YORUMLAR
Atıcılığı ile övünen bir avcıyı dostları alıp ava götürmüşler. Tam o esnada başlarının üzerinden bir yaban kası sürü geçmiş. Bizim atıcı avcı doğrultmuş çifteyi, iki defa tetik düşürmüş ama koskoca sürüden bir kaz bile vuramamış. Kazlar uçup gitmişler. Bunun üzerine arkadaşları '' Yuhhh karavanacı '' Diye alay etmeye başlayınca bizimkisi cevap vermiş: '' ne karavanası oğlum. Ben vurdum ama kaz kafalılar öldüklerinin farkında değiller.''
Senin kahraman Rıfkı da öte aleme yola çıkmış ama farkında değil, hâla Eftelya sayıklıyor.
Haa bu arada sayıklanan Denizkızı Eftelya taaa babam zamanının meşhur Rum şarkıcısı Eftelya gibi bir şeyse öyle pek de ahım şahım bir şey sayılmaz.
Ve son olarak: Eldeki bir elma daldaki on elmadan her zaman daha iyidir.
Selam ve sevgilerimle.
Kemnur
Hayallerin Eftalyası ile karşılaşılıyor ve tarafların birbirine söylediği ilk sekiz cümlenin yedisi emir kipinde: Anlat, konuşma, seviş... Bu yüzden o hayali ilişkinin hafiften bir sado-mazo tarafı olduğunu düşünmüyor değilim.
Yalnız bir okur olarak o on yedi cümlelik diyalogda kimin neyi dediğini kaçırdım. Belki biraz daha araya sözü kimin aldığının işaretleri serpiştirilse benim gibi dalgın okurlar bundan epey faydalanabilirler.
Bu arada denizkedisi derken bir yazım hatası mı var, yoksa Chimaera monstrosa'dan mı bahsediyoruz?
Okuması zevkli ama aceleye getirilmemesi gereken bir öykü. Favori cümlem "Bir çoban salata yap, ya da ne bileyim turşuyu sen kur" oldu. Saygılarımla.
Not: Aynı cümle Sayın Chaotica'yı da cezbetmiş; yorumumu yazdıktan sonra farkettim.
Kemnur
Dialoglar güneş çarpması sonucu kötüleşen adamın su içinde boğulma aşamasında yaşadığı içsel halisinasyonlar olarak verilmeye çalışıldı. Yaşlı adamın yıllardan sonra karısında yitirdiği aşkı lolitaların genç bedeninde hissetmeye çalışması sonrasında kendi gençliğini düşünmeye daldığında onu Eftalya ile sembolize ederek istemesi gibi bir düşünce vardı yazarken... sanırım becerememişim... okuyup yorumlamanız benim için her zaman yönlendirici olmuştur... saygılar
İlhan Kemal
Diyalogla ilgili sorunum ise hangi sözün kime ait olduğunu çıkaramamla ilgili. Yoksa anlatılmak istenenin verildiğini düşünüyorum. o açıdan içiniz rahat olsun.
Kemnur
Efendim, hanımıyla uyumlu dalgalarla hayat denizinde yüzen için yaşam cennet gibidir, dalgalar keşisirse , çalkantılı denizde yüzmeye benzer, Sokratesin dediği gibi, erkek filozof olur, kadın filozofun düşünce renkleri olur,
Eğer bekarsa kişi şair olur , tebrikler.
Kemnur
kadın söyleniyorsa sürekli sebebi erkektir, onca işi kadının omuzlarına yıkarsan söylenir tabii:)
erkek konuşmaya bile üşenirken hem de yakınmaya hiç hakkı yok
:)
Kemnur
Gerçekliğin taban yakan kum sıcağı etkisinden hayalin ferahlatan serinliğine uzanıp nihayetinde yine o yakan gerçekliğe dönerek biten nefis bir anlatım. Ev sekansından plaj sekansına yağ gibi akan, oradan da denize girmeyle birlikte başlatılan hayal sekansı içindeki diyaloglar harika. "Turşu kur", "salata yap" mesajları kesinlikle "karına yardım et" demek değil; yazarın kafasındaki Eftelya (yani kurgudaki karısının aşık olduğunu unuttuğu tarafı), hayatın küçük çıkıntılarına tutunarak hayata sarılmasını salık veriyor. Evet turşu kur, salata yap, çayı koy. Hayatta olduğunu insanlara değil hayata hissettir. İyi ki yazıyorsunuz hocam. Sağ olun.
Kemnur
Nurten teyzem böyle bir insan değil kesinlikle :)
Diğerleri gibi bu öyküde çok eğlenceliydi. Çok güzel bir hayal gücün ve üslubun var Kemal amca :)
Nurten teyzemle hep mutlu olun,sizi seviyorum :)
Kemnur
Anlattığınız gerçek karınızsa çok üzüldüm.
Erkek kardeşimin eşi geldi aklıma bu çok konuşan kadını okuyunca.
Kardeşim nasıl dayanıyor diye hayret ederim.
Acaba evliyken ben de bu kadar çok konuşur muydum.
Ben de bir başlayınca söylenir dururdum, çocuklara da.
Her zaman değil tabii:) Allah erkeklere sabır versin.
Güzel bir anlatımdı. Biraz hüzünlenerek biraz da gülümseyerek okudum.
tebrikler,
selam ve saygılarımla..
Kemnur
Gerçek hayatla alakası olmayan bir öykü, yani kurgu... Yani ben böyle çok konuşmam...Dimi sayın yazarım ? :)
glenay
Kemal bey için üzüldüm.
selam ve sevgiler..