15 TEMMUZA "SOL" dan HAKİKATLI BİR BAKIŞ
***
"..Bir fatiha: Arkadaşım Ahmet Aşık’ın ruhuna mektup..*
...
Eee daha daha mı diyorsun, bekle soluklanayım.
Bir göz açıp kapayıncaya geçen ömrümüzde, ömrümüzün son mevsiminde kardeşlerimizi tanıdık.
Sala verdiler bütün camilerde: Es Salatu Ve’s-Selamu Aleyke Ya Rasulallah !
Uyanın dediler minarelerden, güvercinler havalandı;
"..uyanın vatan tehlikededir !.."
Sokağa çıkın, omuz omuza verin, onbeş-yirmi yıldır dişimizle tırnağımızla elde ettiğimiz haklar, özgürlükler, birlikte yaşama bahçeleri, ağız dolusu konuşma, gülme hakkımız, kaderimizin üstüne açtığımız kanatlar, demokrasimiz tehlikededir, uyanın !
"..Bir göz açıp kapayıncaya son mevsiminde ömrümüzün kardeşlerimizi tanıdık.."
...
Yazının tamamı için...
Ertuğrul Başer
Serbestiyet.com
www.serbestiyet.com/yazarlar/ertugrul-baser/bir-fatiha-arkadasim-ahmet-asikin-ruhuna-mektup-707621
***
"..3 YILLIK HARBİYE’nin SON NESLİ 76 DEVRESİ.."
Devrenizin ayak izlerini takip eden birisi olarak, aynı süreçleri hazin bir şekilde yaşayarak 85 de
"res’en emekli" edilmiş,
"sivil"de geçen 2 yılın sonunda "sol" un söylem ve sloganlar dışında
"ülkeme" vereceği "hiç bir şeyin" olmadığını görerek,
30 yaşından itibaren "milli görüş" hasletlerinin
"devrimci duygularımıza" yön vereceğini hissederek (yaşayarak),
yeni bir yaşamın "özgür" havasını solumaya başladık..
80 de (mezuniyetten 12 gün sonra) dahlimiz olmayan bir "darbe"nin içinde yer almış olmanın acısını,
ve aynı "oyunların" sür-git "kopya tertiplerle" devamına imkân verecek "alt-yapının" hiç değişmeden
varlığını koruma ve başka "maskelerle" kendini idame ettirme mekanizmalarına yönelik uzun uğraşların,
sabırla ve tevekkülle aşılacağı ( nasılsanız öyle idare olunursunuz ) "gerçeğinin",
"karşıyı-orayı-burayı" değil, ancak ilk evvel kendimizi "düzeltmekle" hayata geçeceğini bilerek
"durmak yok yola devam" düsturuyla, bir gün güneşin daha aydınlık doğacağına inanarak çalıştık.
Sizin de "çok güzel" kaleme aldığınız gibi, gerçek "HALK" olduğumuzun, o halk içinden bu "vatan"ın
çocukları olarak, "15 temmuz" gibi eşi-benzeri görülmemiş bu "kanlı kalkışmanın" karşısında yekten
çıkabilme "yürekliliğini" gösterenlerin, üstlerine atılı her türlü "suç(lamanın)un" ne kadar boş, ne kadar
"sığ", ne kadar "haksız" olduğunu "ispat" eden bu "tarihi sınavı" başarıyla vermiş olmanın "haklı"
bahtiyarlığı içerisindeyiz. (Yedirmeyiz)
"SOL(cunun)UN NAMUSUNUN" yalan bilmez, hırsızlık etmez, masuma kıymaz, mazlumlara sahip çıkar,
"ezilenden" yanadır, adalet sahibidir.....vs..yolunun varacağı yer inanınız ki
"Hakk’a" imandır,
çünkü;
"kula kulluk etmeyeceği,
hiç bir "düzene köle" olmayacağı yegâne kapı-eşik O’nun kapısı, O’nun yanıdır"
Vesselâm...
Sevgili Ağabeyim "devreniz" (KAL-H 3000 devresi) olarak bu güzel iç döküşünüze ve
"sonsuzluk yoldaşınıza" (Allah rahmet eylesin) "hakikatlı" içten seslenişinize aynı duygularla,
kâh hüzünlenerek kâh dile getirdiğiniz doğruları bizzat yaşadığımız için "serzenişlerinize"
hak vererek okudum, 24 Tv. de aynı bahisle ilgili görüşlerinizi dinledim, şahsen teşekkürü bir borç bilirim..
Rabbimiz bu güzel "ülke"nin her bir karışına sonsuz muhabbet, bereket ve selâmet,
her bir güzel "insanına" nihayetsiz iyilikler, sağlık, huzur ve hidayet nasibeylesin inşallah..
Allah’a emanet olunuz...selâm, saygılarımla...
03.08.2016
***
YORUMLAR
Konuya soldan bakmak filan gibi ciddi bir başlık yazmışsın be "bilader", bilmem hangi yılın askeri veya polis dönemi devresi değil...
Öyle yaz o zaman.. ki, bizde bakıp arkadaş dönem anılarını anlatıyor deyip, ciddiye almayalım...
Epeyce bir "saadetle" selam....
Göktürkmen tarafından 8/4/2016 4:38:31 PM zamanında düzenlenmiştir.
talip
Deseydik "ciddiye" almadığımız birine yer yok
Aramızda "biz-bize" bir hasbihâl bir söyleşi yazısı
Haydi şimdi esen esen güle güle "bilâderim"
talip
"..3 YILLIK HARBİYE’nin SON NESLİ 76 DEVRESİ.."
Bunu CİDDİ CİDDİ gö(e)rmedim deme sakın...
İşte bendeniz de bir bilinç altı saiki (güdüsü) olarak, ideoloji ve din çıkmazı çözümünüzdeki akameti ortaya çıkarmak için, onu yazmış oldum...
Verdiğiniz kaynağın adı bile "Serbestiyet", bunun ne alakası var sol ile sosyalite ile?!
Kavramlar çok önemli.. bir de daha fazlasıyla dizgeleme şekli önemli; en önemlisi ise; düşünsel veya duyumsal dizgeleme elemanlarından hangisiyle (işe) başladığımız.
Ben bunları kendime söylüyorum.
Hep tekrar ediyorum.. pekiştirici tekrar ne olsa iyidir.
Esenlik...
Göktürkmen tarafından 8/4/2016 4:12:53 PM zamanında düzenlenmiştir.
talip
KONUYA vakıf olmadığınızı hissettikçe
bu UZATMALARINIZI çok anlamsız buluyorum biliniz..
MESELÂ
76 DEVRESİ ni-e demektir bilir misiniz tanır mısınız ?
Şayet bu soruma yanıtınız EVETSE devam edelim..
Gerisi sizin "çözümünü" başka yerde arayacağınız ŞAHSİ sorununuz..
Yoksa bayağ ıbir ESENLİK dilerim..
Sorun burada.. tam burada işte !...
İdeolojisiz olur; ama dinsiz olmaz..
Öyleyse dini ideoloji haline getiriyoruz.
Selefi, tekfirci, Eş'ari, maşalaştırılmış-siyasileşmiş dinciliğin Kur'an-ı Kerim'inde Kafirun süresi bunlara ters bulunup, çıkarılıyor.
Temel içgüdü gibi, temel dinsel-ideoloji..
Ben kişilerle uğraşmam.. kavramlarla uğraşırım, birikim ve bilgi hiyerarşisinden başka bir ayırıcılığım da yoktur.
İnsanların biriktirdikleri-bilgiler kadar görebildiklerini -gördüklerini bilirim.
Kendine "doğru" öznellik ve bilimsel yasa halindeki "doğru" farkına atıf anlamında çözümleme yaparım.
Bilmediğiniz kavramları bozmayın...
Esenlik...
Göktürkmen tarafından 8/4/2016 4:18:44 PM zamanında düzenlenmiştir.
talip
-hiç değilse tarafımdan- ÇIKARILMADIĞINI size gösterememişse
BİLDİĞİNİZ her şey sizin olsun azizim..
Saadetle..
A.B.D’yi var eden onun köklü geçmişi değil…Sağından aldığı ekmeği sola vermekte değil…Kurumlarınızdan vaz geçmek ya da onlardan vazgeçmemek size/sizlere bir şey katmaz… Akıl !!!! Fulu bir aydınlığa erişemeden ,bilim olmadan, sanat olmadan hele ki felsefeden geçmeden; topraklarınızın üstü binlerce yıllık eserlerle dolu olsa ne yazar…
Bilim/sanat/felsefe…..fulu yalnızlık yaşayan bedevilere bulaşmadan büyük olan herkese …
Bir sağdan/bir soldan dedi….Ama sağ/sol hala bataklığın dibinde… Yazık ! Bin tane kuleli olsa/bin tane saray olsa ama akıl yoksa by by ….
talip
Hatta "asıl" konuya "mevzuu" yazıyı okudunuz mu ?
Zor tabii
Herkes "HAKİKATLİ" bakabilseydi..
başlığı zaten öyle yaz/at/mak ihtiyacını hissetmezdim..
Teşekkür ederim..
Bu darbeler cürümüs kokusmus cagin gerisine kalmis kemalist sistemin tezahurudur.onun yetistirdigi cocuklarin batiya kul köle ettigi sapiklarin marifetleridir.Gercekte yerin gögün sahibi olan hakim ve ilahi olan yüce Allah`dan Hakimiyeti alip(!) millete verdigini zirvalayan, milleti putlastiran , sapkin siyonistlerin Osmanli mirasina oturttuklari ne idugu belirsizlerin, yetistirdigi yolsuzlardir bu darbeciler..DNA si bozulmus hucreler mesabesindedir mevcut sistemin yetistirdikleri...care nedir diye sorulursa: Care yigiti dustugu yerden kaldirmaktir...Yani gercekte Hakim olan yüce Allahin kitabina dinine hakimiyeti vermektir..Yoksa feto gider, meto gelir, bu sistem terör yetistirmeye elverislidir...
at-asildir tarafından 8/4/2016 12:44:11 AM zamanında düzenlenmiştir.
Nasıl bir sol, nasıl bir sol-görü bu anlayan beri gelsin?
Kula kulluk etmemek demişsiniz de; bakın bakalım ruhban takımına, külliyen.. tümü ama cemaatlerindeki müritleriyle hangi pozisyonda arz-ı endam etmekteler?!
Sol demek sınıfsal çelişki demek, üretim araçlarının durumu ve konumundaki süreğenlik demek, emek-değer yasası (artı değer) demek, elitsiz ve eşitsiz gelişme yasası demek, sizin yazdıklarınızda bir eksantrite var, o kesin.. solu bari bu şekilde bulaştırmayın, komediye yakın duruyor !
Hangi cemaatın ekonomik sistemi piyasacı ve liberalden yana saf değil, öngörüsü sola meyil böyle.. siyam üçüzü heyulaları birbirinden ayırarak, içinden sadece birisine; münavebeli sert dozaj ve geçici muhaliflikle de olmuyor.
"Hakimiyet Alllah"ndır lafzından, -hakimiyet milletindir- lafzına geldik..demek ki, oluyormuş.
O yıllarca yapılan kafir-tağut (Kemalist demokrasi) düzen istismarı cabası şöyle dursun.
Sonra (Hala ATATÜRk diyemeyip, Gazi Mustafa Kemal deseler de) Atatürk, laiklik, Lozan'ın ülkenin tapuluğunu kabule geliş filan ve feşmekanı...
Bakın o noktaya geliniyormuş, yani oluyormuş.. oysa ne iftiralar, hakaretler, aşağılamalardı yılardır yapılan.
Demek ki böyle Atatürk formülasyona çok yakın temellli, makul mantık ulusal birlik modeli de varmış?!
Ha ! Birşeyi daha yazmışınız.. ama hiç farkına varmadan yazmışsınız.
RTE cemaatlarla papaz olacak.. Türkiye için Atatürk formülasyonu mecburiyeti artık tunç yasadır.
Aksi hali kan revanı, tufan !
Erdoğan tam da orada; bu aralar .. hepsi birbirine düşman bilmem kaç cemaat ve tarikat liderleri çok parçalılığıyla, (hepsiyle teker teker) Feto sonuçlu hayal kırıklıklarına, biteviye gid(il)ecek...
Sanayileşeceksen ulus devlet olacaksın, laik olacaksın, sol değerlerle yoğun sosyal adaletçi olacaksın; aynı anda hem kapitalizme, hem emperyalizme ve kolonyalizme blok karşıtlıkta gerekiyor.
Şimdilik bu kadar...
Esenlik...
Göktürkmen tarafından 8/3/2016 7:16:29 PM zamanında düzenlenmiştir.
talip
söyleşinin asıl yazılma konusu olan makaleye ilişkin YAZARA mı ?
kendi yaşadıklarımdan yola çıkarak "aynı-çizgiyi" yaşamış
yalnızca yazara olan önermeden dolayı şahsıma mı ?
İDEOLOJİNİZE sahip çıkınız...hakkınız..
Sizin "dininiz" size...benimki bana..
Teşekkür ederim..
"SOL(cunun)UN NAMUSUNUN" yalan bilmez, hırsızlık etmez, masuma kıymaz, mazlumlara sahip çıkar,
"ezilenden" yanadır, adalet sahibidir.....vs..yolunun varacağı yer inanınız ki
"Hakk’a" imandır,
çünkü;
"kula kulluk etmeyeceği,
hiç bir "düzene köle" olmayacağı yegâne kapı-eşik O’nun kapısı, O’nun yanıdır"
Vesselâm...
_______________
960 ta olduğu gibi kaptırmazsa kendi(leri)ni cuntacı ABD ye, düşmeseler emperyalist tuzaklara ve aşkın -söz söylemek değil söz vermek- olduğu bilinci ile söylem değil eylem, laf çürütmek değil iş üretmektir devrim deseler doğrudur evet "kaybedecek hiç bir şeyi yoktu zincirlerinden başka" ama hareket etmeyen zincirlerinin farkına varmaz.. saygı ile...
talip
"SİVİL SOL" un o günden bu yana her zaman en katı şekilde "MİLİTARİST" oluşu "DEVRİM" adına "CUNTA-DİKTA" hevesinin
"ASKER" e maledilerek güya "SİVİL KIYAFETLİ" bir YÖNETİM oluşturma gayretinden başka bir şey değildir..
"..ORDU GÖREVE.."
"..Cumhurun seçmediği C.Başkanının "ASKER" kökenli olması gibi.."
Ve zaten onları kastederek yazmadım...
***
Teşekkür ederim sağolunuz selâm ve dua ile