- 465 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Barla/Isparta'dan Esintiler
Ben Barla’ya 15 Mart 2015 te gittim.Soğuk bir iklime sahip.Sürekli köy-kaza arasında gidip gelen şu an köy olan harika bir yer.Soguk olmasına rağmen çiçekler açmıştı.Biz gitmeden bir kaç gün önce yine kar yağmış.
Harika bir güzelliğe sahip olan Eğirdir Gölü ayaklarınızın altında. Köyde yaşayan halk o kadar içten ki hemen sizi kabulleniyor.Yardım talep ettiğinizdeyse ellerinden geleni yapıyorlar. Esnafı ise gerçekten oldukça güleryüzlü. Esnaftan Barla’da kalanlar olduğu gibi Isparta’ya günlük gidiş geliş yapanlar da var.Köyde ulvi bir esinti var. Büyük alimlerin Bediüzzaman yani zamanının en iyisi diye adlandırdığı Said Nursi bir dönem burada kalmış ve Kur’an tefsiri olan risalelerin bir kısmını burada yazmış. Şeyh Sait’le karıştırılan bu zat Şeyh Sait’in yardım isteğine karşılık olarak"Osmanlı torunlarına el kalkmaz."diyerek isyana karşı çıkmış.Barla’da kendisine ait hala çam kokusunu muhafaza eden bir evi var.
Köyde küçükbaş hayvancılık yaygın. Oldukça fazla olan köpek sayısı dikkat çekiyor.Barla’ya ulaşım 1950 li yıllarda sadece Eğirdir gölü üzerinden kayikla yapiliyormuş.Çok yakın bir tarihte yol yapılmış.
Çok güzel duygularla ayrıldığım bu harika köyü herkese tavsiye ederim. Özellikle kafasını dinlemek isteyip sessiz sedasız bir tatil yaşamak isteyenlere...