BİR DÜŞÜNELİM!
Bir düşünelim!
Gelecekte neler bekliyor bizi acaba?
Mutluluk mu? Mutsuzluk mu?
Hasret mi yoksa vuslat mı?
Kimbilir ne sürprizler hazırlamış hayat bizim için.
Yürüdüğümüz yol belki çok kısa belki de uzun ve engin.
Peki kalbimiz ne kadar zengin?
Hiç yapıyor muyuz acaba vicdan muhasebesi.
Hayatımızda sevap mı çok yoksa günah mı?
Bu konuda kârda mıyız? Yoksa zararda mı?
Öldükten sonra ne olur halimiz düşünüyor muyuz?
Çürüyen bir beden mi sanıyoruz yoksa ölümü?
Hiç düşündük mü?
Bence sonunu düşünenler hayatlarından hiç de memnun olmazlar.
Acaba bize zarar vereceğini düşündüğümüz bir insandan korktuğumuz kadar bizi yaratan, koruyup kollayan ve merhamet eden Yüce Mevla’dan korkuyor muyuz?
Neden bu ölümlü dünyada kardeşçe yaşamayı beceremiyoruz?
İyiliği bırakıp çoğu kez kötülüğün ardından koşmak ne kazandırdı ki bugüne kadar.
Devir menfaat devriymiş,
Dedi bir ara ismi lazım olmayan birisi.
Ve dost cebindeki paraymış.
İşte biz bu kadar aciz bir zihniyetin neresinden hayır bekliyoruz?
Para insanı kurtarmaz be aciz varlık.
Ama öyle bir gün gelir ki dostluk paranın açamadığı kapıları açar sana.
Sev kardeşim,
Güzel olan, iyi olan, hayırlı olanı daima sev.
Ağacı, suyu, insanı ve en önemlisi de insanlığı sev.
Kötülüğü yok et kalbinde.Kimileri sevmenin ne olduğunu henüz bilmese de kendini bırak vicdanının ellerine sen yine de sev.
Ölürken arkanda bıraktığın güzelliklerden daha eftal ne olabilir ki bu hayatta.
Bir düşünelim,
Ahirete bizi kurtarmaya gücü yeten ne para olacak ne kardeş ne de anne babamız.
Hadi hep birlikte bu hayata büyük bir ders verelim.
Sevelim, sevilelim ve ölürken de şerefli ölelim.
Bak! Halen yaşıyoruz, ne mutlu bize.
Bir fırsat bilelim her nefesi, esirgemeyelim kimseden sevgimizi ve hakikat bırakalım gelecek yarınlara.
Ne de olsa zamanı geldiğinde veda edeceğiz nefis dolu bu hayata.
Yüce Allah yarattı ve bıraktı kararı kullara.
Doğruluk yeterlidir şeytanı getirmek için dize.
Yenik düşmeyelim nefsimize.
Arkamızı dönüp de bir bakalım yıllara.
Zarar mı yoksa kâr mı getirmiş bize?
Murat Gökçe Karsî
21.08.2016
YORUMLAR
mükemmel bir yürek sesi
keşke bilincinde olsa insanlar
aldığımız nefesler bile sayılı iken bu dünyada sevmek sevilmek
harama el uzatmamak yalana dil sürmemek gerek ama sadece sözde kalıyor bu cümleler daha haramı helali bilmeyen bir toplumuz zaman zaman rabbim vursada tokadı hala anlamıyorz hala anlamıyoruz nefsimize yenik düşüyoruz insanı iyiye dogruya güzele yönlendiren harika bir yazı okudum yürek sesiniz daim olsun
Çok güzel bir konuyu, çok da güzel işlediniz. Özellikle bu günlerde insanların bu şekilde aydınlatılmasına çok ihtiyacımız var. Bilindiği gibi bugün ülkemiz tarihte görülmemiş şekilde büyük bir korku içinde. Bu millet her gün korktuğundan, Allah'tan bir gün bu şekilde korksa, bu ülke o bir günde cennete dönerdi. Ben de buna üzülüyorum. Müslümanım diyen bir insan nasıl olur da kendine zulmeden zalimden korkar da, kâinatı yoktan var eden, her şeye muktedir Yüce Allah'tan bir gün olsun böylesine korkmaz da nutku tutulur? Üzülüyorum, bırakın Müslümanlığı, insanım diyebilen bir kimse bu kadar duyarsız olmamalı. Yarın Yüce Mahşerde aramadığımız hakkımız dahi bizden hesap soracak. Diyorum ya, üzülüyorum.
Yazınız çok güzeldi. Tebrik ediyorum; selam ve sevgilerimle hoşça kalın diyorum.
Acı ve tatlı günlerimiz oldu bu güne kadar,bundan sonra mı çok acı çekeceğimize benziyor belki biz yaşta kiler zamanımızı dolduruyoruz ya yeni nesil ne olacak çok merak ediyorum.
Kąrsî
Gelecek nesillerimize de doğru yolda ilerlemeyi nasip etsin.
Çok teşekkür ederim.
Selam ve saygılarımla.
Fırsatımız varken vaktimiz varken yerimizde sallanmakla kalmayıp günahlar biriktirmeye devam ediyoruz yerden göğe kadar
Rabbim affetsin bizleri
Kąrsî
Rabbim doğru yoldan yoldan ayırmasın bizleri.
Çok teşekkür ederim.
İşte bütün mesele de bu ya!!!
Düşünmemek! İslami yaşadığınızı sanıyoruz ama maalesef islâmî olarak düşünmüyoruz. Hani Bursada adamın birisi çeşme yaptırmışta müslümana içmek haram demiş ya Murat kardeşim bütün mesele işte burada.
Yazına aynen katılıyor altın imzamı atıyorum.
Selam ve sevgilerimle.
Kąrsî
Keşke anlayabilse insanoğlu.
Ve yapılan yanlışların farkında olunabilse.
Allah yar ve yardımcımız olsun inşaAllah.
Okuyup beğenen, yorum yapan gönlünüze sağlık.
Selam, saygı ve dua ile.
Evet bir düşünelim o yüce mahşerdeki halimizi. Manevi açıdan var olan sermayemizin dışında hiç bir dayanağımız var mı? Kendi derdimizden başka hiç bir şeyi göremeyeceğimiz o hesap günü acaba aklımıza ne kadar geliyor? Murat Bey'e aynen katılıyorum. Hiç olsun duyguların en güzeli ve sonsuzu olan sevgiyi yüreğimizden eksik etmeyelim. Tebrik ediyorum; selamlarımı, sevgilerimi gönderiyorum.
Kąrsî
Allah yar ve yardımcımız olsun inşaAllah.
Okuyup beğenen, yorum yapan gönlünüze sağlık.
Selam, saygı ve dua ile.