- 1024 Okunma
- 7 Yorum
- 1 Beğeni
KARA DELİK...
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
İndinde saklı tutuyorum,
Sakıncaların manifestosu bile en devingen nöbet…
Paye verdiğim anlamsızlığı sorgulayan İlahi Adalet, tekil bir cümle payidar oluyor: Kâh derin bir kuyuda kâh görünmezin sarkacı hibelerken aşkı ve sorgularken hayatı.
Dünden kalanlar sofradaki kalabalığa yeter de artar bile.
Kalabalığın nüansında refikası belki de en büyük tezat.
Su tabancama doldurduğum mermileri sıktıkça evrene ve evren darıldıkça…
Yetmedi sancılandıkça gece en doğurgan ve şatafatlı işkenceye maruz kalmakta evren. Doğan ikballer ve taammüden cinayet işlediğime vakıf olup, başucuma yığdığım adressiz mektuplar…
Bir tane daha ve bir tane daha… demeye ne hacet: Gölgeler bile muzdarip karanlıktan. Artık hangi karanlık köşe ise istiflediklerimi bile gölgede bırakan.
Artık hangi daraltı ise yürekte infilak eden…
Gerisini getiremediğim ne çok şey var.
Aslında cümle kurmaya bile yorgunken.
Annem sesleniyor yan odadan:’’Sen daha uyumadın mı?’’
Gözlerim kan çanağı oysa ve duyduğum değil gerçek olan bilakis duyumsadığım.
Duraksadığım cümleler tüketiyor benliğim: Hâşâ! Ne büyük yanılgı ben tüketiyorum cümleleri ve devingen harflere takıldıkça gözüm türetiyorum ölümü ve türevi ne varsa.
‘’Anne’’diyorum bile bile cevap alamayacağımı ve tünüyorum ayakucuna.
Süzen gözler geldikçe göz önüme ve infaz edilen neşem…
Alın işte, bir cümle daha engelli doğuyor ve imge kaybından sizlere ömür.
Sahici mutluluklar da mı bir yanılgı?
Yanan yürekte köz olan esvabı yırtık o çocuk da mı?
Tarifsiz acılar donatmış da evreni, kara delik açmış ağzını ve saçıyor salyalarını. Kayıp donatılar, eciş bücüş evrimler, yarım hikâyeler ve ansızın nükseden o kapı gıcırtısı ve derin bir inilti yine nükseden. Oysaki yalnızım evde ve çoğalıyorum peyder pey tüketirken çocuk yanımı.
İnanamıyorum gözlerime: Oysa daha bir saat evvel saymıştım soldan sağa ve demek ki; ya saymayı unuttum ya da dalgınlığımın bir şakası.
Üçtü daha demin, evet, daha üçtü ve eklenmiş dördüncüsü. Ne mi?
Siz bakmayın bana, demek isterim ama kinaye yüklü kayıp yarınlardan uzanan bir umut eli işte. Daha dündü elime aldığımda o yavru bedenlerinde tüyü bitmemiş cılız iki canlıydı kafesimdeki muhabbet kuşları. Ne zaman büyüdüler de anne-baba olmaya karar vermişler? Saydıklarım ise son üç günde yumurtladığı yumurta sayısı. Ama mutlu değilim oysa senelerdir hayal etmiştim elimde sevmeye doyamayacağım yavru bir kuşla muhabbet ettiğimi. Öyle ya: Annemin haberi yok bizimkilerin planlarından.
İsyan etmek istiyorum. Hâşâ!
Biraz daha mı ağlasam? Annem ne kızar oysa.
Dar alanları oldum olası sevmedim ve daralmakla itham ederken iç sesim.
Kovuşturduğum o istimlâk edilmiş rahvan cümlelerin kayıtsız ve patavatsız çizelgesinde işaretlediğim seçenekler:
a-dayan
b-göm
c-unut
d-uyu
e-asla pes etme
İyi de elimden gelen sadece özümsediğim hicrana atıfta bulunan üç beş kelam ki o da duymaktan pek de haz etmediğim.
Kanatları solgun anılarım.
Anmakla daha da hüzünlendiğim en sıkıntılı sürecin ayak sesinde gizlediğim korkularım aslında…
İşte, yine unuttum. İşin aslı neyi unuttuğumu da unuttum.
‘’Unutmalıyız kızım. Bak, ben çoktan unuttum ve şimdi sıra sende.’’
‘’Ya, içleri boş çıkan yumurtalar ne olacak anne?’’
‘’Kuşlar bile unuttu ölü doğan yavrularını. Tasası sana mı düştü?’’
‘’Seni seviyorum.’’
‘’O zaman artık büyü, e mi?’’
‘’Deneyeceğim inan ki. Hem bir daha yalnız bırakma beni.’’
YORUMLAR
Gülüm Çamlısoy
Sonsuz selam ve saygılarımla...
Mutlu kalın.
MERHABALAR.
ELİMDE OLMAYAN NEDENLERDEN ÖTÜRÜ ŞİMDİ FIRSAT BULABİLDİM İNTERNETE GİRMEYE VE GÖRÜNEN O Kİ BİR MÜDDET DAHA BURALARDA OLAMAYACAĞIM.
ÇOK ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM: GEREK DEĞERLİ SEÇKİ KURULUNA GEREKSE SEVGİLİ GÖNÜL DOSTLARIMA.
YENİ BİR MEVSİM. YENİ BİR AY VE YENİ BİR BAŞLANGIÇ HEM HER GÜN YENİDEN DOĞMUYOR MUYUZ GÜNEŞİN VE UMUDUN EŞLİĞİNDE?
VARLIĞINIZ GERÇEKTEN DE BENİM İÇİN ÇOK ÖZEL VE ÇOK GÜZEL. SAĞ OLUN ÇOK SAĞ OLUN.
HE ŞEY GÖNLÜNÜZCE OLSUN İNŞALLAH.
YENİDEN GÖRÜŞMEK ÜZERE.
TÜM SEVGİMLE VE EN DERİN SAYGI VE SELAMLARIMLA...
İYİ Kİ VARSINIZ.
Nar-ı Çiçek
Yine gel yine yaz olur mu.
Seni okumak hep güzel güzel kalem..
Râbbim yardimcin olsun inşallah.
Ölümünün olduğu bu dünya da hiçbir şey çok da ciddi değildir aslında.. gibi bir sözü vardi bir derin düşünürün..
Yazmak güzel şey değerli yürek..
Tebriklerimle.
Gülüm Çamlısoy
Bir veryansında bir gölgede nöbet tutup beklemek umudu ekip de büyüyen başaklar.
Güzel yüreğine selam olsun güzel arkadaşım.
Sevgilerimle tüm gönül.
kendindeyken'lerin toplanıp kendinde olmayan bir tutuş ile
özgünlüğe açılan odaları
yakasını beğendim tümcelerin
tutulan yerin anları ki gece
sökülüşlerini beğendim güçlü
kökleri ne kadar güçlü olabilir ki ikebananın der gibi
bugünden taşanların çocuktan görünenleri gecesindeki üzgünlük
halbuki dün de öyle idi
görünmeleri az olunca çerçevesi de camlı artık
şimdi her nereye baksan bariz'lik
yazının acısını değil acının yazısını beğendim
eski ve yeni bir odaya toplanmış derinliğe hazırlanıyor
hep öyle olur hep öyle mi olur?
bir ucundan bir ucuna volta ile
üç dört
dört üç
beğendim
Gülüm Çamlısoy
Doğurgan bir edimden çıkıp da yola yola döşenmiş ne çok gizil ve pervasız mayın ve korkmak mı ölümden?
Ölmekten bin beter tetiklerken evren ve devinirken mabedim.
Çok teşekkür ediyorum ve affola geç yanıtladığım için zira en büyük çekincemdir yanıtsız bırakmak.
Sayfama konuk olan değerli şahsınıza yürek dolusu teşekkürlerimi sunuyorum efendim.
Saygılarımla yürek dolusu...
Kısıtlı bir zaman diliminde ve elimden geldiğince...
selam olsun.
Bir ben var benden içeriyi arayınca yanaktaki ben olarak dışarı çıktım, nokta olursan kara delik senin için hikaye olur, başını kaldırırsan yutar, var olan Odur, kimi kime şikayet edeceksin,
Efendim nokta oluncaya kadar,
Dünya değirmeninde öğütüle öğütüle öz oldum, gözüm özüm bir oldu,
Kimim sordum perişan oldum soldum aşka doğdum,
Ha ümitsiz olma, kara delikten yutulanlar ak deliğe çıkıyormuş ,
Yazınızı okuyunca bu cümleler aklıma geldi , başımıda geldi,
İlginç bir paylaşım, tebrikler.
Gülüm Çamlısoy
Çok çok şey birikti.
Zafiyeti biz insanların idi nükseden.
İlginç ama daha da beteri o kelime: Acı yüklü.
Sabır ve şükür.
Teşekkür ediyorum değerli dost.
Saygılarımla...
Gülüm Çamlısoy
Ne güzel siz gönül dostlarımı buyur etmek gönül dergahıma.
Sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum değerli hocam.
Saygılarımla her daim...
Gülüm Çamlısoy
Tüm sevgimle gönül dostum...