- 1224 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Aranıyor...
Eski köye yeni adet yakışır mı? Bence yakışmaz,yani yakışmamalı,yani git kendine yeni bir köy kur ve orada yap ne yapacaksan.Elleme benim köyümü arkadaş!
Bizim köyde sabah horozu,ben uykuya doyup,yanaklarım pembiş pembiş olunca ) öterdi.(pembiş ne ya) Öyle anlaşmıştık.Bilirdi eninde sonunda o yataktan çıkacağımı,sözümde durur,çıkardım da.Ondan sonracıma yüz yıkamaca saçları tepede kuş yuvası yapmaca vs. Nihayetinde olmazsa asla ve kata olmazlarımla buluşma vakti gelirdi.Kocaman bir fincan kahve ama harbi kocaman ve ciğerlerimin kötü ev sahibi sigara...Bu ikisinin ortasına oturur ve kareyi kurmak için de radyoyu açardım.Bir iki asabi frekanstan sonra mülayim bir kanal bulur demir atardım.
Öyle salonda kanepeye yayılarak değil,mutfakta sandalye tepesinde gelişirdi bu olay.Çünkü,her sabah bir önceki günün hesabını dökmek için mutfak masasına ihtiyacım olurdu.Kahve yarılandı mı annem; ’Allah zihin açıklığı versin’demiş gibi cinleşirdi dimağım.Başlardı muhasebe.Hatalarımı doğrularımla,sevaplarımı günahlarımla dertlerimi sabrımla karşılaştırır ve çoğu zaman alacaklı olarak kapatırdım hesabı.Ondan sonra şarkıdaki gibi ’gelsin hayat bildiği gibi’.Ben katır olayım,vurun sırtıma yükü kederi.Uykumu almışım,en azından kendime hesabı vermişim,vicdanım kaz tüyü kadar hafif.Ne olur ki? En fazla ölürüm,o da sürpriz olmaz.
Olmaz/dı lı geçmiş zamandan,şimdiki zamana gelecek olursam;yine, evet maalesef yine günaydın demek için erken ,iyi geceler demek içinse geç bir vakit.Hacıyatmaz kostümü içinde düşüncelerdeyim. Şimdi bu saatte ben ne halt edeyim a dostlar. Yoo kitap okuyamam,kafam almaz.Ev halkı uyurken temizlik yapsam olmaz,hoş uyumasalar da yapmam.Otursam elim el üstünde nereye kadar.En güzeli sokağa çıkıp sahilde yürüyüş yapmak ama gecenin bir vakti itlerden korkmam zararsızdırlar da ya kopuklara denk gelirsem alimallah.
iyisi mi;
yaz arzuhalci,şikayetim var.
Her kim benim şahane uykularımı alıp gittiyse geri getirsin.Kim ne istedi yahu benim üç kuruşluk sabah keyfimden.Yarın gün boyu salamura turşu gibi gezmemin kime ne faydası var?
ARANIYOR!
Son dönem,kalleşçe bilinç altıma sızıp,tam "merhaba rüya ben geldim" diyecekken,ortaya çıkan ve uykumu sıcacık yatağında imha eden darbeci horozun ibiğini getirene en kocamanından bir fincan kahve.Hadi sıradaki şarkı da ona gelsin.
YORUMLAR
Kahve ve sigarayı görünce daldım yazıya:) Çok severim çünkü bu zararlı ikiliyi.Yazı o kadar doğal ki yüzümdeki tebessüm yazının başından sonuna kadar gitmedi yüzümden.Çok isterdim o horozun ibiğini getirip kahve ve şarkıyı almayı ama..:)
Oldum olası uykuyu sevmeyen ve bazen sabahın beşlerinde ayaklanıp evde gezinen biri olarak çok beğendim yazıyı.Horoz olsa da olmasa da fark etmiyor benim için bir defa gözlerimi açtığımda kapanmıyorlar ne yaparsam yapayım.
Kutlarım bu güzel yazıyı belki kahve ve şarkıyı alamadım ama aldığım tebessüm bana yetti ve çok teşekkür ederim paylaşım için.
Sevgilerimle
Deniz Yaman
Deniz Yaman
Sayın Ahker çok teşekkür ederim değerli ziyaretiniz için.
:))) gülümsettiniz beni siz çok yaşayın emi !...
Bende gece dörtte uyuyup sabah beş kırkbeşte kurulu saat gibi kalkıp, sahilde yürüyüş yapan tiplerdenim. İyi ki bi kaç sportmen tip var da :))) korkmuyorum :))) ve aramıyorum uykularımı kaçıranı...
Sevgiler