- 2294 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Kamil İnsan ve Felsefe
Nefsini bilen rabbini bilir. VAHİY mertebesidir.{ KÜLLİ AKLIN}, NEBİ ile <zahire>, RESUL ile <batına >yönelik sözleridir.
FELSEFE, VARLIĞI bilmeye yönelik düşünce AKIMLARIDIR. {BİRİMSEL AKLI} temsil eder.
SOKRATES < kendini tanı >sözüyle felsefeyi külli aklın sınırına taşımıştır.
Felsefenin iki ana akımı idealizm ve materyalizmdir.
İdealizm felsefesinin fiziki yansıması kuantum fiziği (atom altı boyut), materyalizm felsefesinin fiziki yansıması mekanik Newton fiziğidir, Einstein dahi olmasına rağmen fiziği yoktur, izafiyet teorisiyle iki arada bir derede kalmıştır fakat çok önemli bir iş yaparak her iki fiziki yapıyı saniyede 300000 km hızla birleştirmiştir.
Her iki akım, idealizm ve materyalizm <izafiyet teorisinin birleştiriciliğini dikkate almadan> tek doğru benim şeklinde diretirse, kontrolsüz güç gibi kaos ve insan kıyımı ile sonuçlanan KAHRAMANLAR üretir.
Fakat araları el sıkışarak kesişirse duyguların eşliğinde insanca bir yaşam doğar, sanat, bilim gelişir, insan olmanın dayanılmaz güzelliğinin yolu açılır ve bu yolun sonu yoktur, varlık her an yeni bir oluştadır. Bu durum insan beyninin sağ ve sol kısmının urettiği sanatı, bilimi, sağ elin sol beyni ve sol elin sağ beyni alkışlaması gibidir,beyinde kolları idare eden sinir lifleri omuriliğe girmeden önce çapraz yapar. Düşünce özgür olmalı ancak insanlığa hizmet eden düşünceler itibar görmelidir. Dünyanın kuzey ve güney kutbunda hayat olmaması gibi merkezden aşırı uçtaki İZM lerin de hayat sunması zordur ya da sunduğu buz gibi bir hayat olur.
İnsan duygularda birleşir fikirlerde ayrılır,
İnsan kendini ancak insanda tanır,
Kendini bir amaca adayana evren yardım eder, Goethe
İnsan her şeyin ölçüsüdür, Protagoras
Bizi bilen bilir bilmeyen kendisi gibi bilir, Mevlana
İlim kendini bilmektir, Yunus Emre
İnsan, beden, nefs, ruh ve gönül diye
dört katmanlı şuura sahiptir, Beden şuuru dürtülerdir, nefs iki tarafa meyillidir, şeytana tabi olursa bencil bir yaşam,, ruha tabi olursa, varlığın birliğini idrak eden, herkesi düşünen meleki bir yaşam , ortaya çıkar, bütün bu şuur boyutlarını dengeli yaşayana, insanı kamil(gönül insanı) denir ve aşk olarak görünür. Aşk imiş her ne var alemde (Fuzuli)
Buna göre insanların yaşadığı şuur anlayışı o toplumun seviyesini belirler.
Felsefe
Düşün taşın düşün taşın
Ah ah şu çileli başın
Vakit varken gönle taşın
Korkarımki bu gidişle
Ömür boyu akıl aşın
Özüne ulaşan insanın yaşantısı aşka dönüşür
Varlık her dem yeni bir oluştadır, insan için en büyük devrim, sanatın ve felsefenin aradığı insanı kamil bilincine ermesidir.
YORUMLAR
evet insan-ı kamilin hali ve ne ile yaşadığı neden yaşadığı herkez ce maalum
zaten saklı gizli yok ortada lakin
diyebiliyoruz anlatıyoruz da benliğimiz ne derece erebilip te el ayağa bürünüyor değil mi
ayrıca şeytan en büyük insan ı kamil denilir mi tabii ki ı ıh neden peki
adem i redddeder ruh zaaten yücedir
dolayısıyla bedeni ruha yediremezseniz dolayısıyla o ruh şeytandan başka bişi değildir amma ilmi bilir herşeyi aynı bizim bildiğimiz cinsten
ve bunları yazan okuyan bilumum ins geçinen bizler
dahi ruhumuzu adem e secde ettiremeyiz aklın istediği kadar ettirdim desin sen kalbine bak :)
eee
ne kadar konuşulursa konuşulsun fasa fiso
sağlıcakla
yok,sul tarafından 8/31/2016 1:04:04 AM zamanında düzenlenmiştir.
Şaban Kalyoncu İskeçevi
Kırmızı, mavi gül şairin dediği aşk iki kişiliktir, BEDEN, NEFS,
Sarı gül solmaktır, HİÇLİK, aşk yok gibi görünür, olmak yada olmamak
Beyaz gül ebedi diriliştir, RUH, ruh var diyenler yaşadı
Siyah gül aşktır, GÖNÜL, aşk var diyenler vuslata erdi, teşekkür ederim.
yok,sul
kırılmış putların manâsıyım ben
imânım aşk ise cellâta gebe
parça parça tanrı hânesiyim ben
.
sanmayınız insan vahdet-i mevcut
katre dahi her şey kâmilen sücut
vedudun varlığı aklile vücut
Hakk dahi halkın bahânesiyim ben
.
bilmeye mecburdur abdal ölüsü
haz ile firâkmış cidâl dölü su
her zerreye kâim ikbâl dolusu
manâ nın meşk-i şâhânesiyim ben
.
dâvam derdest yârim sürsün ebedâ
hemhâline ergin ictinab edâ
muhabbet yolunda bu aksisedâ
zevke aşiyan teranesiyim ben
.
necm-ül bahreyn sürter rahmet sürttükçe
levhamdır işk ile parlar örttükçe
sonsuz sonsuzlaşır zaman gittikçe
her salkımın üzüm danesiyim ben
.
şu yoksul da ölen pir dirilecek
tam yanmak üzere pişirilecek
kibrit-i ahmerle devşirilecek
behtil sînemin viranesiyim ben
yok,sul
o olunagiliyor mu
kişi
maşuku ile zevki aşiyan edebiliyor mu
renkkörü olup
yanii maşukunu bulabilmiş mi
haa sözde söz çok icraatte hedef uzaaak yol çetin
bilmeye biliyoruz da şehveti ona mal edemiyoruz değil mi
eee elimizde ne kaldı şimdi...
İmamı Azam, İmam Maturidi ve Ahmet yesevi silsilesinde İslam anlayışı insanı akıl ve bilime yönlendirerek felsefenin insan düşüncesini geliştirdiği görüşü ile İslam aleminde dayatılanın aksine doğru bir yol izlemişlerdir.Sabri Ayçiçek beyin söz ettiği Alevi Bektaşi geleneğinin asıl beslendiği kaynakla Hanefi Maturidi mezheplerinin doğru öğrenilmesi şartı ile aynı kaynak olduğu anlaşılacaktır. Kaynak İslamiyetin dayatılan şekli ile değil doğru olan şekli ile öğrenilip uygulanmasıdır ki özü ahlaktır.Ahlaklı insan ancak kamil insan olabilir, bilgili insan ancak kamil insan olabilir, insanı seven Allahı sever, karnı aç olanı doyurmanın, hasta olanı ziyaret etmenin Allahı doyurmak Allahı ziyaret etmek olduğu sırrına erendir kamil insan, hülasa felsefe akla idman yaptırır, beyni geliştirir aklını kullanan ve bilime yönelen müslüman topluma faydalı olur.İnsana faydası dokunmayandan hiç bir şey olmaz, vesselam,Şaban bey çok güzel bir konuya değinmişsiniz tebrik ediyorum sizi.
Şaban Kalyoncu İskeçevi
Merhaba..İnsanı kamil kavramı benim de biraz "çaba "gösterdiğim alandır.Mesela Alevi-Bektaşi geleneğinde şöyle bir açıklamaya rastladım ve çok da doğru buldum kendimce.
-Sana iyilik edene,iyilik edersen bu eşek ahlakıdır,
Sana iyilik edene kötülük edersen bu yılan ahlakıdır,
Sana kötülük edene kötülük edersen bu köpek ahlakıdır,
Sana kötülük edene iyilik edersen,bu övünç ahlakıdır.İnsanı kamil de budur !!!
/Alıntı Fuat Bozkurt'tan...)
İyi günler dileğimle.