- 1404 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
YÜCE ALLAHIN KABUL BUYURDUĞU BAZI DUALAR ( 1 )
Yüce Allah (c.c ) bizlere şah damarımızdan daha yakındır.Dua ettiğimizde duamızı kabul buyurur.Duamızın karşılığını ya bu Dünyada yada Ahiret de nasip eder.ve Duanın ibadetin özü olduğu da asla unutulmamalıdır.Yüce Allah bizim yaptığımız Dualarımızdan dolayı,bizlere kıymet ve değer verir. bu konuda ( sizin Dualarınız olmasa Rabbiniz niye size değer versin.Furkan suresi 77.Ayet.) ve Bakara suresi,186. ayeti kerime. ) ( Bana Dua edin ki bende sizin Duanızı kabul edeyim.Furkan suresi 77. Ayeti kerimesi.)Ayetlerini unutmamak lazımdır.Her zaman Akılda tutulmalı ki,Dua ile ibadet ile hem Ruh sağlığımız korunur ve hemde Rabbımızın Rızasını kazanmış oluruz.Dua eden kimse,Allah tarafından,kazalardan belalardan ve Afetlerden korunur.kısaca dua edeni Allah sever ve dua etmeyene ise, Yüce Allah gazap eder,onu sevmez.
Birde Günahların Affedildiği,Duaların kabul buyrulduğu zaman Diliminin başlarında,bir kulun Allahın Huzuruna durduğu zaman dilimidir.Zira bir kul Namaza Durduğu zaman Melekler onun Durumu ile ilgili,Ya Rabbi bu namaza duran kulunun boynunda Günahlarını alalım mı? derler,Yüce Allah da Alın buyurur.Namazını, Duasını bitirip Allahın Huzurundan Ayrılmak üzere olan içinde,Ya Rabbii bu kulunun Günahlarını tekrar boynuna koyalım mı ? Ey Yüce Allahımız, dediklerinde ise,( onların Günahlarını boyunlarına tekrar koymak benim şanıma yakışmaz,o Günahlarını Bağışlıyorum,Affediyorum,buyurur...
Bir Hak Aşığı da Dua ile ilgili de,şöyle müjde verir.( insanlardan durmadan bir şeyler isteyen kimseleri,Dilencileri İnsanlar sevmez,yalnız şunu unutmamak lazımdır ki, kul olduğu halde,Allah ü Tealadan istemez Ona Dua etmez ona yalvarıp yakarmazsa,Rüku ve secdeleri terk ederse ona Gazap eder,onu sevmez.Sonra Rabbımız dan bir şeyler istediğimiz Dua ettiğimiz zaman ondan çok çok şeyler istememiz Yüce Dinimizin bir emri,bir isteğidir...
Şunu da unutmayalım ki,Duadan kaçınan kimsede kibir ve gurur vardır.kibir ve Gurur da insanın iki Dünyasını da mahveder.Adem Babamız cennette yasak meyveden yedi,Hatasını anladı,Allah dan Affı için Dua etti,yalvardı,Affedildi.Şeytan aleyhillagne ise gurur yaptı,kibir yaptı. Ve Allahın emrine karşı gelmiş olmasından dolayı,tövbe etmedi,Dua etmedi ve Ebediyen Allahın Rahmetinden,Affından kovuldu,mahrum kaldı,lanetlendi..
Hak Aşığı,Gönüller sultanı Yunus Emremiz bu durumu ne güzel Dile getirmiş,ifade etmiş,şöyle ki,( Arafat dağıdır,bizim Dağımız,orada kabu olur bizim Duamız,Medinede yatar Peygamberimiz,Ya Muhammed canım arzular seni,) dyerek...Birde Cuma günü sala ile Ezan arası İcabet saatidir,yani Duaların kabul buyurulduğu zaman dilimidir,Kadir gecesi,Mirac,mevlit ve Berat geceleri de ve cuma gecesi ve Bayram gecelerinde de yapılan Dualar kabul edilir, red olunmaz,bu mübarek gecelerde de İcabet saati vardır,inanaların üzerine Allahın Merhameti,lutfu ve Affı nasip olur.Cani Gönülden yalvarıp,yakaranların, içki,kumar vesaire gibi, bir daha o Günahlara dönmemek üzere söz verip,pişman olanların Günahları, Affedilir, bağışlanır... Allah cümlemizi sevip Razı olduğu Affettiği kullarına dahil eylesin.Amiiin.
DULKERİM KAYA. EMEKLİ VAİZ. 16.08.2016.ANKARA.