- 979 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SADECE ALLAH RIZASI İÇİN SEVENLER DE HAYAT PRENSİPLERİ
Malumunuz olduğu üzere sadece Allah rızası için sevmek demek,menfaat ve korkuya dayanmayan ihlaslı,samimi,tertemiz bir sevgi ile çıkarsız bir sevgi ile sevmek demektir.
Öncelikle konumuzla ilgili mübarek Ayeti kerimeleri ve mübarek Hadisi şerifleri hatırlatmak stiyorum.Mübarek Ayeti kerimelerde(Allaha ve Peygambere itaat edenler,işte bunlar, Allahın nimet verdiği Peygamberlerle,Sıddıklarla,Şehidlerle ve iyi kimselerle beraberdir.Bunlarda ne güzel birer Arkadaş. (Nisa.69.)
( Eğer siz Allahı seviyorsanız,hemen bana uyun ki,Allahda sizi sevsin,Günahlarınızı bağışlasın.Zira Allah çok bağışlayıcıdır,çok merhamet edicidir.( Ali imran.31)
Allah için sevenler,insanlara karşı her zaman Doğruluk ve Dürüstlük üzere olurlar.Doğruluğun insana,Allah rızasını kazandırdığı ve Ebedi kurtuluşuna sebep olduğunu unutmazlar,ve Şu Ayetleri hiç aklından çıkarmazlar.
Şöyle buyuruyor,Yüce Rabbımız ( Ey iman edenler, Allahdan korkun ve Sözü Doğruyu söyleyin.) ( Böyle davranırsanız,Allah işlerinizi düzeltir ve Günahlarınızı bağışlar.Kim Allah ve Resulüne itaat ederse o büyük bir kurtuluşa ermiş olur. Ahzab.70.71.)
Bu mübarek Ayeti kerimelerin açıklaması mahiyetinde meşhur bir Hadisi şerif de vardır.
şöyle ki ( Bir gün Allah Elçisi, sahabeyi kiram ile oldukları bir zamanda ( size en büyük günahları Haber vereyim mi? buyurdu.Sahabeyi Kiram ,evet buyur,bildir Ya Resulallah, deyince de,Allahın Elçisi ( Allaha eş,ortak koşmak,Ana Babaya isyan etmek,yalan konuşmak yalancı şahitlik yapmaktır,buyurdu) bunu Allah Elçisi o kadar çok kere tekrar etti ki,biz hiç durmadan bunu tekrar edeceğini sandık ve keşke daha fazla tekrar etmese de kendisini bu kadar çok üzmese diye aklımızdan geçirdik,buyurmuşlardır.
( Muhammed Allahın Elçisidir.Beraberinde bulunanlar da kafirlere karşı çetin,kendi aralarında da merhametlidirler.onları Rükuya varırken secdeye varırken görürsün.Allahdan lütuf ve rıza isterler.Onların nişanları yüzlerindeki secde izleridir. (Fetih.29)
( Rabbınızın bağışına ve Takva sahipleri için hazırlanmış olup genişliği gökler ve yer kadar olan cennete koşun.O Takva sahipleri ki,bollukda da darlıkda hatcarlar.öfkelerini yutarlar.Ve insanları Affederler.Allahda güzel davranışda bulunanları sever.( Ali imran.133.134 )
Hadisi kutsilerde ise ( sırf,sadece, Azametim için ve Rızam için birbirlerini sevenler nerede?Onları gölgem,korumam dan başka gölge,koruma olmayan bir günde ,arşımın gölgesinde barındırırım, Himaye ve ikramda bulunurum.(40 kutsi Hadis.)
( Sırf,sadece rızam için birbirlerini sevenler varya ,onlar için Peygamberlerin ve şehitlerin imreneceği,nurdan yapılmış gibi,parlayan minberler,makamlar vardır. ( Riyazüssalihin.sf.290 )
( Bir kul kardeşinin yardımında olduğu müddetçe Allah da o kuluna yardım eder,yardımını kesmez.( Riyazüssalihin.sf.207)
Allah için sevenler,hiç bir kimsenin kalbini kırmazlar.Eli ve Diliyle hiç bir kimseyi, asla incitmezler.Ve Onlara göre insanın kalbi, Allahü Tealanın bir Nazargahı İlahisidir.İnsan kalbini kırmak, Allahü Tealaya ilk ibadet edilen ve yeryüzünde en kutsal mekanını yıkmak gibidir. Ve Beytullah, Allahın evi olan,Hac ve Umre edenlerin Allahın misafiri olduğu, yer yüzününde en kutsal mekanı, Kabeyi yıkmakdan daha büyük bir günah dır, insan kalbi kırmak,insan kalbi yıkmak...
Allah için birbirlerini seven kimseler,çevresindekilerle anlaşmazlığa düşerse meseleleri büyütmezler. ( SULHDE,BARIŞDA, HAYIR VARDIR.)( Nisa.128.) Ayeti kerimesinin Hükmüne göre hareket ederler.Daima Sulh,barış yolunu takip ederler ve asla Adaletten de ayrılmazlar.
Allah için seven insanlar,bütün insanların da Allah,Peygamber,islam ve kuran sevgisini tatmaları için, kendilerine nasip olması için, Allaha Dua ederler.Sevgili Peygamberimizin insanlara karşı çok merhametli olduğunu unutmazlar,( Ben Rahmet Peygamberi olarak gönderildim.) Hadisi şerifini untmazlar.
Ve yine sağlığında cennetle müjdelenen Kuranda Allahımızın övdüğü,meth ettiği Hazreti Ebubekir,ve diğer Sahabeyi kiramın Yaradan dan Dolayı yaradılanı çok sevdiklerini, onlarında, imanlı olarak kurtuluşa ermeleri için Allaha yalvardıklarını,Dua ettiklerini Akllarından çıkarmazlar.O mübarek,Hazreti Ebubekirin ( Ya Rabbi cehennemde benim cismimi,vücudumu o kadar büyüt o kadar büyüt ki,cehennemin her tarafını kaplasın.Ben orada yanayım Ya Rabbi,Benden başka hiç kimse yanmasın Ya Rabbi diye Dua ettiğini unutmazlar.) kısaca Bizim Dinimizin merhamet Dini,sevgi ve şefkat Dini olduğunu en son gelen,ve en mükemmel Hak Dini olduğunu unutmazlar.
ABDULKERİM KAYA,EMEKLİ VAİZ.18.08.2016.ANKARA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.