- 1825 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Elmanın hikayesi, Dünyanın merkezi
Şarlo, Aynştayna insanlar sana anlamayarak, bana anlayarak gülüyor demiş.
Nasrettin Hocaya ise insanlar bazen anlamayarak bazen anlayarak gülüyor.
Nasrettin Hocaya anlayarak gülmek
Nasrettin Hoca bir gün elma ağacının gölgesinde dinlenirken, gözü takılan daldaki al elmaya dayanamayarak koparıp tadına bakmış, lezzetinden kendinden geçen Hoca’nın, zekası tavan yapmış, tadına ben baktım başına düşecek olan NEWTON fizik üstadı olacak demiş.Elmanın yuvarlak oluşundan hareketle ARİSTO mantığı kullanmış, BASTIĞIM YER DÜNYANIN MERKEZİDİR diyerek NEWTONA çok önemli bir ipucu vermiş,
Nasrettin Hocanın bastığı yerden dünyanın merkezine doğru altın zırhla yol alıp, ateşten eriğine karışacağın noktadan çember çiz, HOCA Alo merkez SEN yarıçap, UZAYA ömrün yettiği yere kadar git, AZRAİLİ bulduğun noktadan çember çiz, HOCA Alo merkez SEN yarıçap.
Bu fıkrada, Nasrettin Hoca , Herkes Merkezde, ister içe doğru gönül yolculuğu ister dışa doğru uzay yolculuğu yap değerin yarıçapın kadardır, Dünyanın merkezi deyip ateşle oynama demek istemiştir.
YORUMLAR
Sevgili ustam; davetinize icabetle sayfanızı ziyaret ettim, iyi ki de etmişim. Nasrettin Hoca fıkralarının büyüttüğü neslin son neferleri olan bizler şunu biliyoruzki O, ondan sonra gelenlere "ah keşke Hocayla zamandaş olsaydım" dedirtmiş, eşi benzeri bulunmaz hazinemizdir. Şarlo'da bunun farkındadır zaten. Sunay Akın'dan duyduğum bir hikayede ki gerçektir, Şarlo, hayatı boyunca bir kere Türk halkına seslenmiş,mo seslenişinde de mesajını Nasrettin Hoca fıkrası ile vermiştir.
Ya nerden nereye geldik, Şarlo'nun şapkasından Hoca'nın eşeğine derken mevzuyu kaçırdık. Sahi dünyanın merkezini arayanlara sonunda Çorum'da karar kılmış. (Yalandan kim ölmüş ki...)
Emeğinize, yüreğinize sağlık.
Selamlar...
Şaban Kalyoncu İskeçevi
Herkes merkezde fakat, merkezi hissedemiyor yarıçap olarak yaşamak beden ve nefs şuur anlayışınında yaşamı tercih ediyor, gönül anlayışı tefekkür, aşk,sanat gerektirdiği için zor geliyor, saygılar sunarım