- 593 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
BİR FIRIN MACERASI
Antalya’dayken ismi lazım değil, bir fırından ekmek ve pohaça aldım. Parasını da çıkardım verdim. O sırada bir müşteri daha girdi içeriye, fırıncının kafası karıştı, para üstü verecek diye bekliyorum; suratıma bakıyor şüpheyle. ’ Parasını verdiniz mi ?’ dedi. Bir mahcup oldum, anlatamam. ’ Verdim, 10 TL verdim, paranın üstünü alacaktım.’ dedim.’ Kamera kayıtlarına bakayım ’ dedi, vallahi dediğini de yaptı.. Şaka gibi ya... Geriye sardı, kadının elleri ve kalçası göründü,kadın laf kalabalığına boğdu fırıncıyı, sonra hızlıca sarınca geriye, ben kapıdan girdim, o sırada kayıt dondu. Ayar bozuldu. Fırıncı küfür salladı ortaya. Ben bile şüphe duydum kendimden. Tekrar başa aldı, kadın bir daha girdi kapıdan, bu kez saçları da göründü, ben ortada yokum, tezgahı almıyor kamera.Bir daha ayar bozuldu. Fırıncı kameraya açıktan küfür etti, halbuki, kumandayı yanlış kullanıyor, ben de içimden hepsine bastım kalayı... Sonra ayar düzeldi, ben içeri girdim, benden sonra da kadın.. Tezgahtan ekmek ve pohaça aldım, kadın laf kalabalığına boğdu fırıncıyı. Fırıncının aklı karıştı, kadına bakarken, elini bana uzattı, parayı verdim. Herif kamerada parayı arıyor, ben de kadını.
’ Dur’ dedim.. ’ Dur ’ Herif, ’ne var? niye durayım? ’ dedi. ’ Bak, zum yap da elimdeki para görünsün.Şimdi dersin ki, sen 10 TL vermedin? Bi de polisle molisle uğraştırma beni, yola gideceğim.’ dedim. Tamam dedi herif, zum yaptı, evet, 10 TL göründü yakından.... 5 dakika zaman kaybı.. Özür dileyeceği yerde, ’ Bazıları para verdim diyor, kaç oldu böyle.’ dedi. Paramın üzerini aldım, çıkış o çıkış... Dua etsin herif, basardım küfürü de, karşımdaki bayan değil. Erkek erkeğe küfür mü eder? Hem sonra mantığa ve biyolojik duruma ters.Mesela Isparta’da böyle bir olay yaşanmaz. Suriyeli ve dilenci değilseniz, ’karnım aç, param yok, sonra vereyim.’ deyin, girin içeri afiyetle yiyin,için... Isparta esnafı hoş görülüdür, insanın halinden anlarlar. Kiminin parası, kiminin duası. Bu fırıncının suçu yok, suç anasında. Bazıları daha doğmadan orospu çocuğu oluyor...
Vecdi Murat SOYDAN
26/08/2016,Isparta