- 1175 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ALEVI KIZILBAS YOLUNA GÖRE ÖZE UYGUN HAKKA YÜRÜYEN CAN ICIN HIZMET VE HAK MEYDANI ERKANI
HİZMETİ HAK
BİR HAK YOLCUSU (ALEVİ- BEKTAŞİ – KIZILBAŞ HAK YOLUNA İKRAR VEREN CANLAR) HAKKA YÜRÜMEK ÜZERE CANINI TESLİMİNDE KISA ÖNCESİNDE BAŞLIYARAK TOPRAKTA SIRLANME VE 40. GÜNÜN HAYIR GULBANGINA KADAR NELER YAPILMALI.:
Bu hizmetleri 6 başlık altında toplaya biliriz.
1. Erkana hazırlık Canımızın yakınlarının isteklerı
2. Canımızın Hakka yürümeye başladığı an.
3. Canın paklanması ( Yıkanması)
4. Hak Meydanı Dar Erkanı
5. Canımızın toprağa sırlanması.
6. Toprağa verildiği günden itibaren 40. gününe kadar 40 Komşukapısına 40 Haklokması ve 40 Hak Gulbangı.
7. Mezar kaldırma nasıl olmalı
I 1.Erkana hazırlık Canımızın yakınlarının istekleri. :
Hakka yürümek üzere olan Canımızın yakınlarında o anda orda olanlardan.Musahibinden, Babasında, Eşinde, Çocuklarında, Kardeşlerinde veya orda bulunan kanbağı ile bağlı olan Canlardan Hizmeti yürütebilecek bir ehil Can Rızalık alır ve Razılığı bir Hak gulabngı ile. ‘‘ Ben Hak için bu hizmeti yapmaya talibim sizlerden Hak, erenlerin Aşkına Rızalık isterim. Bu Hizmeti yapmama razımısınız? Der Hakka yürümekte olan Canımızın yakınları Biz Razıyız Vazifeye başlıyabilırsin Hak Erenler, Xızır yardımcın olsun, hizmetin kabul olsun. Der. Hizmeti kabul eden ehil bilge Can . Bismi Şah Halla halla. Hak için kabul ettim hizmeti. Hak Erenlerin Xızırın yardımı ile Hizmetimizın Hakın dergahında kabul ve makbul olsun. AŞK ile olsun Halla Halla Eyvalla. Der.
2. Canımızın Hakka yürümeye başladığı an.:
Vucudun şehrini terkeden CAN cansız bir vucut bırakır.
Can bedeni terketmiş fakat henüz yola çıkmamıştır.
Yola çıkmak için o cana teslim edilen bedenin toprağa sırlanması verilmesi gerekir. Can ( Ruh) beden toprağa verilerek sırlanırken bir gulbang verilirken ( sırası gelince o gulbangıda yazacağım) Cana Hak yolu açılmış olur ve yolculuk başlar. Bu yolculuk 40 gün sürer 40 akşam akşamlokması çıkarılır 40 komşuya verilir 40 can 40 gulbang verir Allah kabul ettsin Xızır yoldaşı olsun der. Canımız 40 Eşikten geçip 40 Canla Hak meydanına Pir Divanına varacak.
Rızalık alan Ehil Can Beden gözleri açık kalan Canın açık gözlerini sırlaması için Desturu Pir diyerek sağ elini göğsüne sol elinin baş parmağ, işaret ve ortaparmağı ile Sol elinin ayası iki kaşın ortasında geçecek şekilde beden gözlerini sırlarken , kapatırken. Bismi Şah halla halla ya Hak ben beden gözlerini sırladım sen can gözünü açık tut. Nuru Naciyeyi görsünde gelsin. Gerçeğe Hü Halla halla Aşk ile. Der gözleri sırlar.
Beden Cansız kalınca kaslar gevşer, Gevşek kaslı Çeneler Beden Ağızını açık bırakır. Ağızın açık kalmamsı için kullanılmamış beyaz bir bezle çene bağlanır. Görevli Can Desturu Pir deyip Çeneyi bağlarken Bismi Şah Halla Halla . Hak kelamı ikrarın verildiği bu ağzı ben bağlıyorum bu bir dünyevi beden ağzını mühürledim. Hak meydanında Pir divanında Mansur darında Can sesini duyun ya Xızır, ya Pir Gerçeğe Hü Aşk ile
Duruma, Zmana ve Zemine göre bedenin rahat olmasına özen gösterilerek yere bir Hak Döşeği serilir. Bedendeki elbiseler çıkartılarak beden üryan edilir. Üryan beden başı doğuya , ayakları batıya gelecek şekilde yatırılır.
Ayaklar birlenirken Sağayağın Başparmağı Solayağın başparmağının üstüne getirilerek beyaz kulanılmamış bir bez veya şeritle bağlanıp birlenir.
Ayrıca eller Sağel sol elin üstüne gelecek şekilde Ergişide göbeğin birez üstünde. Hatun gişide göğüsün üstüne gelecek şekilde birlenir. Darı Mansurdaki gibi. Görevli Can dersturu Pir diyerek bu vazifeyi yaparken şu Gulbangı okur . Bismi Şah Halla Halla. Hak meydanına göndereceğimiz bu canımızın bedeni Mansur Darına hazır. Ya Hak, Ya Pir Canı Mansur Darına alırken Yüzünü Ak, Özünü Pak alın. 40 larla Cem olsun. Devriyesi Nurlu olsun Aşk olsun. Geçeğe Hü. Ve Beden kulanılmamış bir bezle başın ve ayakların görünmeyecek şekilde kapatılır.
Burda yörelere göre değişiklikler vardır amma genelde burda yazdıklarım hertarafta benzeri şekilde yapılır. Kürt Kızılbaşlarda Cacım dediğimiz kutsal motiflerle örülmüş duvara asılan kilmlerle örtülebilinir. Başka yörelerde başka şekilleride vardır. Bunlara eyvalahımız vardır.
Canın başına 1., 3., 5., 7. Veya 12 Delil uyandırılırken Delil Gulbangı Okunur. Delilimiz yansın yakılsın. Hak Aşkına, Delilimiz yansın yakılsın Pir Aşkına, Delilimiz yansın yakılsın Xızır Aşkına,O yörenin Ziyaretleri isimleri anarak ör. Delilimiz yansın yakılsın Munzur Aşkına v.b.
Can döşeğinin sağında bir solunda birer Can nöbet tutar bu tabiiki herkesten önce varsa Musahibe düşer. Delili uyandıran canda baş tarafında nöbet tutar.
Konu komşu gelenler hep birlikte Şin dediğimiz Ağlama ve Ağıt yakarak Canımızın arkasında metiheler söylerler. Burda Cem olunurken Saz çalınıp Semah da dnülür.
Bu arad görevli bir Can Canın Hakka yürüme erkanını konu komşuya bildirir. Yada Günümüz şartlarına uygun SMS veya İnternet sayfalarında yayınlanarak Canların Erkana katılımını sağlar.
3. Canın paklanması ( Yıkanması)
Yıkanmaya başlamadan önce HAZIRLIK yapılmalı.
Tabutun üstünde Yolculuk Sargıları ile bir Yolculuk gömleği ( kefenler ) hazırlanırken
Üç sargı birde yakasız gömlek le üç kuşak ve beş edep yerini kapatacak bezler hazırlanır. Canımız bir Bayan ise bir Göğüs bezi ile bir akıntı bezi ile başı örtecek bir bez hazırlanır.
Yıkamaya başlarken Hygene de dikat etmeliyiz. Çizme , Eldiven, Önlük giylmeli. Ayrıca Şampuan, Sabun, Sünger veya Lifde hazırlanmış olmalıki yıkamaya başlarken eksiklik olmasın.
Eğer Canımız Hastahanede gelmiş Amalıyatlı ise, vucutta yara veya hortum benzeri şeyler varsa bunlar temizlenip su geçirmeyen bantlarla kapatıldıktan sonra yıkama hizmetine başlanmalı.
Başlamadan önce bir GULBANG verilir.:
Desturu Pir Bismi Şah ya Hak.
Ey alemlerin Nuru sen varlığın birliğisin. Sana inancımız tamdır.Yoluna İkrar verdik. Senin sevgini gönlümüzde topladık.
Bu sevgi, itikat ve ikrala bugün bu Canımızın beden temizliğini yapacağız. Biz rızalık aldık, razı olduk. Sana ve gerçeklere sığınarak bu günkü hizmetimizi kabul ve makbul eyle. Gerçeğe Hü.
Denir ve Beden teneşire konulurken. Hak aşkına başlıyoruz. Xızır Aşkına başlıyoruz. Pir Aşkına başlıyoruz. Denilir ve Bedenin kontrolu yapılır. Bedende herhangi yabancı bir madde varsa ör. Hotrum, yara bandı vs. Temizlenir gerekli ise su geçirmez yarabandı ile açık yaralar kapatılır. ( Not.: Hastahanede getirilen Canlarımızın üstünde cepli gecelik veya Pıjama vs varsa cebleri kontrol edilir ceblerde veya canımzın kolunda Saat ve değerli eşya, para vs ne varsa hemen anında canımızın bir yakınına bir iki şahsın şahadetinde teslim edilir. Burda tecrübelerime dayanarak böyle yazdım)
Çıkarılan gecelik, pijama ne varsa daha önce hazırlanmış cöpe atılır.
Su hazırlanır sıcaklık kontrol edilir çok sıcak olamamalı, soğukta olmamalı. Mümkünse ılık olmalı. Bedeni ne yakmalı nede soğutmalı.
BEDEN YIKAMASI
3 / 1 .: İlk önce bedenin edeb yeri ile dışkılık sol el ile sabunlu sünger ve bol su ile yıkanır. Sünger ,eldiven çöpe atılır.
3/ 2.: a) Su sağ omuzdan başlıyarak üsten sağ ayak ucuna kadar üç sefer su dökülürken. Şöyle bir GULBANG her su döküşünde okunmalı.
Desturu Pir Bismi Şah ya Hak.Bu canımız senin rahmetine kavuştu. Nurlu rahmetini esirgeme. Varsa eksikliklerini bu su ile arı duru eyle.
b ) Bedenin alın kısmında başlıyarak vucudu ortalayacak şekilde ayakuclarına kadar üç sefer su dökülürken. Şöyle bir GULBANG her su döküşünde okunmalı.
Bismi Şah ya Hak nızamı terazinde Canımızın eksiklerini af güzelüklerini bol eyle.
c )Bedenin sol tarafında üç sefer suyu dökerken. Şöyle bir GULBANG her su döküşünde okunmalı.
Bismi Şah ya Hak Canımız bilerek veya bilmiyerek yapmış olduğu hataları, eksiklileri bu su ile akıp gitsin deryalarda arı duru olasun.
3 / 3.: Bedeni sabunlamaya başlıyoruz. Bir sünger veya lifle Baştan göbeğe kadar olan kısmı sabaunlanır ve ovulur. Diğer bir Sünger veya lifle Göbekten ayaklara kadar olan kısım sabunlanır ve ovulur.
Sabunlama işi bittikten sonra bol su ile sabundan arındırılır.
Burda sıra Av-Dest e geldi. Abdest diyorler amma doğrusu ele su dökmek anlamında olan bir temizlenme dir.
AV-DEST.: Cemde ibrikdarın yaptığı ile aynıdır. Burdaki sıralama kural değilsede bu sıralamaya göre yaplırsa kanımca uygun olur.
a) Sağ el Sol elin üstüne gelecek şekilde göbek hizasında 3 sefer üst üste getirilip su dökülürken.
GULBANG verilir.: Desturu Pir Bismi Şah ya Hak. Aşk olsunki sana suyu temizleyici ve yolumuzu nurlu verdin.
b) Canımızın ağzına, burnuna üç sefer avuç içi ile su verilirken.
Bismi Şah ya Hak bu canımıza nuru naciyenin deryasında öyle bir kasa su ihsan etki bir daha susuzluk duymasın.
c) Yüzünü yıkarken üç sefer avuç içi ile su dökülürken.
Bismi Şah ya Hak Hakmeydanına varacağı günde yüzünü nurunla nurlandır.
d) Canın Sağkolunu dirseğe kadar yıkarken.
Bismi Şah ya Hak Hakmeydanında Pir Divanında Darımansurunu kolay tut.
e) Canın Solkolunu dırseğe kadar yıkarken.
Bismi Şah ya Hak Hakmeydanında Pir Divanında soldaki Aşkını aşikar eyle ve Darda sorgusunu kolay eyle.
f) Canımızın Başını elle incitmeden üç sefer su ile mes edrken.
Bismi Şah ya Hak bu Canımızı rahmetine bürü ve üzerine nurlarını ıhsan eyle.
g) Canın Boyun ve kulaklarını yıkarken.
Bismi Şah ya Hak boynumuz senin yolunda kıldan incedir. Bu Canımızın yükünü hafif tutki senin meydanına düzgün gelebilsin.
h) Canın Sağ ve so ayaklarını yıkarken.
Bismi Şah ya Hak Sağayağını Başparmağını solayağın başparmağının üstüne gelmesini sağlaki. Darında düzgün durabilsin.
3 / 4 .: İkinci sefer Edeb ve Dışkılık yıkanır Birincisi gibi ve eldiven çöpe atılıp yenisi takılr.
3 / 5.: İkinci sabunlamaya başlanır aynen birinci sabunlama gibi yapılır.
3 / 6.: İkinci AV-DEST aynen birinci sıralamada yaptığımız gibi ve aynı GULBANG lar okunarak yapılır.
3 / 7.: Üçüncü sefer Edeb ve Dışkılık yıkanır Birincisi gibi ve eldiven çöpe atılıp yenisi takılr.
3 / 8.: Üçüncü Sabunlamada yapılır Birinci sabunlamadaki gibi yapılır hersa bunlamada Canın sırtıda mutlaka sabunlanmalı. Yapılır. Ve sabundan arındırılnca edeb teki bez değiştirilip yenisi serilir ve Mümkünse Göğüsten Dizkapaklarına kapatılacak şekilde beyaz bir bezle kapatıldıktan sonra.
Rızalık, Razılık ve Helallik suyunu dökmek için yakınları Musahibi ve dostları çağırılır su dökmek istiyenlere hizmeti yapan ehil canlar yardım ederler. Burda her su dökenle. Bu su Xızır aşkına Pir Aşkına, Evrenin Nuru Aşkına arılık duruluk suyu olasun der vazifeli Pir yada ehil Can.
Bu Rızalık Helalık suyu bittikten sonra .
3 / 9.: Üçüncü AV- DEST aynı birinci AV-DEST gibi sırasına göre yapılır.
3 / 10 .: Oniki sefer arılık duruluk suyu dökülürken .
Hata kıldım Xuada için bağışal.
Hata kildim Naciye Ana nurau için bağışla.
Hata kıldım Şahe Merdan için bağışla.
Hata kıldım Bilge Xızır için bağışla.
Hata kıldım Munzur Baba için bağışla.
Hata kıldım Mansur Baba için bağışla.
Hata kıldım suyun kaynağı için bağışla
Hata kıldım ateşin nuru için bagişla.
Hata kıldım havnın hevesi için bağişla.
Hata kıldım toprağın bereketi için bağışla.
Hata kıldım Kadıncık Ana için bağışla.
Hata kıldım Pir Hünkar Veli için bağışla.
Döktüğümüz bu su arı duru etsin Canımızı hak meydanına Pir Divanına arı duru gitsin Geçeğe Hü.
3 / 11. Kuralamak için bir kaç havlu kullanılır Teneşir ve Beden kurutulduktan sonra.
3 / 12. Birinici bedene değen Yakasız Gömlek (Yol gömleğidür aynızamand yolun Hukukunu temsil eder.) giydirilmesi için tüm bezler ( Kefenler) rolu haline getirilmiş şekli ile bedenin sağ tarfına sırtın altına getirilmsi için beden hafif kaldırılmş olmalı ve soladan alına bilmesi içinde bu sefer digertaraftan hafıf yana devrılecek şekilde tutulur Sargıbezleri ( Yolculuk bezleri) Bedenin altınd açekilerek sarılmaya başlanır. 3 / 12 / 1. Yakasız Gömlek bedene değer Yoldaki Hukuku temsıl eder Sembolu Havadır.
3 / 12 / 2. Yolculuk bezi sarılır Daima Sağtaraf hep üste kalacak şekilde sarılır. Bu ikinci Sargıbezi Yola girmeyi temsil eder. Simgesi Ateştir.
3 / 12 / 3. Yolculuk bezi sarılır buda Yolda Marifeti temsil eder.
Simgesi sudur .
3 / 12 / 4. Yolculuk bezi sarılır buda Yolda Sırrı Hakikatı temsil eder Toprağa değende odur. Simgeside Topraktır.
Yolculuk Bezlerinin Baş ve Ayk kısımlarını bağlamadan Ayaklarda eller gibi birlenmiş olmalıç Ayaklar Birlendşkten sonra Bağlar bağlanır Kuşaklar takılır. Desturu Pir denip Bismi Şah ya Hak biz bu Canımızın Bedentemizliğini bitirdik şimdi senin meydanina çikaracağiz biz bu canımızdan razıyız sende Rızalak göter. Geçeğe Hü . denir Beden Tabuta konulur . Yada Selacanın üzerine konularak Hak Meyadanına götüerülür.
Hizmeti yapan Canlara GULBANG.:
Pir yada ehil Can. Hak hizmetlerimizi kabul ve makbul eylesin ve silinmiyecek kuduret kalemiyle nızamı defterine kayıt eylesin Gerçeğe Hü.
.
II DAR MEYADINI HAZIR
4. Hak Meydanı Dar Erkanı.
SEVGİLİ CANLAR, SEVGİLİ GÖNÜL DOSTLARI
Böylesine anlamlı ve olması gereken bir günde bizlerle burada beraber olup acımıza bir nebzede olsun merhem olduğunuz için ve göstermiş olduğunuz ilgiden dolayı sizlere ………………………………Eşi, Musahibi ve Çocukları adına teşekür ediyoruz hepinize sevgi ve saygı ile Merhaba, sağolun, iyiki birlikte varız.
BİSMİŞAH YA HAK
Geldi geçti ömrüm benim,
Şol yel esip geçmiş gibi.
Hele bana şöyle gelir,
Bir göz açıp yummuş gibi.
Değerli canlar! Yunus Emre’nin söylediği gibi, Yine bir canımız “bir göz açıp yummuş gibi” aramızdan ayrılarak, Hakk’a yürüdü. Onun canı Hak katına, bedeni ise ebedi yurduna, toprak ananın kucağına uğurlanıyor: Bu nedenle hepimiz üzgünüz. Acımız büyük. Ama canlar; Kâinatta hiçbir şey olduğu gibi ve olduğu yerde kalmıyor ki. Her şey değişiyor. Her şey, her zaman bir yaşamın sonu ve başka bir yaşamın da Başıdır, Başlangıcıdır. Bu da Hakk’ın yani Doğanın değişmez yasasıdır. Bizler Hakk’tan geldik ve Hakk’a geri döneceğiz. Aslında, bütün canlar aslına geri dönüyor. Böylece Hakk’ın Emir ve Hükmü de kesintisiz sürüyor. Pirlerimizin dediği gibi: Hakk’a yürüme ne Babayı bırakır ne de Evladı alıkor. Orası öyle bir geçittir ki, o geçitten herkes geçmeye mecburdur. O nedenle, bütün canlar Hakk’a yürür. Hakk yolculuğu ansızın bizi bir yerde yakalar . Bu ansız yakalama gelmeden önce. Yaşarken zamanı fırsat bilmeliyiz. Sevgiyi, Saygıyı ve Merhamet duygularımızı geliştirip; birbirimizi Sevip, Saymalı ve birbirimizin Hakkına, Hukukuna saygı göstermeliyiz. Kimliğimize, Kültürümüze, Öğretimize , Hak Yolumuza sahip çıkmalıyız. Bizim; Hakk’a yürüyen , ………………………………. Canımızın, Canı yani Ruhu Erenlerin, Gerçeklerin makamına erişmesi ve geride kalan Eşine,Musahibine , ev halkına, Çocuklarına, sevenlerine ve gönül dostlarına vede sizlere sağlıklı ve huzurlu bir yaşamı Haktan diliyoruz.
Değerli canlar hakka yürüyen ……………………………… canımızı bir kez daha saygıyla, sevgiyle anıyoruz. Cenabı hak bizleri, Yolumuzun Ulularının şefaatinden, Hakın darından, didarından, katarından ayırmaya. Pirimizin divanından mahrum etmeye. Pirin Darında ve Divanında yüzlerimiz ak , özlerimiz pak ola.
Sevgili Canlar, Sevgili Hak yolunun yoldaşları sizlere çok önemli bir olguyu söyelemek isterim. Biliyorsunuz dünyada bir çok insan yaşamını sürdürebilmeleri için suni tenefüse ihtiyaç duymaktalar. Belkide doğal yaşamaları için bir organ nakline ihtiyaçları vardır. Bu ihtıyacı olan insanların yaşamalarını sağlıklı yabilmeleri aslında olanaklı. Eğer bizler Hakka yürümeden önce bağlı bulunduğumuz sağlık kurumlarına baş vurup Canımızın bedeni terketmesinden sonra organlarımızı bağışlayacağımızı belgeler ve yetki verirsek. Canın bedeni teketmesinde sonra toprağa vereceğimiz bedenin çürümeden önce Bağışladığımız organlarımızla bir başka cana acısız bir hayat bağışlamış oluruz ki bundan daha büyük bir hayır olamaz. Hayırınız hayırlı olsun. Hak erenler kabul ve makbul etsin. Yolumuza erkenımıza göre bir hayır yapmış oluruz. Toprağımıza Can aşkı ile nur yağsın. Bunuda söylemkte yarar vardır diye düşündüm.
Hakka yürüyen ………………………………………………….. Canımız Işıklar Nurlar içinde uyuması dıleklerimizle.
Geride kalan Canlarına sabır ve metanet diliyoruz
Burda Sazlar hazırlanırken.: Musabib veya bir Can Hak yolcusunun hayatında kısa kesitlerle anlatır. Bu anlatımdan sonra.
Sazıyla zakir deyişler okur 3 ten fazla olamamk gerekir . Semah Maydanda Hakka yürümüş Canın Tabudunun etrafınad dönülür. Pir veya Ehil Can Halla Halla der Semalar saf ola Muratlar hasıl ola. Canımızın Hak yolculuğu hayırlı ola . hayırları bol ola Gerçeğe Hü. Der Canlara seslenerek .: Canlar bu erkanda kadın erkek aranmaz. Pirimiz Hacı Bekataşı Veli: Erkek dişi sorulmaz muhabbet dilinde. Hakkın yaratığı her şey yerli yerinde. Bizim nazarımızda kadın erkek farkı yok. Noksanlık eksiklik senin görüşünde. der. Burda yatan bir beden Candı ve Can olarak arz edilir onun için şimdi sizden Bu Hak Yolcusu .......................... Canımz için Rızalık , Razılık ve Helalık istiyeceğim. Bu Canımızda alıp da veremediğiniz, yada veripte alamadığınız her hangi bir Hakkı olan can buyursun dile gelsin. Bize söylesin halı neyse yerine gelsin. Eğer şimdi dile gelmiyorsaniz ebediyete kadar susacaksınız.
Şimdi Canlarım size Soruyorum.:
Ey Canlar kapı komşular, büyük ve küçükler ...........................Canımız Hak yolunda bize veda edip Hakka gitmek üzere yola çıkmıştır. Bu yolculuğun kolay, rahat oal bilmesi çin sizler bu Canımızdan hoşnut ve Razı olmanız gerekmektedir. Sizlere soruduğumda burad doğruyu söylemeniz gerekmektedir Eğer doğruyu söliyemiyorsanız ya bu Darda uzaklaşın yada ebediyen susun.
Canlar sizler ...............................................Canımzdan Hoşnut ve Razımısınz.
Canlar da biz Razıyız Hak Erenlerde Razı olsun.
Bu üç sefer tekrarlanır.
Ve Pirde . Canlar Hak Erenler sizlerden Razı olsun. Der ve
Helalık ister. Ey Canlar, Kapı komşular, Büyük ve Küçükler vede Ağer kimseler ( Ağer tesadüfen katılan tanımayan Canlar) Bu Hak Yolcusu .................. ............................ Canımız Dünyada ki yeme içmesi bitmiştir. Sizler birlikte yedi içti olmayaki bilerek veya bilmiyerek birinizin hakkı geçmiş olsun.
..Bu Canımzı Ruhu ile Hak meydanına, Bedeni ile Topraktan Rızalıkla aldıklarını geri vermeye gitmeden sizden Rızalık aldı. Şimdi Halalık istiyorum.
Bu Canımıza Hak için, Gerçekler aşkına haklarınızı helal ediyormusunuz.
Üç sefer sorulur.
Her seferinde Canlar Hak eyvallah Helal ediyoruz derler.
Pir yada Ehil Can Hellalığınızı vekaleten alkdım kabul ettim Hak Erenler aşkına Vekili olmam hasabı ile bende onun Haklarını sizlere helal ediyorum. Aşk ile.
Gerçeğe Hü. Dar olalım der Pir veya Ehil Can.
Ey Canlar bugün burda ..................... ............Canımız için Hak Meydanında Cem omuş ve Dardayız.
Ellerimiz Göğsümüzde.
Bismi Şah Ya Hak bu Darımızı Erkanımızı Hak Yolu Aşkına dört GULBANG la sunacagız. Durduk Dara Uyduk Pirimizin Gulbangına.
1. Gulbang.: Ya Hak sen birsin ve Varlığin birliğisin Tüm alemler senin nurunda var oldu. Her Nesnede Canlı Cansız varlıkta sen varsın.
Onları kendi varlığında var ettin. Nihayetinde tüm varlıkların sana dönecekler. Her Can senin Meydanına gelecek ve Dar olacak. Bu........................Canımızı senin Meydanına gönderiyoruz. O Hak Meydanında Pir Divanında Hak terazisinde adeletinle karar ver. Canımızın Yüzünü Ak. Özünü Pak. Ruhunu Şad eyle. Halla Halla
2. Ey Evrenin Nuru herşeyin başlangıç noktası noktai Vahitsin.
Senin varlığın birliği aşkıyla senin birliğine inancımız tamdır. Biz senin varlığına inandık, senin yoluna ikrarla bağlandık ve senin sevgini gönlümüzde topladık. Bu Meydandaki canlarımızın sana olan, sevgi, itikat ve ikrarı aşkına. Sane gelen .............................Canımızın Mekanını Gerçeklerin nuru ile nurlandır. Ruhunu Şad etki. Seninle Şad olsun. Halla Halla
3. Ey Alemlerin Nuru Hak. Bu Canımızın bilerek veya bilmeyerek herhangi bir hatası varsa. Nuru Naciye Aşkı ile, Hak Erenlerin yüzü suyu hürmeti aşkına. Enel Hak diyen Hallacı Mansur aşkına, Düzgün Baba Aşkına, Baba Mansur aşkına. Oniki Gerçek ocaklar Aşkına , Kadıncık Ana Aşkına, Pir Hace Hünkarın Aşkına bağışla. Ruhunu Şad, toprağını bol, Mekanını Nur eyle. Halla Halla
4. Ey ..........................Can
İnsanların ve her Canlının akibeti Hakka yürümektir. Sende bugün bu yolculuğa çıkmışsın.Sana bu yolculukta. Hakkı zikreden dervişlerin,Hakka gönül veren Aşıkların, Hak Evren ,Kamil İnsanın , Pirlerin gectiği Gulbangların yüzü suyu hürmeti aşkına. Gerçeklerin Velilerin nuru aşkına. Hakkı dilinde düşürmeyen Canların yüzü suyu hürmeti Aşkına. Bu meydandaki Halla Halla diyen Canların gönlündeki sevginin aşkın. Bilge Xızır reyberin, Pirin, Murşidin yardımcın olsun. Toprağın bol, Mekanın Nur, Ruhun Şad ve Huzurlu olsun. Halla Halla
Ya Hak şüphe yok sen gökte Nuru Rahman. Toprakta Bereketi Anasın.
Evrende nur toprakta bereket oluşunda bundandır.
Aşk olsun senin nuruna nail olanlara.
Aşk olsun toprakta bereketi bulanlara.
Ber Cemalı enbiya , Kamili evliya. Kadıncık Anayla Hacı Bektaşın Pirliğine Aşk ile Hü.
Ey alemlerin Varlığı Hak. Binbir renkte görünen, görünmeyen nurun hakkıyla birliğine inancımız tamdır Sana inandık. Senin Yoluna İkrar verdik. Sevgini gönlümüzde topladık. Bu itikat, ikrar ve sevgi ile Bu günkü Hak Hizmetlerimizi ve Gulbanglarımızı eksikleri ile izzeti dergahinda kabul ve makbul eyle.
Demler yol olsun Canımızın Hak yolculuğu hayırlı olsun. Hayırları bol olsun. Yolu nurlarla dolsun.Xızır yoldaşı oşlsun. Kırklarla Cem olsun. Hak Meydanında Yüzü Ak. Özü Pak olsun. Devriyesi kolay ve nurlu olsun. Nuru Evliya Kamili Enbiya Çar Ana Sırla Dolsun Derya. Dil Bizden Nefes Pirden olsun. Ask Olsun. Gerçeğe Hü.
Not.: Geride kalan ailesine Eşine, Musahibine, Çocuklarına , Akrabalarına ve Dostlarına Hak Erenlerden sabırlar- Geride Kalan Canlarımıza Sağlıklı uzun Ömürler diliyoruz.
BERLİN den.: 1 EYLÜL 2016 Dünya Barışınada gelsin bu Gulbanglarımız. Dünyaya barış gelsin. Sevgi ve Saygılarımla
Ali KOÇAK Seyid Oğlu. ( Noktai Vahit- Ervahi Ezel )
III SIRLAMA
5. Canımızın toprağa sırlanması , toprağın mühürlenmesi.
Cemde nasılki Cem Mühürleniyor birleniyorsa. Canlarımızın üstüne örtülen toprak Canlarımızı sırlıyorsa .O taoprakta Mühürlenmesi, Birlenmesi gerekirki Toprağın SIRLANMASI tamamlanmış olsun.
Kazılan Toprağın başında Canın Tabutunun Etrafında gelen Canlar yarım ay şeklinde saf tutar ve dara dururlar.
Pir veya Ehil Can burdaki Canlarda kısa bir Rızalık ister.
Desturu Pir Bismi Şah ya Hak
Canlar bu Canımız.: Nur ile geldi Sır ile gidiyor. Bedeni Sır etmeden önce. Sizler soruyorum. Bu Canımızın Sırlanmasına Rızalık veriyormusunz. Canlar .: Halla Halla Eyvala der ve bu üç sefer tekrarlanır.
Pir veya Ehil Can.: Hak Erenlere RIZALIĞINIZI kabul etsin.
Burda Üç deyiş çalınıp söylenip semah dönülse Erkan en üst sevyeye ulaşmış olur. Deyiş ve sema dan sonra.
Can Toprağa indirilirken. Pir veya Ehil Can. Üç sefer arka arkaya. Desturu Pir. Bismi Şah Ya Hak. Nurdan gelip Sıra giden bu Canımızı. Sen Toprakta SIR eyle. Mekanını NUR eyle. Ordaki Canlarda Halla Halla derler. Pir veya Ehil Can Halla Halla diyen Canlarımızın yolu yolsuza pirsize düşmesin.
Beden veya Tabut içinde Beden toprakla örtülüp sırlanırken. Pir veya Ehil Can.: Canların duya bileceği şekilde sesli olarak Toprak atmayan Canlara seslenerek. Ey Canlar ………………………… Canımızı SIR ladık. Ona burda Toprak Ana kucağında Sır olduğunu anlatan ve Hak Yoluna Burda yola çıkacağını bildiren bir Gulbang sunacağım. Sağ Ellerinizi Hakkın mekanı olan sol göğsünüze koyun ve beni dinleyin. Duraklamalarımda Halla Halla deyin.
Desturu Pir Bismi Şah Ya Hak.: Ey …………………………….. Can Senin Toprağını birledik Toprak Ananın Mühürü ile mühürleyip seni sırladık. Yolculuk hazırlıkları burda tamamdır, seni yolcu etmek için burdayız.
Yola çıkman için Hak Evren ve Gerçek erenler yardımcın , Naciye Ana şefatçın, Bilge Xızır yoldaşın olsun. Yolun nurlarla dolsun.
Bedenle Havadan, Ateşten, Sudan ve Topraktan var oldun onlara döndün. Canını Haktan aldın onu vermeye gidiyorsun. Bu yolculuğun 40 gün 40 gece sürecek ve bizler senin için her gün bir akşam lokması çıkaracağız 40 günde 40 haneye uğrayacağız her hanede senin içn bir GULBANG verilecek ( alacağız). Senin bu yürüyüşün 4 kapı ve 40 makamda 40 Canla tamamlanacak ve 40. Gün Hak Meydanına Pir Divanına varacaksı. 40 larla Cem olup Darı Mansur olacaksın Sorgun sualın yapılacak. O Darda Pirin huzurunda Yüzün Ak Özün Pak Devriyen kolay ve nurlu olsun. Pirine Murşidine Aşk olsun.
Darda Xızır senle dar olsun, Yardımcın olsun, Hak Erenler Gerçekler ve Naciye Ana şefaatçın olsun.
Ya Hak tüm evren , görünen görünmeyen canlı cansız varlıklar senin nurunda var oldu. Onlarla sen evrenin her zerresindesin ve o yüce güç sensin. Biz senin varlığana inandık. Senin yoluna ikrar verdik. Sana olan aşkımızı , Sevgimizi gönlümüzde topladık. Bu Sevgi , İkrar ve İtikatımızın aşkına bu hizmetlerimizi ve Gulbanglarımızı eksikleriyle kabul ve makbula eyle.
Ya Hak şüphe yok ki sen Gökte nuru rahman, toprakta bereketi anasın.
Rahmanın nuru ve bereketin anası olmanda bundandır.
Aşk olsun o nurla gönül birliğine varanlara.
Aşk olsun bereketi toprak anada bulanlara.
Ber Cemalı Hak, Kamili Şahe Merdan, Hünkarımızın Pirliğine aşk ile Hü.
Demlere yol olsun. ………………….. Canımızın Hak yolculuğu hayırlı olsun. Hayırları çok olsun. Yolu nurlarla dolsun. Xızır yoldaşı olsun.Masum û Paklar elinde tutsun. Kırklarla Cem olsun. Hak meydanında Yüzü ak Özü pak olsun. Nuru evliya, Kamili Embiya Çar anasırla nur dolsun derya.
Dil bizden Nefes Pirden olsun, kalanlara aşk olsun. Gerçeğe Hü.
Geride kalan eşine, musahibine, çocuklarına , akrabalarına ve dostlarına sabırlar diliyoruz. Hak erenler başka acılar eksikler göstermesin
6. Toprağa verildiği 3. Güne kadar Taziye evinde aş kaynamaz komşular sabah, öğle ve akşam yemekleri için Acılı aileyi davet ederler ve 3. Günde Elbise Yıkama ve 3 Gün Rızalık Lokması verilir Gulbang ve Sofra Gulbangı ile bitirilirken, komşular ve dostlar taziyelerini sunarlar. Birde hafa devriyesi vardır ki buda Helvalar Pişirilip ekmekle birlikte Mezarın başında gelen Canlara Rızalık Lokması olarak verilir ve ordada bir Lokma ve Hayır Gulbangı Pir veya Ehil Can tarafında sunulur.
Burda Şöyle bir Gulbang verilirse uygun olur kanısındayım.: Sevgili Canlar üçüncü veya yedinci gündür bizden bu dünyadan ayrılarak Hakka yürüyen canımz........................ canı hakkı için. Musahbi için, Ailesi için, yol kardeşleri için Rızalık teslim edip Razılık almak için Hak Lokmaları hazırlanmıştır. ( Ayrıca Pır veya Ehil br Can varsa 3. Ve 7. Gülerde kısa bır Lokma Meydan Cemi de yapılır. Bu Cem Lokma, Delil, Süpürgeci, Post ve Semah Hizmetleri ile sınırlı olmalı ve Gulbanglar kısa tutulmalı.)
Desturu Pir. Bismi Şah halla halla .
Lokmalar kabul ola . Hak dergahında kabul ve makbul ola. Tüm Canlarımız nasibini ala. Lokmalr Hak lokması, Pir lokması ola. Yiyenlere nasib ola, yedirenlere delil ola. Hastalara şifa dertlere derman ola. Xızır yardımcınız ola. Gulbangımız erenlerin Gulbangı ola. Diliyep anlayanlara huzur ola. Hakka yürüyen Canımızın toprağı nurluö yüzü ak, özü pak ruhu şad ola.
Ya Hak senin evrende var olan her zerre senin birer parçandır. Her nesne senin varlığında var oldu. Bız sana inandık itikatla başlandık , senin yoluna ikrar verdik ve ikrarımıza edediyete kadar bağlıkalacağız. Sana olan gu aşk ve svgimizi gönlümüzde topladık. Bu aşk ve ikraımızın aşkına Canımız......................... için sunduğumuz Lokmaları, Gulbangları izzeti dergahında kabul ve makbul eyle. Lokmalrı Canlarımıza helal eyle.
Nuru Evliya , kamili enbiya çar ana sırla nur olsun Derya . Dil bizden nefes Pirden olsun. Geçeğe Hü.Halla halla eyvalla.
Ve ayrıca 40. gününe kadar 40 Komşu kapısına 40 Haklokması ve 40 Hak Gulbangı verilir. Burda hemen akla 3 gün eksik diyeceksiniz evet burda 10. Gün çift lokma 20. Gün çift lokma 30. Gün çift lokmalar çıkarılarak 40 günde 40 lokma 40 gulbang tamamlanmış olur.
Hakka yürüyen Canın teni toprağa değdiği ve toprağı birlendiği günden itibaren sayılmak üzere.
IV AKSAM HAYIR LOKMALARI
40 Gün, 40 Hane, 40 Lokma, 40 Gulbang başlar.
Akşama yenilecek şekilde lokmalar hazırlanır ve her gün bir başak kapıya 40 gün 40 lokma sunulur.
Lokmayı sunduğumuz. Canlar Hak erenler kabu etsin. ……………… Canımzın Ruhuna değsin derler.
Burda Canın gulbangları için Piri veya Ehil bir Can görevlendirilmiştir o da Her Akşam Şöyle bir gulbang okur.
Desturu Pir Bismi Şah ya Hak. Ey Nurların kaynağı Hak. Tüm Alemleri kendi varlığında var ettin nurunla nurlandırdın. Her şeyin başlangıç noktası noktayı Vahit ( büyük patlamadan önce ki Nur noktası) sensin.
Teberek kabul ettiğimiz kutsal Ziyaretlerimizin, Gerçeklerin, Pirlerin, Budelaların, Murşidlerin yüzü suyu hürmeti aşkına. Çıkardığımız Lokmalarımızı, sunduğumuz gulbanglarımızı kabul eyle.
Ya Hak şüphe yokki sen gökte nuru Rahman , yerde bereketi Toprak anasın.
Rahmanda Nurun, Toprakta bereketin Hak yolunada nur olsun.
Aşk olsun o nurla gönül birliğine varanlara.
Aşk olsun toprakta bereketi bulanlara.
Ber cemali Evliya , Kamili Enbiyala, Baba Resulun, Pir Anaların, Baba İlyasi Kurdinin, Piri Budelaların, Munzur Babanın, Düzgün Babanın, Avuçanın ( Ağu içenin) Baba Mansurun, Hacı Kureyişin, Oniki Ocağın, Cogi Babanın, Kadıncık Ananın ve Pir Hace Bektaşın Aşkı ile………………………………. Canımızın Toprağını Nur, yüzünü Ak , özünü Pak eyle.
Ey alemlerin Rabbı Hak binbir renkte görünen görünmeyen Nurun aşkı ile. Senin birliğine inancımız tamdır. Biz sana inandık, senin yoluna ikrarla bağlandık, Sana olan sevgimizi gönlümüzde topladık.
Bu sevgi, itikat, ikrar ve sevgimizle. Sana olan aşkımızla çıkardığımız Lokmalarımızı ve Hak Gulbanklarımızı izetti degahında kabul ve makbul eyle.
Demlere yol olsun ……………………………. Canımızın Hakka giden yolculuğu hayırlı olsun. Hayırları çok olsun. Yolu ve toprağı nurlu olsun. Xızır yoldaşı olsun. Kırklarla Cem olsun. Hak Meydanında Pir Divanında yüzü Ak, özü Pak olsun. Toprağı bol ve rahat olsun , rahatı daim olsun. Ruhu şad, devriyesi kolay ve nurlu olsun.
Nuru evliya , keremi embiya . Çar Anasırla nur olsun derya. Aşk ile dil bizden nefes Pirden olsun. Geçeğe Hü.
2 Eylüy 2016 Berlin Ali Koçak
V- 40.GÜN HAKKA YÜRÜYEN CANLARA HAYIR GULBANGI
SEVGİLİ CANLAR, SEVGİLİ GÖNÜL DOSTLARI DESTURU PİR DİYEREK BAŞLAMK BU GÜNKÜ ERKANIMIZA BAŞLAMAK İSTİYORUM.
Böylesine anlamlı bir günde bizlerle burada beraber olup acımıza bir nebzede olsun merhem olduğunuz için ve göstermiş olduğunuz ilgiden dolayı sizlere …………………………………. ,Ailesi ve Çocukları adına, şahsım adına, tüm canlarımıza teşekürlerimizi sunuyoruz, sevgi , saygı ile HÜ ( Hü burda Merhaba dır bir selamdır), sağolun, iyiki birlikteyiz birlikte varız.
BİSMİŞAH HALA HALA
Geldi geçti ömrüm benim, Şol yel esip geçmiş gibi.
Hele bana şöyle gelir, Bir göz açıp yummuş gibi.
İşbu söze hak tanıktır.Bu can gövdeye konuktur.
Bir gün ola çıka gide.Kafesten kuş uçmuş gibi.
Değerli canlar! Yunus Emre’nin söylediği gibi, ……………............. canımız “bir göz açıp yummuş gibi . Kafesten kuş uçmuş gibi” aramızdan uçarak ayrılıp Hakk’a yürüdü. Onun canı gövdesinde misafirdi ve gövdeden ayrılıp Hak katına Rahman deryasına, bedeni ise ebedi yurduna, toprak ananın kucağına döndü. Ya Hak senin Rahmanda nur ve Toprakata Bereket ( rahman ve Rahim ) olan yüce İsmin hakkı niçin. Bugün aramızda ayrılan ve birdaha dünyevi gözle göremiyeceğimiz hakka yürüyen canımız ....................................için hepimiz üzgünüz. Acımız büyük. Ama canlar; Kâinatta hiç bir şey olduğu gibi ve olduğu yerde kalmıyor ki. Her şey değişiyor . Yada don değiştiriyor, her zaman bir yaşamın sonu. Bir başka yaşamın da başlangıcıdır. Bu da Hakk’ın Emri Rızası dır. Yani Doğanın değişmez yasasıdır. Bizler Hakk’tan geldik ve mutlaka Hakk’a döneceğiz. Yani bütün canlar aslına geri dönüyor. Böylece Hakk’ın Hükmü ve Emir Rızası de kesintisiz sürmüş oluyor. Pirlerimizin dediği gibi: Hakk’a yürüme ne Babayı bırakır ne de Evladı alıkor. Orası öyle bir geçittir ki, o geçitten herkes geçmeye mecburdur. O nedenle, bütün canlar Hakk’a yürür. Hakk yolculuğu ansızın bizi bir yerde yakalar . Bu ansız yakalama gelmeden önce. Yaşarken zamanı fırsat bilmeliyiz. Sevgiyi, Saygıyı ve Merhamet duygularımızı geliştirip; birbirimizi Sevip, Saymalı ve birbirimizin Hakkına, Hukukuna saygı göstermeliyiz. Kimliğimize, Kültürümüze, Öğretimize , Hak Yolumuza sahip çıkmalıyızki bu yolu yaşatabilelim.
Sevgili Canalar Hakk’a yürüyen , ………………………………. ........Canımıza, Hakka yürüme erkanında aramızda Rızalık, Razılık ve Helalık alıp veremiyenler olabilir onun için sizlerden bir Rızalık, Razılık ve Helalık Canımızın adına almak isterim. Cünkü Canımız Bugün Hak Meydaına , Pir Divanına varmıştır. Hakka yürüyen Canımız 40 gündür ki Hak yolunda ve 40 kapıdan geçerek ve geçtiği her kapını Eşiğinde bir Can dostu yol arkadaşı onu bu yolculuğuna katıldı ve 40 gün 40 kapı 40 eşikten geçti 40 yoldaşlan Hak Meydanına Pir Divanına geldi. Ve O meydan 40 lar Meydanı ve 40 larla Cem olacak Sorgu sual olacak Hal hatır sorulacak ve Canımız bu 40 lar Meydanında Dara kalkacak Darı Mansur olacak ve Dardan indirilecek. Aleviler bazı yörelerde bu Darı Hakka yürüyen Can için Cem tutarlar ve Canın musahibi dardan indirler. Bu Dardan indirme Hakka yürüyen Canın Bu 40 lar Meydanındaki darını Sembolize eder.
Hakka yürüyen Canımızın Piri, Murşidi, Reyberi Canımızı Hak Meydanında 40 lar Ceminde Mansur Darına almışlar ve Canımızın Devriyesinin Nurlu olması için Cem olmuşlar. Hak , Erenler , Murşidler, Pirler ve Bilge Xızır Yardımcısı olsun. Andığımız Erenlerden ve Haktan dileğimiz o ki Hakk Meydanında Canımızın Canı yani Ruhu Erenlerin, Evliyaların makamına erişsin ve geride kalan ailesine, ev halkına, Çocuklarına, sevenlerine ve gönül dostlarına vede sizlere sağlıklı ve huzurlu bir yaşam versin.
Değerli canlar hakka yürüyen ………………………………............ canımızı bu 40. Gününde bir kez daha saygıyla, sevgiyle anıyoruz. Hak bizleri, Yolumuzun Ulularının şefaatinden, Hakın darından, didarından, katarından ayırmaya. Pirimizin divanından mahrum etmeye. Ya Hak Pirin Darında ve Divanında Canımızla birlikte burda bulunan Canlarımızında yüzlerini ak , özlerini pak eyleye.
Şimdi Sizlerden Helalık ve Razılık istiyorum.:
Ey kapıkomşular, büyük ve küçükler vede hazır bulunan canlar .............. ........................ Canımız şu an hakmeydanındar. Hakmeydanında Pir Divanında yüzü ak Özü pak olması için komşuluk ve dünyevi haklarınızı helal ediyormusunuz. 3x helal ediyormusunuz. (Canlar her seferinde) Helal olsun derler. Pirde Hak Erenler Aşkına Helallığınız kabul olsun. Aşk ile
Ey Canlar .............................. Canımız şu an Darda Pir Divanındadır Canımıza Rızalık veriyormusunuz.? 3 x Razımısınız. Der Canlarda Allah Eyvalah der.: Hak, Erenler, Pirimizde sızlerde razı olsun. Der.
(Hakka yürüyen canımızın kısaca hayatı bir yakını, varsa musahibi yada Pir tarafında anlatılır.)
Hakka yürüyen ………………………………………………….. Canımız Nurlar Işıklar içinde uyuması ve bu gün Hakın Emır Rızsı ile görülen ve Durulan Darı kolay olması için verdiğiniz Rızalık ve helalıkla birlikte verdiğimiz Lokmaların kabul ve makbul olması dileklerimizle. Geride kalan Canlara sağlık ve bitimsiz sabırlar diliyerek Gulbangımıza başlıyoruz. .
Sevgili Canlar, Sevgili Hak yolunun yoldaşları sizlere çok önemli bir olguyu söyelemek isterim. Biliyorsunuz dünyada bir çok insan yaşamını sürdürebilmeleri için suni tenefüse ihtiyaç duymaktalar. Belkide doğal yaşamaları için bir organ nakline ihtiyaçları vardır. Bu ihtıyacı olan insanların yaşamalarını sağlıklı yabilmeleri aslında olanaklı. Eğer bizler Hakka yürümeden önce bağlı bulunduğumuz sağlık kurumlarına baş vurup Canımızın bedeni terketmesinden sonra organlarımızı bağışlayacağımızı belgeler ve yetki verirsek. Canın bedeni teketmesinde sonra toprağa vereceğimiz bedenin çürümeden önce Bağışladığımız organlarımızla bir başka cana acısız bir hayat bağışlamış oluruz ki bundan daha büyük bir hayır olamaz. Hayırınız hayırlı olsun. Hak erenler kabul ve makbul etsin. Yolumuza erkenımıza göre bir hayır yapmış oluruz. Toprağımıza Can aşkı ile nur yağsın. Bunuda söylemkte yarar vardır diye düşündüm.
Desruru Pir Bismi Şah ya Hak.
Ya Hak şüphe yok sen gökte Nuru Rahman. Toprakta Bereketi Anasın.
Evrende nur toprakta bereket oluşunda bundandır.
Aşk olsun senin nuruna nail olanlara.
Aşk olsun toprakta bereketi bulanlara.
Ber Cemalı enbiya , Kamili evliya. Kadıncık Anayla Hacı Bektaşın Pirliğine Aşk ile Hü.
Ey alemlerin Varlığı Hak. Binbir renkte görünen, görünmeyen nurun hakkıyla senin birliğine inancımız tamdır. Sana inandık. Senin Yoluna İkrar verdik.
Sevgini gönlümüzde topladık. Bu itikat, ikrar ve sevgi ile Bu günkü Hak Hizmetlerimizi ve Gulbanglarımızı eksikleri ile izzeti dergahinda kabul ve makbul eyle.
Demler yol olsun Canımızın Hak yolculuğu hayırlı olsun. Hayırları bol olsun. Yolu nurlarla dolsun.Xızır yoldaşı oşlsun. Kırklarla Cem olsun. Hak Meydanında Yüzü Ak. Özü Pak olsun. Devriyesi kolay ve nurlu olsun. Nuru Evliya Kamili Enbiya Çar Ana Sırla Dolsun Derya.
Ey ........................ ........Can bu gün gerçek meydanında kırlarla Cem olmuşsun. Masur Darındasın. Darın Aşk ile olsun Pirin Reyberin yardımcın olsun. Haktan geldin. Hakkın rahmetine kavuştun. Hakın emir ve rızası ile bulunduğun Darda Pirine, Murşidine sığındın. Pirin le Murşidin seni koruyanlar, varsa eksiklerini hak meydanında bağışlayanlarda onlardır . Hakkın emir rızası ile kabrini pür ve nur, ruhunu şad ve hanedan eyleyenlerde onlardır. Rahat uyu huzur içinde yat toprağın nur menzilin mübarek olsun.
Hak erenler, Şahe merdan, Bilge Xızır yardımcın, Naciye ana şefaatçın olsun.
Ya Hak özümüz açık, yüzümüz sana dönüktür. Tüm kainatı bilinen bilinmeyen, Görünen, görünmeyen canlı, cansız varlıkların hepsinde sen varsın. Onları kendi varlığında var ettin ve onları kendi rahmetinle nurunla donattın. Onların hepsini kutsadık inandık san itikat ettik. Yüz binlerce veliyi, piri bizi irşad etsinler diye bilgiyle donattın. O bilgelerin, erenlerin bizlere Hak kelamlerını sundular. Hak olanların hepsini hak bildik, inandık, itikat ettik. Pirlerin göstrdiği yola ikrakla bağlandık. Bilge Erenlerin, Pirlerin bize birer Güneş olup Hak yolunu aydınlattılar. Onların gösterdiği bu aydınlık yolda itikatla ebediyete kadar yürüyeceğimize ikrar verdik.
Ya hak biz huzura geldik. Gönlümüzü sana , ellerimizi rahamna açtık. Çağırdık üçlere, sığındık beşler, yedilere, Onikilere, Pir Ocaklarına, Masumu Paklara, ikrarını kemer yapan Kemerbestlere, Güruhu Naciye, Gönül mekanında Kırklara sığınıyoruz. Ya Hak sana gelen ........................... Can için durduk darına, sığındık keremine ya Pir. Sabır ya Şahe Merdan. İnayet eyleyin ya Oniki Nuru evliya, elinde tutun ya Masumu Paklar. Yol gösterin ya kemerbestler. Ceminize alın ya Kırklar. Bağrına bas ya Hace Bakataşı Veli. Cümle Velilerin, erenlerin hürmeti için. Nurların kaynağı nuru Naciyenin nuru hakkı için. Senin Nuruna sığınsrak abu ecdadımızın kutsadığı Ziyaretler aşkına. Muzur Baba aşkına, Baba Masur aşkına ve kutsal Ocaklarımızın ateşi aşkına....................................... Canımızı Pirlerin, Murşidlerin, Ernlerin, Gerçeklerin darında , Didarında Ayırma . Toprağını bol mekanını Nur, Ruhunu Şad eyle.
Ya Hak aşk ile bağlandığımız Abdal Musa, Balım Sultan, Seyid Alinin hakkı için. Rum Abdaları sıdkı hakkı için, Horasan Pirleri nutku hakkı için. Gayıb Erenlerin Sırrı hakkı için. Enel Hak diyen Halacı Masurun itikatı aikı için. Yol aşkına derisi yüzülen Seyid Nesimininnutku hakkı için. Muşidi kamil nihan dervişleri nuru aşkı için, Hakikat ehli demi, demi hakkı için.Darı Mansur, Darı Fazılı, Darı Nesimi, Darı Pir Sultan Abdal hakkı için. Erenlerin, uluların, hak aşikların, sadıkların, budelaların, Pirlerin, reyberlerin, muşidlerin, İlmi Ledunla donanmış Bilgelerin aşkı için. Çekilen cümle Gulbangların hürmeti için. Hak yolunda şehid olan erenlerin yüzü suyu hürmeti hakkı için. Gulbanglarımızı, lokmlarımızı, hizmetlerimizi izeti degahında kabul ve makbul eyle.
Hakka yürümüş olan .............................. Canımızın ruhuna bağışladık ruhunu şad ve hanedan eyle. Toprağını nur, hak meydanında yüzünü ak, özünü pak ve kusursuz kabul eyle.
Ey Can seni bu gulbang ve lokmalrla burdaki canların rızalığı ve helalığı ile Dardan indiriyoruz. Darın kuduret eliyle ve terazisiyle olsun. Ruhun şad olsun. Toprağın rahat olsun. Rahatın daim olsun. Toprakta aldığın tüm besinleri hakın emir ve rızası ile rızalıkla geri veresin. Toprakta devriyen Hak darası ile olsun. Ruhen ve bedenen Devriyen huzurlu, mutlu, mübarek ve kutlu olsun. Aşk ile olsun.
Bismi Şah. Ya Hak şüphe yokki sen tüm alemlerin nurusun. Her nesne , her oluşum , görünen , görünmeyen güzeliklerde sen varsın. Biz senin varlığına inandık, Evrendeki nurlu yoluna ikrarla bağlandık. Sana inanıp yoluna ikrarla bağlanalara aşk olsun. Aşk olsun burda bu gulbangaları sabırla dinliyen canlara. Burdaki Canlarımızın zamanları hayırlı olsun hayırları çok olsun. bu gulbangla hanelerine nur dolsun. Dertlere deva, hastalara şifa, borçlara eda olsun. Gönüller şad olsun. Evlatlar hayırlı olsun. Dilden dilekler. Gönülden muratlar hasıl olsun.
Bu gulbanglarımız ve lokmalrımız hakka yürümüş geçmişlerinizin canlarına değsin. Birde adına hayır hasanat yapılmamış canlarında ruhlarına değsin. Mekanları nur olsun.
Dil Bizden Nefes Pirden olsun. Ask Olsun. Gerçeğe Hü.
Not.: Geride kalan ailesine Eşine, Musahibine, Çocuklarına , Akrabalarına ve Dostlarına Hak Erenlerden sabırlar- Geride Kalan Canlarımıza Sağlıklı uzun Ömürler diliyoruz.
3 Eylül 2016 Berlin Ali Koçak
VI SAOFRA GULBANGI HAYIRLAR İÇİN
Desturu Pir Bismi Şah Ya Hak.
Halla Halla zamanlar hayır ola , hayırlar çok ola. Kötüler yok ola. Darınızda, çarınızda Bilge Xızır yardımcınız ola. Evrenin , kamil İnsanın nuru hanelerinize dola. Hak Meydanında Pir Divanına yüzünüz Ak, özünüz Pak ola. Pir Sultanın ikrarı, İtikatı ikararınız, itikatınız ola. Aşk ile ola.
Soframız Hak Sofrası, lokmamız Pir lokması ola. Yiyene helal , yedirene delil ola. Kazanıp getirenlerin, Pişirip yetirenlerin, burda hizmet görenlerin hizmetleri kabul ola, elleri, ayakları bedenleri dert görmeye, daıma sağlıklı ola. Dertlere derman, hastalara şifa, borçlara ede ola.
Bir lokmanız bin kadaya belaya karşı ola. Hak erenler sizlere başka acılar göstermiye. Gözlerinizde yaş, , hanelerinizde taş, yüreklerinize kış düşmeye. Ya hak biz huzura geldik. Gönlümüzü sana , ellerimizi rahamna açtık. Çağırdık üçlere, sığındık beşler, yedilere, Onikilere, Pir Ocaklarına, Masumu Paklara, ikrarını kemer yapan Kemerbestlere, Güruhu Naciye, Gönül mekanında Kırklara sığınıyoruz.
Ya Hak sana gelen ........................... Can için durduk darına, sığındık keremine ya Pir. Sabır ya Şahe Merdan. İnayet eyleyin ya Oniki Nuru evliya, elinde tutun ya Masumu Paklar. Yol gösterin ya kemerbestler. Ceminize alın ya Kırklar. Bağrına bas ya Hace Bakataşı Veli. Cümle Velilerin, erenlerin hürmeti için. Nurların kaynağı nuru Naciyenin nuru hakkı için. Senin Nuruna sığınsrak abu ecdadımızın kutsadığı Ziyaretler aşkına. Muzur Baba aşkına, Baba Masur aşkına ve kutsal Ocaklarımızın ateşi aşkına....................................... Canımızı Pirlerin, Murşidlerin, Ernlerin, Gerçeklerin darında , Didarında Ayırma . Toprağını bol mekanını Nur, Ruhunu Şad eyle.
Ya Hak bu lokmaları ve bu gulbangı. Özelde ................................ Canımıza genelde burda bulunan canların geçmişlerinin ruhlarına bağışladık. Ayrıca ruhuna Gulbang ve hayır lokması sunulamıyan canlarında ruhlarına bağışladık sen izetti dergahında kabul ve makbul eyle.
Bismi Şah. Ya Hak şüphe yokki sen tüm alemlerin nurusun. Her nesne , her oluşum , görünen , görünmeyen güzeliklerde sen varsın. Biz senin varlığına inandık, Evrendeki nurlu yoluna ikrarla bağlandık. Sana inanıp yoluna ikrarla bağlanalara aşk olsun. Aşk olsun bu lokmaları yemesi nasib olanlara ve bu gulbangaları sabırla dinliyen canlara. Burdaki Canlarımızın zamanları hayırlı olsun. Hayırları çok olsun. Hanelerine nur dolsun. Dertlere deva, hastalara şifa, borçlara eda olsun. Gönüller şad olsun. Evlatlar hayırlı olsun. Dilden dilekler. Gönülden muratlar hasıl olsun.
Bu gulbanglarımız ve lokmalrımızı hak dergahına kayıt olamsı dileklerimizle.
Dil Bizden Nefes Pirden olsun. Ask Olsun. Gerçeğe Hü.
Not.: ............................ Canımızın geride kalan ailesine Eşine, Musahibine, Çocuklarına , Akrabalarına ve Dostlarına Hak Erenlerden sabırlar- ve Canlarımıza Sağlıklı uzun Ömürler diliyoruz.
HAKKA ZÜRÜYEN CANLAR İÇİN 40. GĞNDE HAYIR LOKMALARI VE GULBNAGLARI İLE TOPRAK ( MEZAR ) KALDIRMAYA KADAR DA
Unutmadan şunuda ilave etmekte, hatırlatmakta yarar vardır arzusundayım. Hakka yürüyen can için Mezar kaldırılana kadar. Her Perşembe akşamı hayır lokması verilirse Hak Yolu Erkanına uygun ypılmış olur. Mezer Kaldırma ise büyükleimizin yaptığı şekli ile en az Mezarın üstüne karın düşmesi gereklidiirki Mezar kaldırıla bilsin. Yani her senenin Şubatından dan sonra Hakka yürüyen Canların Mezarları Takvime göre birdahaki Sene Mezar Ayında kaldırılır. Kısa olarak bilgilerinize sunarım.
Daha sonraki Çalışmamda Mezar nasıl kaldırılır. Hangi GULBANG lar okunur. Detayları ve örnekleri ile ayrıca. Mezar taşlarına nelerin yazılması gerektiği üzerine olacak.
Saygılarımla
Seyid Oğlu Ali Koçak Berlin 4 Eylül 2016