- 750 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TERÖR
TERÖR
İnsanlık şimdiye kadar bütün yaratılmışlarla girdiği imtihanı kaybetmiştir. Şimdi kendisi ile imtihan edilmektedir. İmtihanın sonu kendisinin de sonu demektir.
Dünya yaratıldığı günden bu güne yaratılış gayesi olan hayatı bir türlü güvence altına alamamıştır. Neden?
Dünyayı yaratan Allah’ü Teâlâ dünyadaki yaşama kurallarını bizlere peygamberler vasıtasıyla göndermiştir. Bu kurallara uymadığımız müddetçe dünya üzerinde doğru dürüst yaşayamayacağız.
Bu kurallar herkesin uyması gereken kurallardır. Bir kısmının uyması halinde diğerlerinin üzerinden bu kurallar kalmıyor.
Yeryüzünde işlenen Habil-Kabil ilk cinayetinden bu güne insanlık insanlığın düşmanı olduğunu göstermiştir.
Bir insanı öldürmenin bütün insanlığı öldürmekle eş değer olduğunu söyleyen İslam dini de dâhil bütün dinler insan hayatını mukaddes bilmiş ve öyle olduğunu anlatmaya çalışmıştır.
Dinlerin kurallarını uymayanlar işlenen suçların ortaklarıdır.
İnsanlar iç muhasebe yaparken bazen hataya düşebiliyor. Dinin şu emirlerini uymuyorum ama insan hayatının mukaddes olduğunu biliyor ve inanıyorum.
Kurallarını bir bir deldiğimiz dinin, insanlar yanında bir uygulanırlığı kalmadı ki. Herkes bir tarafından istemediği bölümlerini yok saya saya kendimize göre bir inanç ortaya çıkarmışız. Bunun adına da din diyoruz.
Dinin emir ve yasaklarını işimize geldiği zaman ağır, işimize geldiği zaman hafif buluyoruz. Bu da demek oluyor ki, ezelden ebede var olan, yaratılmışların yaratıcısı olan rabbimizi muhalif etmektir ki bunun dindeki açıklaması şirktir.
Terör dünyanın hep belası olmuştur. Terör insanlığın problemidir. Bu problemi yok edecek olan da insanlıktır. Fakat insanlığın bunu yok edebilmesi için öncelikle kini, nefreti, hırsı, intikamı, düşmanlığı ve benliği yok etmesi gerekir.
Hasan Sabbah tan bu yana canlı bomba dediğimiz, insanın insanlığından çıktığı ve ahir dünya telaşının olmadığı bir canilikle karşı karşıyayız.
İnsanlık âlemi savaşın bile kurallarını belirlerken canlı bombalar insanların içerisinde değil insanlığın içerisinde patlayan birer cani olarak kayıtlara geçmişlerdir.
Dinle ilgisi olmayanların bile razı olmayacağı bu olay son günlerin kâbusu haline gelmiştir.
Bugünkü dünya siyasetinin en büyük düşmanı ikiyüzlülük ve kapitalizmdir. Terörü finansa edenler bile bugün terörü lanetleyebiliyorlarsa bir gün kendi lanetlerinde boğulup gideceklerdir.
İnsanlık yaratıcının emir ve yasaklarını uymama inatçılığı yüzünden yok olup gidecektir.
Bütün dünyada patlayan bombaların dünya liderlerinin samimi davranışlar sergilemesi halinde bıçak kesercesine kesileceği aşikârdır. Eğer bu olmuyorsa elbette kendileri de terörün içerisinde yok olup gidecekler.
Dünyadan yiyeceği, içeceği, kazanacağı ve ömrü belli olan insanoğlunun bu kadar sorumsuz davranması elbette nefsinin esiri olmasındandır.
Böyle bir dünyada yaşıyorsak eğer kendimizi kötülüklerden uzak tutarak ve her an ölecekmiş gibi yaşamalıyız.
Bir yanda kötülükleri yüzünden cehennemi dolduranlar, diğer yanda mazlumların cennet yolcuları olduğunu unutmayalım.
Dünyada cenneti satın alabilme herkese nasip olacak bir nimet değildir.
Dünyasına veda edenlerin arkasından isyan etmenin faydası olmadığını bilelim işin edebiyatı ile meşgul olurken kendimizi ateşe atmayalım.
İnsanlar çok güzel konuşuyor desinler diye isyan edebiyatı yapanlara bir çift sözüm var:
-Bülbülün çilesi dilindendir.
Muhabbetle!..
31.08.2016
Osman GİRGİN
osmanlıhaber.com
[email protected]
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.