- 520 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
SEN OSMANLI TORUNUSUN… BÜYÜK DÜŞÜN
SEN OSMANLI TORUNUSUN… BÜYÜK DÜŞÜN
“Elde sensin dilde sen gönüldesin baştasın
Fatih’in İstanbul’u fethettiği yaştasın
Delikanlım işaret aldığın gün atandan
Yürüyeceksin, millet yürüyecek arkandan
Sana selam getirdim Ulubatlı Hasan’dan
Sen ki burçlara bayrak olacak kumaştasın
Fatih’in İstanbul’u fethettiği yaştasın”
Arif Nihat Asya
15 Temmuz darbe girişimi karşısında onurlu bir duruş sağlayan gençlerimize selam olsun. Osmanlı’nın torunu olma idrakini özüne yerleştirmiş yeni nesil gençlerimize selam olsun. Hamdolsun çok güzel cesaretli, imanlı bir yeni nesil geliyor. Uyanık, okuyan, pratik, çalışkan bu nesil Allah’ın izniyle gelecekte Osmanlı ruhunu ayakta tutacak. Gençlik her daim milletimizin umudu olmuştur. Gençliğe hitabelerde üstadlarımız gençliğe ne güzel seslenmişlerdir.
Prof. Dr. Necmettin Erbakan’ın gençliğe hitabesinde ise şu ifadeler yer alıyor...
Dünyaya yön veren ve tarihe şan veren hareketlerin itici gücü tarih boyunca gençler olmuştur. Çelebi Mehmet’leri ve Fatih’leri yetiştiren bu coğrafya bağrından sayısız kahraman çıkartmıştır, yine çıkartacaktır. Bizim hareketimizin motoru gençliktir. Genç, davasının sancağını en yükseğe diken Ulubatlı Hasan’ların yolunda yürüyen insandır. (1)
Üstad Necib Fazıl Kısakürek’in, Gençliğe Hitabe’sinde...
Dininin, dilinin, beyninin, ilminin, ırzının, evinin, kininin, öcünün dâvacısı bir gençlik...
Halka değil, Hakka inanan; meclisinin duvarında "Hakimiyet Hakkındır" düsturuna hasret çeken, gerçek adâleti bu inanışta bulan ve halis hürriyeti Hakka kölelikte bulan bir gençlik...(2)
Mustafa Kemal Atatürk, Gençliğe Hitabe’nin sonunda Türk gençliğine, “şartlar ne kadar kötü olursa olsun, var olmak ve var kalmak istiyorsan, verilen birinci vazifeyi yerine getirip, Türk istiklâl ve Cumhuriyeti’ni kurtarmak, senin için tek çıkar yoldur” , diyor.(3)
Sn. Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip ERDOĞAN’ın 8. Gençlik Şöleni Konuşma Metninde;
Sevgili gençler sizler talihli nesillersiniz. İnşallah çok daha aydınlık sabahlara uyanacaksınız. Popülizme, çıkara asla teslim olmayacaksınız. Ucuz sloganlar asla sizin zihinlerinizi teslim almayacak. Modern dünyanın imkânlarına, bilim ve sanatın hiçbir şubesine sırtınızı dönmeyeceksiniz. Her daim bugün kime hangi hakikati anlattım, bugün kendi dağarcığıma ne kattım ne öğrendim diyecek ve bu mesuliyet duygusuyla sizi bugünlere getiren annelerinizin babalarınızın emeklerinin hakkını vereceksiniz. Sizden beklentimiz üniversite amfilerinden lise koridorlarından atölyelere, fabrikalara kadar Türkiye’nin özeti olan İstanbul’dan Anadolu’nun en ücra köşesine kadar bu anlayışı yaygınlaştırmanızdır. Burada bu vesileyle Şeyh Edibali’nin bir nasihatini sizlere söylemek istiyorum. Gençler bunu iyi dinleyelim. “Ey oğul sabretmesini bil. Vaktinden önce çiçek açmaz. Şunu da unutma insanı yaşat ki devlet yaşasın. Ey oğul! İşin ağır, işin çetin, gücün kula bağlı. Allah yardımcın olsun. Güçlüsün, kuvvetlisin, akıllısın, kelamlısın, ama bunları nerede, nasıl kullanacağını bilmezsen sabah rüzgârında savrulur gidersin. Öfken ve nefsin bir olup aklını yener. Daima sabırlı sebatlı ve iradene sahip olasın. Ey oğul! Ananı, atanı say. Bereket büyüklerle beraberdir. İnancını kaybedersen yeşilken çöllere dönersin. Ey oğul! Unutma ki yüksekte yer tutanlar aşağıdakiler kadar emniyette değildir. Haklıysan mücadeleden korkma.”(4)
Netice de Ak Parti hükümetinin gençliğe yönelik aşağıdaki önerilerimizi dikkate almalarını bekliyor, gençlik için gereğinin yapılmasını arz ediyoruz. Nedir önerilerimiz;
- Gençlere ücretsiz tüm sosyal aktivite ve teknolojileri içeren kültür merkezleri açılmalı
- Kitap Fonu oluşturulmalı. Kitap almak isteyen gençlere maddi destek sağlanarak kitap okuma teşvik edilmeli.
- Ücretsiz Yurt dışı- Yurt içi geziler düzenlenerek gençlerimizin ufku genişletilmeli
- Ücretsiz Arapça ve Osmanlıca kursları verilmeli.
“Asım’ın nesli diyordum ya nesilmiş gerçek
İşte çiğnetmedi namusunu çiğnetmeyecek”
M.Akif Ersoy
KAYNAK;
(1) www.haber7.com/siyaset/haber/316872-prof-erbakanin-genclige-hitabesi
(2) www.yeniakit.com.tr/haber/genclige-hitabe-necib-fazil-kisakurek-70156.html
(3) www.arsivbelge.com/yaz.php?sc=450
(4) www.akparti.org.tr/ykm/haberler/sn.-recep-tayyip-erdoann-8.-genclik-oleni-konuma-metni/47295
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.