- 825 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
GAZOZ KAPAĞI
BENİM RAHMETLİ ANNEM OKUMA YAZMA BİLMEZDİ AMA BABAMIN YA DA BİZLERİN ALDIĞI GAZETELERİ DE ELİNDEN DÜŞÜRMEZDİ. HATTA ÖYLE Kİ BAZEN DAKİKALARCA GAZETE ANNEMİN ELLERİNDE OLURDU.
SORARDIK: ’ ANNE, OKUMAN YOK YAZMAN YOK. NE ANLIYORSUN O GAZETEDEN?’
BİZE ’RESİMLERİNE BAKIYORUM OĞLUM’ DİYE CEVAP VERİRDİ.
ACAYİBİME GİDERDİ OKUMA YAZMASI OLMAYAN BİR İNSANIN SADECE RESİMLERE BAKMASI.
OYSA GÜNÜMÜZDE BAKIYORUM, MİLLET OKUMA YAZMASI OLDUĞU HALDE RESİMLERE BAKIYOR SADECE.
15 TEMMUZ DARBE GİRİŞİMİNDEN SONRA SOSYAL MEDYADA ( AMAAAN YAHU. SOSYAL MEDYA SOSYAL MEDYA...FACE DENEN B.KTA YANİ.) ’ ATATÜRK’E DİNSİZ DİYENLERE KAPAK’ BAŞLIĞI ALTINDA BİR VİDEO DOLAŞIP DURDU.
NE VARDI O VİDEODA PEKİ?
EFENDİM, CUMHURBAŞKANIMIZ R. TAYYİP ERDOĞAN TBMM DE BİR BİLDİRİ OKUYORDU.
BU BİLDİRİ ATATÜRK’ÜN 21 -22 NİSAN 1920 TARİHİNDE TÜM İLLERE GÖNDERDİĞİ TBMM NİN AÇILIŞ BİLDİRİSİYDİ.
BİLDİRİDE ATATÜRK NE DEMİŞTİ PEKİ?
İŞTE O KISIM NEREDEYSE HİÇ KİMSE TARAFINDAN DİNLENMEDİ BİLE..YA DA OKUNMADI. ASLINDA BİLİNMESİ GEREKİYORDU AMA PEK BİLEN DE YOKTU.
ORTA OKUL VE LİSE MÜFREDATLARINDA ASLA YER ALMADIĞI HALDE BEN VE BAZI TARİH ÖĞRETMENİ ARKADAŞLARIMIN TC. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DERSİNDE MUTLAKA ÖĞRENCİLERE OKUDUĞU, EN AZINDAN BENİM ÖĞRENCİLERİMİN BİLDİĞİ BİR BİLDİRİYDİ…
HEMEN BELİRTEYİM: DERSTE ATATÜRK’ÜN BU BİLDİRİSİNİ OKUMAK SUÇTU ASLINDA. ÇÜNKÜ MÜFREDATTA OLMAYAN BİR ŞEYİ ÖĞRENCİYE SUNAMAZSINIZ.
HANİ ŞU ’23 NİSANI UNUTTURMAK İÇİN KUTLU DOĞUM DENEN BİR ŞEY İCAT ETTİLER’ DİYE MIZILDANANLAR VAR YA, İŞTE ONLAR BİR 23 NİSAN PROGRAMI İÇİN HAZIRLADIĞIMIZ OKUL GAZETESİNE TBMM NİN AÇILIŞI ESNASINDA ATATÜRK’ÜN EL AÇMIŞ DUA EDERKEN ÇEKİLMİŞ RESMİNİ KOYDURTMADILAR BANA. ÇÜNKÜ ATATÜRK’Ü DİNİNE BAĞLI BİRİ OLARAK GÖSTERMEK ONA YAPILACAK EN BÜYÜK SAYGISIZLIK, HATTA HAKARETTİ(!) İŞTE ŞİMDİ ‘’ KAPAK’’ DİYENLER ONLARDIR.
NEYSE...CUMHUR BAŞKANININ OKUDUĞU VE KENDİNİ ATATÜRKÇÜ SANAN PEK ÇOK ZEVATIN HAYATLARINDA İLK KEZ DUYDUKLARI O SATIRLARDAN BU BAHSETTİĞİM ZEVAT ÇIKARA ÇIKARA ’ VAY CANINA ! ATATÜRK MEĞER DİNDARMIŞ’ SONUCUNU ÇIKARDI.
ATATÜRK’ÜN DİNDAR OLMASI TABİİ Kİ MİDELERİNİ BULANDIRDI. AMA OLSUN. ATATÜRK’E ’DİNSİZ’ DİYENLERE BİR GOL ATILIYORDU YA O KADAR DA ÖNEMLİ DEĞİLDİ DİNDAR OLMASI.
ATATÜRK’E ’ DİNSİZ’ DİYEN KİMDİ PEKİ?
ZURNANIN ZORT DEDİĞİ YER ORASIYDI ZATEN.
DAHA ÖNCE ATATÜRK VE İNÖNÜ İÇİN KİM ‘’ İKİ AYYAŞ’’ DEMİŞ İDİYSE İŞTE OYDU.
HATTA VE HATTA BU MUSTAFA KEMAL’İN -ÇAKMA- ASKERLERİ, ATATÜRK VE İNÖNÜ’YE ‘’ İKİ AYYAŞ’’ DENDİĞİ İÇİN YAPMIŞLARDI GEZİ EYLEMLERİNİ(!) EN AZINDAN GEZİ EYLEMLERİNİN BİR SEBEBİ DE BUYDU(!)
OYSA ATATÜRK VE İSMET İNÖNÜ’YE ‘’ İKİ AYYAŞ’’ DEDİĞİ İDDİA EDİLEN KİŞİYE ( YANİ R. TAYYİP ERDOĞAN’A) ‘’ ONLARI MI KAST ETTİNİZ?’’ DİYE BİR SORU YÖNELTİĞİNDE ‘’ BEN TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİNDE İLK KEZ MEN-İ MÜSKİRAT KANUNU ÇIKARMIŞ BİRİNE NASIL AYYAŞ DERİM?’’ DİYE CEVAP VERMİŞTİ. ( İLK VE TEK )
TABİİ Kİ BİZİM SADECE RESME BAKAN VATANDAŞLARIMIZ HER ZAMAN OLDUĞU GİBİ MEN-İ MÜSKİRAT KANUNU NEDİR? DİYE BAKMA ZAHMETİNDE DE BULUNMADILAR. BEN DE ŞİMDİ İNADINA YAZMAYACAĞIM NE OLDUĞUNU VE MECLİSTEN NASIL ÇIKARTILDIĞINI… MERAK EDEN AÇSIN BAKSIN.
EFENDİM TAKİYYE Mİ YAPTI?
ONUN NE AVUKATIYIM NE DE MUHALİFİ. BİLEMEM… İNSANLARIN KALBİNDEN GEÇENİ OKUMA GÜCÜM YOK.
EVET..CUMHURBAŞKANI ERDOĞAN’IN OKUDUĞU 21 NİSAN 1920 TARİHLİ BİLDİRİ DE NELER VARDI BAKALIM ARTIK:
M.Kemal Atatürk’ün 21 Nisan 1920 Tarihinde
Ülkenin Tamamına Gönderdiği
TBMM’nin Açılış Bildirisi
1. Allah’ın yardımıyla 23 Nisan Cuma günü, Cuma namazından sonra Ankara’da Büyük Millet Meclisi açılacaktır.
2. Vatanın bağımsızlığı, yüksek halifelik ve saltanat makamının kurtarılması gibi çok önemli vazifeleri olan Meclisin açılış gününü, Cumaya tesadüf ettirmekten maksat, o günün kutsallığından faydalanmak ve açılmadan önce sayın milletvekilleriyle Hacı Bayram Camii’nde Cuma namazı kılmak, Kuran ve namazın nurlarından faydalanmaktır. Namazdan sonra Peygamberimiz (sav)’in sakalı ve sancağı el üstünde olduğu halde Meclis binasına gidilecektir. Camiden buraya kadar olan merasim için Kolordu Komutanlığı’nca özel olarak askeri tertibat alınacaktır.
3. O günün kutsallığını güçlendirmek için bugünden başlayarak valiliklerde, vali beyefendinin düzenlemesiyle hatim indirilecek, muhayiri şerif okunacaktır. Hatmin son kısımları Cuma namazından sonra Meclis binası önünde tamamlanacaktır.
4. Kutsal ve yaralı vatanımızın her köşesinde aynı biçimde bugünden başlanarak muhari ve hatm-i şerif okutularak Cuma günü ezandan önce selavat verilecek ve hutbede halife padişahımızın adı söylenirken, padişahımızın ve topraklarımızın bir an önce kurtuluşu ve mutluluğa erişmesi için dua edilecektir. Cuma namazı kılındıktan sonra hatim duası yapılarak yüce halifelik ve saltanat makamının ve bütün yurdun kurtulması uğrundaki milli çalışmaların kutsallığı ve milletin her bireyinin kendi temsilcilerinden oluşan Büyük Millet Meclisi’nin vereceği vatan görevlerini yerine getirmesine ilişkin vaazlar verilecektir. Sonunda halife ve padişahımızın, din ve devletimizin, vatan ve milletimizin kurtuluşu, mutluluğu ve bağımsızlığı için dua edilecektir. Bu dini ve vatani törenin arkasından camilerden çıkıldıktan sonra bütün yurtta hükümet konaklarına gelinerek Meclisin açılmasından dolayı kutlama yapılacaktır. Her tarafta Cuma namazından önce Mevlid-i Şerif okunacaktır.
5. Yüce Allah’tan tam başarı dileriz.
İŞTE BU BİLDİRİ…
‘’ATATÜRK’E DİNSİZ DİYENLERE KAPAK OLSUN’’ DİYE PAYLAŞILAN BİLDİRİ BU...
KİM DİYOR BUNU PEKİ? DAHA DOĞRUSU KİMLER DİYORDU ‘’ATATÜRK’E DİNSİZ DİYENLERE KAPAK OLSUN ‘’ DİYE?
HANİ DARBE GİRİŞİMİNİN SABAHINDAN BAŞLANARAK CAMİLERDE GÜNDE BEŞ VAKİT SALA OKUNMUŞTU DA BAZILARI ‘’ BU SALA OKUMAK DA NE? SALA NE? HER GÜN, GÜNDE BEŞ VAKİT BU BAĞIRTIYI DİNLEMEK ZORUNDA MIYIZ?’’ DİYENLER… DARBECİNİN ATTIĞI BOMBANIN, JETLERİN ALÇAKTAN UÇUŞU SEBEBİYLE SIKIŞAN HAVANIN BOMBA GİBİ SES ÇIKARMASI SONUCUNDA EVLERİNİN CAMLARININ KIRILMASINDAN RAHATSIZ OLMAYIP DA ATATÜRK’ÜN MECLİSİ AÇIŞ BİLDİRİSİNDE DE İŞARET ETTİĞİ SALALARDAN RAHATSIZ OLANLAR DİYORDU.
HAYDİ ONU DA ES GEÇTİM... ATATÜRK’ÜN BİLDİRİSİNİ İYİCE BİR OKUSALAR HEMEN 2. MADDEDE GÖZLERİNİN FAL TAŞI GİBİ AÇILMASINA SEBEP OLACAK BİR CÜMLEYİ GÖRECEKLERDİ AMA DEDİĞİM GİBİ VİDEONUN YA DA BİLDİRİNİN SADECE RESMİNE BAKIYORLAR.DI.
2. MADDEDE NE DİYOR BİR DAHA YAZALIM VE OKUYALIM… ÖZELLİKLE ALTI ÇİZİLİ KELİMELERİ OKUYALIM BİR DAHA.
2. Vatanın bağımsızlığı, yüksek halifelik ve saltanat makamının kurtarılması gibi çok önemli vazifeleri olan Meclisin açılış gününü, Cumaya tesadüf ettirmekten maksat, o günün kutsallığından faydalanmak ve açılmadan önce sayın milletvekilleriyle Hacı Bayram Camii’nde Cuma namazı kılmak, Kuran ve namazın nurlarından faydalanmaktır. Namazdan sonra Peygamberimiz (sav)’in sakalı ve sancağı el üstünde olduğu halde Meclis binasına gidilecektir. Camiden buraya kadar olan merasim için Kolordu Komutanlığı’nca özel olarak askeri tertibat alınacaktır.
YOK…GÖREMEZLER. BÜYÜK HARFLERLE YAZAYIM :
2. VATANIN BAĞIMSIZLIĞI, YÜKSEK HALİFELİK VE SALTANAT MAKAMININ KURTARILMASI GİBİ ÇOK ÖNEMLİ VAZİFELERİ OLAN….
TBMM NİN AÇILIŞ AMACI NEYMİŞ EFENDİM?
VATANIN BAĞIMSIZLIĞI, YÜKSEK HALİFELİK VE SALTANAT MAKAMININ KURTARILMASI…
KİM DİYOR?
BİZZAT MUSTAFA KEMAL ATATÜRK…
ŞİMDİ AYNI BİLDİRİYE BAKARAK ‘’ MUSTAFA KEMAL’İN EN BÜYÜK AMACI VATANIN BAĞIMSIZLIĞININ KURTULMASI YANINDA HALİFELİK VE SALTANATI KURTARMAKTI DİYEBİLİR MİYİZ?
O BAKIMDAN BİRBİRİMİZE KAPAK YAPMAYI BİR TARAFA BIRAKALIM. ÇÜNKÜ GERÇEKTEN DE ÖNÜMÜZDE KAFA YORMAMIZ GEREKEN ÇOK DAHA CİDDİ KONULAR VAR.
ÜLKEMİZ ŞU ANDA BİR İŞGAL İLE KARŞI KARŞIYA. BİZ İSE OTURMUŞ İSTANBUL FATİH SULTAN MEHMET TARAFINDAN KUŞATILIRKEN BİZANS KİLİSELERİNDE HÂLA ‘’MELEKLER ERKEK MİDİR YOKSA DİŞİ Mİ?’’ DİYE TARTIŞAN GAFİLLER GİBİ MUSTAFA KEMAL’İN DİNDAR MI YOKSA DİNSİZ Mİ OLDUĞUNU TARTIŞIYORUZ.
BİTİRİRKEN İLGİNİZİ ÇEKECEĞİNİ DÜŞÜNDÜĞÜM BİR ŞEYİ DE SİZLERLE PAYLAŞMADAN GEÇEMEDİM.
BİLİNDİĞİ GİBİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK VE DİNDARLIK DEYİNCE İLK AKLA GELENLERDEN BİRİ TBMM NİN AÇILIŞ BİLDİRİSİDİR. BİR DİĞERİ DE 7 ŞUBAT 1923 TARİHİNDE ATATÜRK’ÜN BALIKESİR ULU CAMİİNDE VERDİĞİ HUTBE…
O HUTBEDEN SONRA MUSTAFA KEMAL, KAZIM KARABEKİR PAŞA’YA HUTBE HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİNİ SORAR.
KAZIM KARABEKİR’İN VERDİĞİ CEVAP AYNEN ŞUDUR : ‘’ DÜNYA İŞLERİNİ CAMİLERE SOKTUĞUMUZUN ACISINI ÇEKTİĞİMİZ YETMEZ Mİ PAŞAM? MİLLİ İŞLERİMİZİ NEDEN YİNE CAMİLERE SOKUYORUZ? VE NEDEN SİZ BAŞKOMUTAN OLDUĞUNUZ HALDE DİNLE, HİLAFETLE BİR DİN ADAMI GİBİ HATTA DAHA İLERİ GİDEREK MEŞGUL OLUYORSUNUZ?’’
BU SON ANEKTODU NİÇİN YAZDIM BİLİYOR MUSUNUZ?
LAİKLİĞİN MUSTAFA KEMAL’İN İCADI OLMADIĞINI BİLİN DİYE YAZDIM. MİLLİ MÜCADELENİN ÖNDERİ MUSTAFA KEMAL DEĞİL DE KAZIM KARABEKİR OLSAYDI ( Kİ O DA BİR ÖNDERDİR AMA BAŞ KOMUTAN ATATÜRKTÜR ELBETTE ) BU MEMLEKET YİNE LAİK BİR MEMLEKET OLACAKTI. HATTA BELKİ DAHA DA LAİK BİR MEMLEKET OLACAKTI. ÇÜNKÜ KAZIM KARABEKİR PAŞA ATATÜRK’ÜN MECLİSİ AÇIŞ BİLDİRİSİNE DE DİN VE DEVLET İŞLERİNİN BİRİBİRİNE KARIŞTIRILDIĞI İÇİN KARŞI ÇIKMIŞTIR.
EVET..BİR KEZ DAHA TEKRAR EDEYİM:
GAZOZ KAPAKLARI İLE OYNAMA YAŞINI ÇOKTAN AŞTIK HER BİRİMİZ… HEM ARTIK ÖYLE ESKİSİ GİBİ OYNAYAN DA YOK. O HALDE BIRAKIN BU KAPAKÇILIK İŞLERİNİ.
REKLAMDA DENDİĞİ GİBİ , GAZOZ OLMAYALIM. EFSANE OLMAYA ÇALIŞALIM.
YORUMLAR
Değerli hocam, bu 'kelekler'in erkek mi, yoksa dişi mi olduğunu bir türlü anlayamadım, demeyeceğim...
Çünkü, alçaktan uçan jetlerden, kırılan camlarından rahatsız olmamaları bir yana, kırılan canlardan bile rahatsız olmadıklarını ve daha korkuncu hiçbir zaman da rahatsız olmayacaklarını bildiğimden, sokakta patlayan bir kavgayı etekleri ziller çala çala pencerelerinden seyretme şehvetiyle transa geçmeleri, dişiliklerini tartışmaya mahal bırakmayacak şekilde ispatlamaktadır...
Dişilik, aslında sosyo-psikolojik bir kavramdır ve bu pek göze batmayan kavramı, Anadolu insanı o eşsiz ferasetiyle şöyle adlandırır: Kancıklık...
Bugün çektiğimiz sıkıntılar, bundan isabetli daha başka bir şekilde yargılanamaz...
Atatürkçü mü, Kemalist mi, Ulusalcı mı, Laik mi, Ateist mi, Sekülarist mi, Komünist mi, Anarşist mi, Sosyal Demokrat mı, her ne iseler, şimdi, şu süreçte ne olduklarını daha iyi anlayabilirler...
Selam ve saygılarımla.
Merhaba hocam, ben Atatürk'ün ne kadar dinli ne kadar dinsiz olduguna takılmiyorum ki din Allah ile kul zrasında ikinci şahısları hiç ilgilendirmeyen bir durumdur.
Benim takıldığım konu; ülkemizin birliği ve dirliği. Şu gizli gücler dedığimız ama gayet açik olan güçler tarafindan ulkemiz işgal edilmek istendiği açık seçik ortada.
Uzağa gitmeyelim; bir Irak, Suriye, Mısır, Lübnan gibi ülkelere bakalim. Önce hükümet devrildi sonra iç savaş çıktı ve o dış mıhraklar istediği pastayı aldi.
Kör değiliz, sıra Türkiye'de. Atanın dinini imaninı tartışacağımıza dış mihrakları nasil def edeceğiz onunla uğraşsak olmaz mı?
Selamlar
sami biberoğulları
Ben de onu demeye çalışıyorum zaten.
Selam ve sevgilerimle.
Haklısın ağabey! Okuyoruz, dinliyoruz ve de hatta bakıyoruz ve görmüyoruz, göremiyoruz!!!
Kadercilik!!! Bunun açılımına girmeyeceğim. Sadece Cüz'i İrade, Külli irade diyeceğim.
Adam oğlu adam Kadere inanıyor ama maalesef başkalarının kaderine inanmıyor!!! Varsa yoksa kendi kaderi... Kazançları, kaybetmeleri falan filan.
Allah u Teala M.K. ATATÜRK'e bu Ülkeye çalışsın diye o Külli iradeyi vermiş mi vermemiş mi???
Ulan denyo diyesim var! Sen kendi Kaderini biliyorsun da karşındaki ben olan kişinin Kaderine neden saygı duymuyorsun? Hani senin Müslümanlığın? Hani İslamın beş şartından biri olan Kadere İman???
Dangalak biri azıcık ağzı laf yapıyorsa başlıyor ilk önce Atatürk ten! Senin anan-baban yok mu evladım sen yoksa Piç mi dünyaya geldin? Atalarından gelen bir damar eksikliği mi var sende ki her işi bırakmışsın da ALLAH U TEALANIN, KUR'AN I KERİM İN MAİDE SURESİNİN 54. AYETİNDE METH ETTİĞİ VE '''ORDULARIM VAR''' DEDİĞİ BU MİLLETİ DARDAN KURTARMAK İÇİN '''ATATÜRK'Ü''' GÖREVLENDİRDİĞİNE NEDEN İNANMIYORSUN???
Ağabey bu konular ince konular. Atatürk' e dil uzatanın dilini Allah u Teala kurutsun inşallah.
Kızdığıma bakma ağabey yazın çok çok hoşuma gitti.
Ama bu yorumumu kimler okur bilemiyorum. Facebook ta da bangır bangır söylüyorum ama üstüne alınan olmuyor. Atatürk bizim gönlümüzde dursun ağabey kimse kötü söz söylemesin istiyoruz ama Modern yobazların ve Din yobazlarının ağızlarında gezmesi de beni çok yaralıyor.
Kaderin Üstünde bir kadeeer vardır!!!!!!!! Atatürk'e yoooookkkk!
O herkese aynı kaderdir. Senin kaderin oysa benim kaderimde başkadır.
KİM BU DEVLETİN EKMEĞİNİ YİYORDA, DÖNÜP TABAĞINA PİSLİYORSA, HAİNLİK DÜŞÜNÜYORSA ALLAH U TEALA HAK ETTİĞİNİ VERSİN.
Selam ve saygılarımla.
sami biberoğulları
Allah zaten herkese hakkettiğini veriyor. Ancak biz gafiller bunu anlamakta zorlanıyoruz.
Selam ve sevgilerimle.
içkiyi yasaklayan kanunu çıkarmış 4. murat da(doğru de mi) yasaklamıştı ne işe yaradı
Mustafa Kemal hafızdı kaç kişi bilir bilse ne olur bilmese ne olur Onun imanı onu bağlar Allah onu ayrı beni ayrı seni de ayrı hesaba çekecek
K.Karabekir Paşa Cumhuriyet değil hilafet isteklisi diye biliyorum. Laiklik herkes için sigortadır da işine gelen küfreder sıkışınca kahramanca dönüp sigortamızdır der, sonra gidip koca binaya bir Atatürk resmi asar vs vs. vs.
Çok zor günlerden geçiyoruz Atatürk'ün devlet adamlığını aklını siyasi manevra kabiliyetinin devrimlerinin konuşulması gerekirken kişisel konularını gündeme almak cahilliktir zaten. Milletde bir zafer sarhoşluğu oraya buraya çamur atma çabadı imalı iyi niyet cümleleriyle yoklama çekmesi vs vs vs
vatan namustur, oynanmaz.
Filiz Şahin. tarafından 8/3/2016 2:00:01 AM zamanında düzenlenmiştir.
sami biberoğulları
Çok dğru demişsin: '' Vatan namustur. Oynanmaz''
Selam ve sevgilerimle.