DOĞRU YALAN SÖYLE..!
Evet ne garip bir cümle değil mi..?
Bana göre çok doğru bir cümle…Bu söz , anneannemden yadigar kaldı..
Benden de çocuklarıma öğrencilerime emanet olacak kısacık ama anlamlı bir cümle.
Yazdıklarımı okurken yüzünüzdeki hafif alaysı gülümsemeyi görür gibiyim.Çekinmeyin lütfen gülün isterseniz kahkaha da atın; gerçeklerin,doğruların birilerinin iki dudağı arasındaki yalanlarla karartıldığı bir dünyada yaşıyoruz.
İnsanlar o kadar kolay yalan söylüyorlar ki adını da renklerle süslüyorlar bir de utanmadan.Pembe yalanlar,beyaz yalanlar falan filan…Yalanın rengi mi olur .Ama bir dakika aslında söylenen yalanlardan dolayı çok kişinin hayatı kararır o zaman yalanın rengini teyit edelim yalanın rengi zifiri siyahtır..!
Gelelim benim dilimden hiç düşürmediğim “ doğru yalanlar”a…. Süslü konuşmayı hiç sevmem,beceremem de…Herkesin anlayacağı tarzda , ben gibi konuşmayı yeğlerim hep.
Sanırım bizlerin kendimizi anlatmaktaki zorlanmamızın sebebi de “eğer sade, anlaşılır,alıntısız konuşur veya yazarsak; okuyan veya dinleyen bizi sorgular ,kültürsüz ve eksik bulur” kaygısı.
Zaten bu kaygılar bizi biraz önce bahsettiğim renkteki yalanları söylemeye itmiyor mu?.
“Doğru yalan”… yalanın doğrusu olur mu..? Bu soruları çeşitli şekilde sorabiliriz kendimize.Cevap tektir.Yalanın doğrusu daima DOĞRU’dur.Bunun başka tanımı yok ki.
Biraz kinayeli anlatmaya çalıştım belki ama doğrusu bu…
Dostça mı dersiniz..Arkadaşça mı dersiniz..Ya da naçizane bir öğretmenin anlatısı mı dersiniz…O sizin tercihinize kalmış artık..
Rengarenk yalanları düne gömüp daima DOĞRU YALAN söylemeye ne dersiniz..?
YORUMLAR
Her söylediğin doğru olmalı amma her doğru her yerde söylenmez düsturu var gibi lezizdi....
SONimza
Yalanın doğrusu tabii ki doğrudur.. dolaylı olarak yalan söylemememiz gerektiğini hatırlatmak istedim...:))
çok teşekkür ederim......
Değerli meslektaşım !
Yalanın doğrusu ya da doğrunun yalanı olur bence.
Bu konuda bir örnek vereceğim bakalım bana katılır mısınız.
Benim oturduğum mahallede Milli Eğitim Müdürlüğünün bir ilköğretim okulunun bir bölümünü imam-hatip ortaokuluna dönüştüreceği yolunda söylentiler çıkması üzerine mahallenin sitelerde oturan zenginler tabakası ayaklandı. Milli Eğitim Müdürlüne gidip eylem yaptılar.. Milli Eğitim Müdürü '' Yok böyle bir şey'' Diyerek onları zar zor ikna etti.
Aradan az bir zaman geçti , iki büyük sitenin ortasında belediyeye ait genişçe bir arsada önce kazı, sonra inşaat çalışmaları başladı. Bir okul yapıldığı besbelliydi ama ne okulu?
Mahallenin aynı kesimi yine Milli Eğitim Müdürlüğüne gittiler ve '' Burada İmam-Hatip Lisesi istemiyoruz'' dediler. Milli Eğitim Müdürü de '' Vallahi billahi orada İmam- Hatip Lisesi yapılmayacak'' Dedi.
Aradan bir müddet daha geçti ve okul açıldı. Tabelasında TC Milli Eğitim bakanlığı Ümraniye Fatih İmam-Hatip Ortaokulu '' Yazıyordu.
Şimdi... Milli Eğitim müdürü yalan söylemedi? Gerçekten de orada bir İmam-Hatip Lisesi açılmadı. Ama Milli Eğitim Müdürlüğüne gelip '' Burada İmam- Hatip Lisesi istemiyoruz'' Diyenlerin aslında imam-hatibin ne lisesini ne orta okulunu istemediklerini de bal gibi biliyordu tabii ki.
Bu durumda o Milli Eğitim Müdürü Doğru Yalan mı söyledi acaba?
Bence evet..Doğru yalan söyledi
Selam ve saygılar.
sami biberoğulları tarafından 7/27/2017 12:19:24 AM zamanında düzenlenmiştir.
SONimza
Bizlerin önceliği gençlerimizi yarınlarımızı emanet edebilecek bireyler olarak yetiştirmek olmalıdır. Yarınların her düzeydeki çalışanlarının mimarı bizleriz.
Her gün yüzlerce haber okuyor veya izliyoruz.
Okul açma veya kapama yetkisi kanunlarla belirlenmiştir.O nedenle neden niçin sorgusunun beyhude olduğunu düşünüyorum.
Her okul türünden adam gibi adam yetiştirilebilir.Bu görev de mesleğine sadık öğretmenlerin elindedir.
Hiç bir haber benim çizgimi değiştirmedi ve değiştiremez.
Düşünce paylaşımınız için teşekkürler.
"
sami biberoğulları
Tekrar selam ve saygılar.
SONimza
Ya siz...?
Sanırım espri yaptınız ama üzgünüm ne için yaptınız anlayamadım.
yok,sul
fi tarihinde kayseride yerleşik iken ablam ve arkadaşları filan bunu derlerdi
hani o yüzden dedim acaba kayserili mi, velakin memlekette bir tane memleket kayseri değil illahaki :)
ayrıca yazınız çok farklı ve güzeldi tebrik ederim
sağlıcakla...
İyi ki bu kısa, öz cümleyi emanet alarak benimseyen öğrencilerinizden biriyim hocam, teşekkürler. :)
SONimza
Güzel düşüncen için ben teşekkür ederim...