- 564 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
SAVCI BEY "GÜNEŞİ DOĞMAYAN ŞEHZADE " 1.BÖLÜM "YENİÇERİLERİN KURULUŞU"
Murad Hüdavendigar sabaha doğru Çandarlı Halil Paşa ile konuşur.
MURAD HÜDAVENDİGAR:
Halil Paşa yeni bir ordu kurmak isterim sen ne dersin bu duruma ?
ÇANDARLI HALİL PAŞA:
Siz kabul ettikten sonra bize kabullenmek düşer padişahım.
MURAD HÜDAVENDİGAR:
O zaman tüm paşaları topla birde onlarla istişare yapalım.
ÇANDARLI HALİL PAŞA:
Emrininiz olur padişahım.
Çandarlı Halil Paşa bu yeni ordunun nasıl bir şey olacağının merakıyla hem düşünür hem de paşaların odasına yavaş yavaş yaklaşır
...
Paşalar Murad Hüdavendigarın yanına gelirler ve rütbelerine göre sıraya geçerler
MURAD HÜDAVENDİGAR:
Paşalarım bugün sizlere birşey danışacağım.Ordu sistemimize yeni bir ordu kurarak hem ordumuzu genişleteceğiz hem de diğer askerlerimizin yükünü azda olsa hafifletmiş olacağız sizinde bir fikriniz var mıdır ?
RÜSTEM PAŞA:
Padişahım peki yeni ordumuz sadece savaşacak olan askerlerden mi oluşacak?
MURAD HÜDAVENDİGAR:
Tabikide Rüstem Paşa başka bir düşüncen mi vardır ?!
RÜSTEM PAŞA:
Padişahım ben derimki savaş sırasında ve savaşa giderken askerlerimizi şevke ve fetih duygusunu sağlayacak bir mehter ordusuda kuralım derim.
Rüstem Paşanın bu fikrini diğer Paşalarda onaylar nitelikte birbirlerine bakıyorlardı.
MURAD HÜDAVENDİGAR:
Sağolasın Rüstem Paşa bunu düşüneceğim.
...
Çandarlı Halil Paşa diğer paşalarıda uğurladıktan sonra Murad Hüdavendigarın bir istegi daha olur.
MURAD HÜDAVENDİGAR:
Halil Paşa oğullarım Bayezıd , Yakub ve Savcıyıda çağır.
Halil Paşa emri aldıktan hemen sonra direkt şehzadeleri çağırır.
...
Şehzadeler babalarının odalarına girerler ve yaşlarına göre dizilirler.
MURAD HÜDAVENDİGAR:
Oğullarım bugün size birşey danışacağım.Yeni bir savaş ordusu ve mehter ordusu kuracağım sizinde bir öneriniz var mıdır ?
BAYEZID:
Hünkarım yeni kurulacak savaş ordusunun ismi ne olcak?
Bayezıd bu soruyu sordukdan hemen sonra Savcı söz istemeden direk cevap verir.
SAVCI:
Yeni ordumuzun ismi Yeniçeri olsun yeni ordumuz bize yenilikler getirsin.
MURAD HÜDAVENDİGAR:
Aferim oğul iyi düşündün yeni ordumuzun ismi Yeniçeridir.
Bayezıd Savcının bu atılganlığına sinir olarak Savcının gözlerine bakar ama Savcı onu farketmez.
...
Odadan çıktıktan sonra Yakub , Bayezıdı tutar ve ;
-Abi Savcıyla aranızın iyi olmadığını biliyorum ama o daha çok genç ona lütfen biraz daha anlayışlı ol.
BAYEZID:
Söz istemeden direk söz aldı ayrıca sözümüde kesti onun birşeyleri öğrenmesi lazım !
...SON...
1.Bölüm sona erdi 2.Bölüm haftaya Çarşamba gelecektir.