- 1098 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KISSADAN HİSSE: GERÇEKLER VE SORUMLULUK YÜKÜ
Avcı ormana gider ağacın başında avlanacak bir şey var mı bakar bakar bir şey göremez, fakat avcıdan kurnaz olan sincap, avcı yana döndükçe, ağacın arkasına gizlenmeyi ve avcının gözünden kaçmayı başarmıştır. Avcı bu ağaçta avlanacak bir şey yok deyip uzaklaşır.
Şimdi avcı o sincabı göremedi diye ağacın başında avlanacak bir şey olmadığı anlamına gelmez.
Görmek istemeseniz de gerçek, bütün gerçekliğiyle sizin dışınızda vardır.
İşte yıllardır yaşadığımız olayın buna benzer yanları olduğu gibi bakıp da sincabı gördüğü halde görmezlikten gelerek dönüp gidenleri de nazarı dikkate almak gerekir.
Ulu bir Cumhuriyet çınarını sincaplar istila etmiş, fakat hiç bir avcı durumu fark etmemiş; olacak iş mi bu?! Ne akla sığar ne mantığa!
Bu durum ancak şöyle açıklanabilir;
’ Salla başı, al maaşı!’
’Bana dokunmayan yılan, bin yıl yaşasın’
’Boş ver, neme lazım; bu ülke batmış batacağı kadar ben mi kurtaracağım!’
’Yapan kurtulur da diyen kurtulmaz!’
İşte Batı demokrasileri ile Oryantalist demokrasileri birbirinden ayıran önemli kriterlerdir bunlar.
Devletin üst kademelerindeki büyük baş yöneticiler; ’ Nasıl olsa emekliliğime şurda iki üç yıl kaldı, azıcık daha dişimi sıkayım, benden sonrası tufan!’ diye düşündükleri için, ’Ne şiş yansın ne kebap’ diyenler sonunda bütün milleti kasıp kavuracak sınırlara taşımışlardır!
EVET SAYIN YARGIÇLAR, SAVCILAR YÜKSEK RÜTBELİ SUBAYLAR; SORGULAYINIZ KENDİNİZİ BİRAZ; VİCDANEN NE KADAR RAHATSINIZ?
Ya siz, devlet çarkının dişlileri, 14 yıldır iktidarı temsil eden ve usulsüz kararnamelere imza atanlar; bu suç sizin değil de milletin mi?!
Vatandaştan yasaya itaat bekliyorsanız, önce yasanız yasa, masanız masa, kasanız kasa olacak!!!
Her şey resmi olacak o kadar!
Rüşvet yok, torpil yok, iltimas yok, adam kayırmak yok, dosyaları sümenaltı etmek yok, fırsatçılık yok, devlet eliyle adam zengin etmek yok!! Usulsüz ihale vurgun vurmak yok!!
AMA SİZİN DEVLETİNİZDE BUNLARIN HEPSİ OLDU!!!
Çok zor çetin bir dönemden geçiyoruz; yukarı tükürsen bıyık aşağı tükürsen sakal misali bir uçtan bir uca akraba hısım olan kaynaşmış millet acımasızca bölünme ayrıştırılma noktalarına kadar taşındı. Düşman kesildik birbirimize. Vatanın ve milletin kıymetini kaybedince anlayacak aşamadayız... Öylece kalakaldık.
Herkes üzgün herkes kızgın; fakat öncelikle elimize vicdanımızı alıp özeleştiri yapmalıyız insan olmaz isek, yoksa hayvanlar gibi celeplere ve onların bizi devredeceği cellatlar ile kasaplara boyun uzatmak zorunda kalacağız...
BUNUN İÇİN ÇAĞDAŞ UYGARLIĞIN VE BİLİMİN IŞIĞINDA ÖNCE HUKUK!!! ÖNCE ADALET!! ÖNCE LAİKLİK ÖNCE ÖZGÜRLÜK!!! ÖNCE İNSAN OLMAK GEREK!
Ulu önder Atatürk, sen büyüksün çok büyük, aklımızın alamayacağı kadar büyük!... Ancak izinden gelirsek kalkar sıtımızdaki yük!...
Şaban AKTAŞ
22.08.2016- 12.05
Fotoğraf: Şaban AKTAŞ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.