlıktır.
Görünür hayat BE harfinin çizgisinde , İLMEN YAKİYN bilinç düzeyi ile yaşanır. Noktanın ,BE harfinin altında olduğu durumdur. MATEMATİKTEKİ X eksenine karşılık gelir. Arapça TE harfinin bir başka deyişle BE çizgisinin üstündeki iki nokta, soyut, latif hayatı, derinliği temsil eder. MATEMATİKTE Y eksenine karşılık gelir. Bilinç düzeyi AYNEL ve HAKKAL YAKİYN dir. Bu boyuta nüfus edebilmek için, AŞK ve İMANIN İKAN DERECESİ gerekir. X ve Y ekseninin kesişim bileşkesi insanın en üst basamakta olduğu gökler ve yer arasındaki hayatı doğurur . İnsan boyutunda ise X KADININ Y ERKEĞİN sembolüdür. X ve Y nin AŞKLA KESİŞİMLERİ ,insan neslinin devamını sağlar (aşkın meyvesi), hayat bir bitmeyecek bestedir dünya ahiret gibi boyutları değişir.
Nokta, kulun varlığı, Hakkın kalemidir.
Hak denizse, yaşam dalga ( şiir, ruh) , kıyıya ulaşan köpükleri yaşam renklerini (öykü ve roman) temsil eder.
Birin 0 yani noktaya bölümü sonsuzdur, Varlığın özelliklerinin kuldan tecelli etmesidir.
Vahdeti şuhud , Vahdeti vücudun aynadaki görüntülerinden ibarettir.
Bir ben var benden içeriyi arayınca yanaktaki ben olarak dışarı çıktım.
Be nin altındaki noktayım. Hz.Ali
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.