- 388 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ANASINA BAKIP KIZINI ALMA
ANASINA BAKIP KIZINI ALMA
"Ey peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına söyle: bir ihtiyaç için dışarı çıktıklarında örtülerini üstlerine alsınlar, vücutlarını örtsünler. Bu onların hür ve namuslu bilinmelerini ve bundan dolayı inciltilmemelerini daha iyi sağlar. Allah çok bağışlayan, çok esirgeyendir."
(Ahzab 59 )
Atalarımız kendi zamanlarında ne güzel söylemişler; ‘ Anasına bak, kızını al’ diye. Bizlere Allah’ın emaneti olan bayanlarımız bugün çok değişik giyim kuşam içerisinde ve kız evlat yetiştirmekteler. Bakıyorsun Anne çarşaflı, kızı açık saçık. Nasıl bir islami evlat yetiştirme anlayışıdır bu bilinmez. Neden böyle yapıyorsun dediğimizde annelere şunları söylüyorlar: ‘ Biz yaşayamadık kızımız yaşasın’ Çok enteresan savunma değil mi’ Madem atalarının zoruyla örtündün, sende açıl saçıl. Niye kızının maneviyatı ile oynuyorsun. Bu konuda kızlarımızdan ziyade onları yetiştiremeyen anne babayadır sitemimiz. Babalar şunu hiçbir zaman unutmasın ki; ailenin tüm fertlerinin maneviyatından mesuldür. Eşlerini kızlarını kıskanmalıdırlar. Müslüman aileye sahip baba bu kadar geniş karınlı olamaz. Evlenecek olan erkekler de evlenecekleri kızları seçerken sadece annelerinin giyim, kuşam ve ahlakına bakıp aldanmasınlar. Günümüzde maalesef anne ve kız evladı manevi ahlakı farklılık göstermektedir.
uludagsozluk.com’ da bu konu şöyle anlatılmaktadır; bizler elbette kimsecikleri genellemek-kötülemek niyetinde olamayız ancak yakın çevremizden örnekler vermekle mükellefizdir. Konuya gelecek olursak; düşündüren kızcağızdır. Annesi kapalı olduğu halde bu kızımız hangi gaflet, dalalet uykusuna dalmış olacaktır ki anasının izinden gitmek yerine başkaldırıya ve olmayacak işlere bulaşır bilinmez. Daha gideceği çok uzun bir yol var iken neden uçurumu seçmiştir, neden amansız bir gecenin dehlizlerine kol kanat açmıştır hiçbirimiz bilemeyiz. tek dileğimiz Allah cc nin bu kızcağızımızı hidayete erdirip "insan" olmasını sağlamasıdır. *
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.