- 290 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Biz Deklarasyonu 3
Bu değer yargılarına karşı gelmenin bedeli eski anlatımdaki tufanın yeni anlatımda karşılığı olan su basmasıyla söyleniyordu. Kral Ziusudra inanırı olmakla, eşitsiz mülk ediniş biçimine iman eden kişi (sözleşme eden kişi) ve Ziusudra’ya boyun eğen kişi şakirtler; bu boyun eğen imanlarının karşılığında Ziusudra ile birlikte su boğmasından kurtulur oluyorlardı. Bu yansıma köleci “kurtuluşçu dinlerin” doğması olacaktı.
Geleneği (meşruiyetleşmes) olmayan mülkiyetçi süreç kendisinin meşrulaşmasını bu şekil hikâyeleştirmeler üzerinde faş ediyordu.
Bu tarihsel sosyo-toplum ve düşünce evrimini bilmezsek Hristiyan dünyası içinde var olan kiliselerin bakire Meryem’ini ve kutsal doğumlarını; şarlatanca anlatmalar dışında bilmeniz olanaksız olur.
Daha neler neler vardır bu ön ittifaklı bilincin içinde (gruplar arası girişmenin "biz" olma bilinci içinde). Totemi grupların birbiriyle temas kurdukları bölgeler arası güvenlikli kesim olan alan; totem grupların birbiri kapı eşikleri olan yer olması bağlamında, o alan tapınaktı.
Tapınakların içinde ilahı, Mamon’u, mabudu olmayan bir manaydı. Tapınaklar gruplar arası teması kurmakla, grupların çoklukta tekliğini tevhitçe sözleşmelerinin, ilk inşa sembolüdürler.
Her tarafı açık olan tapınağın belirtisi dikili taştır. Tapınak ahit eşikleri olmanın yanında, gruplar arası ilahtan kardeş olmanın ilahtı kardeşe dokunma yapma yerleriydi de. Bu dokunum yapıcı yaklaşım nedeniyle her yeri açık olan tapınakta Ay da doğmadan gizli gizli gece buluşması yapılırdı.
Totem yasaya karşı bu buluşmalar gruplar ortak görüşlü ilahi yasa olup; gruplar arası ortak karar olmanın ilahi iradeydi. İşte gruplar arası bu buluşmalar ve çiftleşmeler kutsal buluşma ve kutsal çiftleşmeydi.
Kutsal çiftleşmeli doğumlar totemi tabuya karşı oluşla ilahi iradeli kararların sonunda oluşan doğumlar olmakla, kutsal doğumlardı. Köleci dönemin miras bırakma geleneği. Bakire olan, gebe olmayan evlilikleri yeğlemekle, mirası kendi sülbünden olana devir etmek istiyordu.
Kutsal bakire Mamon’un vahiy temsilcisi olma sözcülüğünün, mirasını devir alan doğumların anlatımına da dönüşmüştü. Yalınlık kalmamıştı.
Totem kardeşlere (cinsel) dokunma serbestliği olan vize, tapınaktı mana anlaması nedeniyle şimdi de totem kardeşlere cinsel dokunma yasağı olmuştu. Totem kardeşlere dokunma tabusu, yıkılmıştı. Totem dönem içinde düzgün bir işleyiş olan totem kardeşler teması; şimdi ön ittifak içinde yıkılması gereken, düzgün işlemeyen karşı grupları dışlayan yaklaşım olması nedenle karşı konulması gereken, zararlı yararsız, lanetle anılacak bir tabu olmuştu.
Böyle olmasaydı (totem kardeşler arası dokunma ve temas etme tabusu yıkılmasaydı) ön ittifaklı uygarlığı başlatmanız hani nerdeyse olanaksız olurdu.
Tapınaklar; temas eden her bir grubun birbirine göre irade kullanan ilahlığını tescildir. Ve tapınak her bir grubun ilahlığının tescili üzerinde tekil ve tevhidi tescil olmakla ikili ve birbirine dönüşlü zıt karakteri temsil eder. Yani etnik (totemi) gruplar arası irade kullanma birliğidir.
Tevhit kutsallığı tapınağın alan etkisiydi. Tapınağın özü, ittifakı olan her biri ayrı ayrı olan ilahların, ilahi tevhidli manasını temsil etmekti.
Tapınaklar, totem gruplar arası girişme olan temas içindeki gruplar çokluğuna "biz" demenin ilahi manasını inşa edecekti. Tapınak ön ittifakın içinde kalan kült merkezi olmakla, biçimlenecekti. Her bir gruba ait temsilcilik bu tapınakta, bir arada olmakla kült merkezinin bir bölümü "panteon" sergiciliği olma hüviyetine bürünecekti.
Yine kült merkezinin bir bölümü, takas işlemleri ve ürün depolama alanı olacaktı. Üst bölümü kutsal buluşma yeri olmanın yanında yine üst katta ilahlar kurulunun tekilleşen ilahi kararların alındığı oturma yeri olan kürsi olmakla, çevresine dönülen arşın merkeziydi.
Köleci yapı ile birlikte kült merkezleri panteon olmaktan çıkmıştı. "El beyt" olmakla El’in evi, El’in tapınağıydı. Bel’in evi, hübelin tapınağıydı.
El, kişilere mal mülk vermenin sahipliği olmuştu. El Mamon tapınağı tüme ait sentezi vermiyordu. Ortaklaşma yaptırmıyordu. Farklı totem mesleğini ve EMEĞİ temsil etmiyordu. Kayırmacıydı. El Mamon bu izlenimleriyle panteon olmaktan çıkmıştı. Komün kavramı bu geçişleri de bizlere açık açık vermez.
Baştaki konuya dönecek olursak mamon bir mal mülk zimmet etmenin ve zimmetsizlere de giderek himmet etmenin politika ve siyasetidir.
Zimmetli ilişkinin zimmet edilmeyle; zimmetli oluşun biçimlenmesi arasındaki boşluk devinmesi içine; rüşvet, irtikâp, kayırmacılık, dilenci olma, sadaka kültürü, yardımlaşma, himmet, mafyacılık, kader, fal okuma, kısmet türü piyango ve şans oyunları ikame edilecekti. Bu tür boşluk alan devinmeleri iki sınıf arasındaki lümpenleşmeydi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.