- 540 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İNSANIN GARİP SIRRI, KALP KAPISI..
İnsan, Allah’ın çeşitli esma manaları’nın açığa çıktığı kapsamlı ve özel bir varlıktır.
Allah’a ait olan bir çok vasfın yansıdığı derinlikli bir ayna gibidir.
Diğer varlıklardan farklı olarak kalbinden açılan özel sırlı bir yolla zamansız ve mekansız olarak Allaha ulaşma kapasitesinde sahiptir.
Allah’a açılan bu kalp kapısı, varlığın en dış zahirii boyutundan başlayarak bir çok varlık mertebesine değmeden ve teğet olarak varlığın özüne ulaşan özel bir kapıdır.
Bu sır, dünya üzerindeki canlılardan sadece insana bahşedilmiş bir özelliktir.
Tasavvuftaki nefsini bilen rabbini bilir ifadesi de insanın bu özelliğine işaret eder.
Çünkü insanın kendini tanıması, Allah’ın vasıflarını tanıyıp bilmesi dir.
Allah’a açılan sırlı bir kapı olan "kalp" yoluyla ve kapasitesi ölçüsünde Allah’ı tanıyıp yakınlaşır. Bununla birlikte Allah’ı tanıyıp yakınlaşan insanlar, Allah’ın kendileri için belirlediği fıtrat ve doğalarına uygun olan en doğal ve vicdanii yaşam biçimini benimseyerek varlıkla uyum içinde dosdoğru yola girerler.
Bu yol, hanif olan hz. İbrahimin ve tüm elçilerle bildirilen, evrenin tün ruhunda ve özünde kendini ap açık gösteren tevhidii yoldur.
Evrenin her zerresinde görünür olan tevhidi, temiz ve saf berrak akıl sahipleri tüm netliğiyle görürler.
Kendi varlığı, özellikleri ve bilinci üzerinde derin tefekkürlere dalarak kendindeki yansımaları kavramış bilinci açık varlıklar, sırlı kalp kapısını açarak varlığın özüne ulaşma yönünde bilinç yükselişi yaşamaya başlarlar.
Bu seçkin ruhlar, yani varlığı ve sahibini çeşitli düzeylerde tanıma kapasitesine sahip gerçek müminler, varlıktaki tekliği kavramakta zorlanmaz, ve çokluk gibi görünen zahiri dış boyutun aslında bir nokta da tekleşerek tevhidi yansıttığını fark ederler.
Allah, tüm vasıflarıyla varlıktaki tek hakim, tek mutlak güçtür. Bunu fark ederek hayatındaki tüm şirk lerden kurtulup, muvahhidliği yaşamaya başlamak, insanın özündeki o sırlı kapının aralanmaya başlaması demektir.
Ve bu da Allah’ın onu Furkan la desteklemesi yani bir takım ilhamlarla doğruyla yanlışı ayırt etme yeteneğinin oluşması demektir.
Ey iman edenler, Allah’tan korkup-sakınırsanız, size doğruyu yanlıştan ayıran bir nur ve anlayış (furkan) verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allah büyük fazl sahibidir.](Enfal suresi 29) İsmihan Maryam)
not: kullandığım resim kendi hayalim ve çizimimdir.. İsmihan maryam
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.