- 613 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
# Garipsi-yorum #
# GARİPSİ-YORUM #
_________________
Agularla kucaktan kucağa gezdirildiğin bebekliğinde, senin bir gülücüğün için hatırlamadığın kadar şekilden şekle giren o insanlar, keşke senin gerçekten gülümsemen gereken bugünlerde olsalar yanında..
Bir bakışından anladıkları halde sessizce haykırdıklarını, omuzuna dokunacak kadar cesaretli olsalar keşke..
Mesela, nasılsın aslan parçası diyebilse baban..
En sevdiğin o yemeği, belki tüm birikenlerin dağılır diye düşünerek şefkatle, bir anlık olsun tebessüm edebilesin diye bir bebek gibi, elleriyle sana sürpriz yaptığını haykırarak sunsa cennet kokulu annen..
Saçının tek teline canını hiç edecek kadar sahiplendiğin namusun, gururun ve onurun kızkardeşin; nasılsın abicim diyebilse keşke..
Unutamayıp gecelere gizlediğin kimselerin bilmediği ne varsa, bir anda dağılsa oracıkta keşke...
Herşeyini konuşabilecek olup, hiçbirşeyini konuşamadığın ağabeyinin, uzattığı bir dal sigaranın ucunu tutuşturup, derin bir nefes çekip boğabilsen keşke seni boğan birikenlerini oracıkta...
Zerrece zoruna gitmeden, evvelce zorda olan amcana uzandığı gibi yorgun ellerinin, uzansa keşke bir baba gibi amcanın elleri omuzuna..Bütün yorgunluğunu belkide biran olsun dinlendirecek olan o yanlız değilsin bakışı ile dokunabilse çökmüş omuzlarına sözüm ona baba yarın....
Rakamları değil, içini yakanlarını konuşabilse yakınında olup uzaklaşmış olanlar..Sen anlatsan ve onlar dinlese. Dün, yahu daha dün senin dinlediğin gibi işte...
Kayıplarını ayıplayarak, ayıplarınmış gibi ayıplanacak kadar iğrenç bakışlarla haykırarak değil, suskunluğunun çığlıklarını duyup göz bebeklerinden, yirmi dokuz harften bir anlık tebessümüne vesile tek kelime kurabilse lal olmuş diller keşke..
Neren acıyor diye kimsenin sormasına lüzum yok diyen bakışların, belkide onlara göre gereksiz ve lüzumsuz o basit çıkışların, zifiri karanlığa gizlediğin kimsenin bilmediği keşkelerle dolu gözyaşların, biran olsun seni anlıyorum diyen bir sesle donup kalsa oracıkta keşke...
Velhasıl; öldüğünde ardından konuşacak olanlar, sen ağır ağır ölüyorken göz göre göre gözler önünde, bir cümle olsun gözlerinin içine bakarak konuşabilseler keşke...
Agularla kucaklandığında söylenenler, tabutuna sarıldığında dökülecekse dillerden vesselam, yazık....!
Garipsi-yorum / (Samim İĞDE)
YORUMLAR
"Ve aslında hepimiz kalabalıklarda yüzen yalnız çoğunluklarız..Yalnız doğuyor,yalnız yaşıyor ,yalnız ölüyoruz"
diye okumuştum bir yerde.Yazınız, vefasızlığı ve insanların ihtiyaç halinde nasıl ortadan kaybolduğuna iyi bir örnek teşkil ediyor...Ve galiba insanlar bu dünyadan ayrılırken toprağa saklıyor anlatamadıklarını...
Kaleminize sağlık Samim bey... Huzurlu geceler