İslam Hayat'dır..!
İslam..:
İslam ilahi bir dindir.Tek bir yaratıcı inancını benimseyen ve yaratıcının ALLAH olduğu ve Peygamberinin Hz. Muhammed (s.a.s) olduğu bir dindir.
İlahi dinlerden sonuncusu ve önceki dinleri hükümsüz kılan kuşkusuz ALLAH inancına dayanan İbrahim’i bir dindir.
Temel kaynağı yüce Kuran’dır.
İslam Kelime Anlamı..:
İslam sözcüğü Arapça kökenli bir kelimedir.
Arapça “se-le-me” kökünden türemiştir ve “barış” anlamına gelmektedir.
Aynı zamanda kökün etken ortaç şekli, esleme’dir ve bu da “teslimiyet” demektir. Sonuç olarak İslam kelimesi “teslimiyet” anlamına gelmektedir.
Müslüman ve Mümin.:
İslama inanan insanlara ise Müslüman denilmektedir.
Müslüman ise “teslim olan” anlamına gelmektedir.
Yani ALLAH’a teslim olan anlamına gelmektedir.Müslüman kelimesinin dışında Mümin kelimesi de kullanılmaktadır.Mümin kelimesi ise “şüphesiz inanan” anlamlarına gelmektedir.
Müslümanlık "kelime-i şahadet" ile erişilen makamdır,
Mümin’lik, Kural ve kaideleri hayatına uygulama safa’sıyla elde edilen kazanımdır.
Yukarıda ki anlamlar ışığında yorumlayacak olursak kısaca,
İSLAM hayat’dır, ALLAH’ın nimetleriyle donatılmış yaşamın temel kaynağıdır, hem yaşayan için hem de İslam uğuruna mücadele eden ve İslam uğuruna can’ını feda eden için..!
Yaşayan için İslam, huzurdur mutluluktur paylaşımdır,
İslamla şereflenmiş her birey Müslüman’lık payesine erişmiştir,
Müslüman olan kendisi için istediği her iyi olanı, Kardeşi için de komşusu için de, yurttaşı için de isteyendir.
hal böyle olunca paylaşımın güzelliği topluma huzur yüklü hayat verir.
Müslüman olan insan ALLAH’ın nizamına teslimiyet içinde olandır,
İslam’ın kural ve kaidelerine riayet edendir,
Özellikle tüm canlılar için ALLAH’ın bahşettiği yaşam hak’kına, son derece saygı duyan ve gerekirse başkan can’lar uğuruna can’ını feda edebilecek kadar ALLAH’a teslimiyet içinde olandır.
Zira bir can’a kastetmenin bütün can’lara kastetmekle eş değerde büyük bir sorumluluk bilincinde olandır.!
Bu bilinç açıkça İslam’ın hayat olduğu noktasında temel değerdir,
İslam uğuruna can’ını feda eden için de, teslimiyet içinde olduğu İslam’ın müjdelediği Ebedi hayat da, ALLAH’ın bitimsiz nimetleriyle donatılmış şehitlik makamının sonsuz saadetiyle ebedi hayatı umut edendir...
Hal böyleyken son zamanlar da İslam adına tarihin tanık olmadığı vahşetleri yapanların alçaklıklarını İslam’la bağdaştırmak.! Akıl ve izân yoksunluğudur,
Kaldı ki bu tür İdda’lara inanma gafletinde olanların da insanlıktan nasipsiz kalmış olmalarının hazin sonucudur.
Aslında hedeflenen sadece ve sadece İslam hakkında alçakça algı oluşturma gayretidir..
Ama şu da bir gerçek ki İSLAM mutlak Galip olan ALLAH’ın nizamıdır..! ve yüce ALLAH İslam’a savaş açanları elbet de ki hüsrana uğratacaktır...
ALLAH İslam uğuruna gayret eden TÜRK MİLLETİNİ muzaffer kılsın..! (amin)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.