- 916 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Yazlık Sinema Filimleri
Trabzon’un eski yazlık sinemaları geldi aklıma...
Sekizotuz ya da sekizkırkbeşte başlayan filimler... haftaiçi işyerinde yoğun çalışıyor ve çok yoruluyorduk, sinamaya gitsek, film arasında uyur kalırdık herhalde.
Filmler genellikle iki ayrı değerde sunulurdu seyirciye... önce, geçen yıllarda seyredilmişler ve sonra yeni filmi oynatılırdı.
Bâzen, geç girerdik sinemaya; Uzunsokak’ta(cadde) birkaç tur atar, öyle girerdik yazlık sinemaya...
Saray’ın yazlığı binânın 3. kat terasında idi... perdesi güney yönde idi. Yazlık Sümer’inki, Uzunsokak’tan doğrudan sinema büfelerine ve içeriye girildiğinde, ince çakıllı zeminde yürünerek meşhur o yazlık sinema sandalyelerine oturulurdu.
Melek Sineması’nın yazlığı yoktu... ikinci kata, bilet gişesi yanından dik bir beton mozayıklı basamaklardan çıkılırdı... genelde yirmi yaş altı gençler, vurdulu- kırdılı filim seyrederlerdi. Yönetimi ciddî idi.
Trabzon’da, serî yazlık sinemaları, bizim karşımızda lokantacılık(çiçek) yapan Muzaffer Lülecioğlu başlatmıştır... bir başkası bu geleneği örnek almamıştır; önce, Renk Sineması’nı, çalıştığım işyerinin karşı- bir işyeri(şato kahvehanesi) yan sokağında başlatmıştı.
Muzaffer abi; Hisar-Renk, Yıldız-Renk, Fuar- Renk ve bir de yanılmıyorsam Çömlekci Mahallesi, Liman karşısında bir yerde yazlık sinema kurup- işletti.
Tekrar başa dönüp konuyu bağlayayım... gece seyredilen ikinci filimlerle, gecemizin birbuçuk saati çalınıyordu!...
Şimdi, televizyonlara bakıyorum da... ekran başındakileri ne görüyor bu proğram tekrarlayıcıları!?.
Oturduğun yerde malın ve paranla zulûm almak istiyorsan, çok uzun vakit aynı ekran kanalını seyret!.
Sizi bilmem amma, seyir vaktim ençok, onbeş dakikaya düştü... sinir testim(su testisi) bu kadar az vakitte doluyor!...
Sinemacıların kırkbeş yıl önce yaptığını, şimdi televizyon yazlık proğramcıları yapıyor!...
Ömrümün son çeyreğinde, seyirci ile bu derece dalga geçilmesine tahammül edemiyor ve Kilovatı elli kuruşa yaklaşan elektrikten tasarruf(ihtiyaçtan değil) ediyor; televizyonumu, önce kumandasından ve ardından, fişinden tutup sinirlenerek çekiyorum...
Çoğunuz farkındasınız... sitemizde her vakit aktif görünmemin, sebebi de budur.
Ha, az kalsın unutuyordum; bu yaz da televizyoncular iyi bir konu yakaladılar… Cumhûriyet Bayramı’na kadar dolular… ver tekrârı- ver… yüzbin kere tekrar ver!...
Türk Askerine çekilmiş düşman görüntülere yayın yasağı getirilmelidir… âcîlen.
Bugüne kadar bunu niye akıl edemediler?.
Hangi patlama bu derece vâhimdi ki; haklı olarak, yayın yasağı getirilmişti.
Seyredenlere, Allah’ım ne olur engin sabır ver!...
Sağlıkla ve Serinlikle kalınız...
kadiryeter Kadir Yeter.
25 TEMMUZ 2016 Pazartesi. Stad karşısı. TRABZON.
YORUMLAR
Yazlık sinemaların hatırası bir başkadır gerçekten.
İki film, ortalama üç saat sürmekteydi ve o tahta sandalyelerde hiç kıçımız ağrımadan seyredebiliyorduk.
Güzel günlerdi.
kadiryeter
Sağolasın, "Bir tutam hayat"...
Tebessüm ettirdiniz...
Gününüz güzel ola...
kadiryeter