MANKURTLAŞMAK - 2 -
Mankurtlaşmak veya mankurtlaştırılmak ne demektir bir önce ki yazımda bahsetmiştim.
Aslında doğru okunma, doğru yolundan gidilme ile milliyet ve din pusulası yanlış istikamet göstermeyecek kadar nettir.Başkalarının anlatması ile öğrenildiği sanılan/dayatılan bilgiler veya öz değerlerimiz sandığımız toplum hayatını düzenleyen içi boşaltılmış ahlak - töre kuralları asırlar boyu maruz kaldığımız siyasi iktidarların iktidar sürelerini uzatmak veya ilahlaştırmış oldukları sapık ideolojilerine hizmet etmek maksadıyla uygulanmakta olan bir yönetim sistemidir. Allahla aldatmak terimini hatırlarsak eğer çok yakın geçmişimizde sanırım rahmetli Ömer Lütfi Mete ve Yaşar Nuri Öztürkle öğrenmiştik ki aslında tarih boyunca ilk olarak emeviler döneminde uygulanmaya konulan bilgiden uzaklaştırılmış toplumu yüce Allahın emirlerine zıt istikamette "Allah" ismini kullanarak zorlanmadan yönetmişlerdir.
İslamı ve Peygamberimizi nasıl anladığımız çok önemli olmakla birlikte Bu bağlamda itikadi mezheplerde de derin farklılıklar oluşmuştur. Peygamber efendimize ve üstlendiği davaya, sapık sistemlere karşı tek başına bir başkaldırı hareketi ( ki vazgeçmesi halinde maddi bir çok zenginlik teklif edilmişken kureyş kabilesi tarafından ) diye bakarsak ve mücadele sonucu müslüman devlet yönetim sisteminin istişare sonucu belirlenmesi ortak tarih okumalarımız neticesiyle bizler tarafından mutabık olarak öğrenilmişken, teslimiyetçi,istişareye kapalı, babadan oğula geçen devlet sistemlerine razı bir müslümanlık anlayışı ile eşarilik mezhebi yaşayış olarak hepimizin isim olarak olmasa bile hayat tarzı, bakış açısı olarak mezhebi olmuştur. Oysa itikatta mezhebimiz olan maturidilik aklı,bilgiyi,insanı,istişareyi ön plana çıkartan ve islamiyeti doğru okuyan bir mezhep olmasına rağmen.Günümüzde bazı kişilerin din adına söylediklerinin bize islam dışı gibi gelmesinin tek nedeni mezhebimiz dediğimiz ama hiç bilmediğimiz hanefilik ve maturidilik mezheplerinin görüşleridir.Mustafa Kemal dindar mı yoksa dinsiz mi konusunda toplum derin bir biçimde ayrılmıştır. Benim görüşüm Mustafa Kemal İslamiyeti de Türk tarihini de çok iyi bilen ve uygulayan bir şahsiyetti. Din adına ne yapmışsa bizim amelde ve itikatta bağlı olduğumuz mezhepler doğrultusunda yapmıştır.Türk tarihi açısından Mustafa Kemal in yapmış olduğu bir şeyi Onun ne kadar bilgili olduğuna inandığım için söylemek istiyorum ki belki de bir çok kişi şaşıracak veya hiç olmazsa kafasında bir soru işareti oluşması sonucu araştırmaya yönelecektir.Cumhuriyet kurulunca sanayileşme çalışmaları neticrsinde kayseride bir fabrika kurulur peki ismi ne konulur ? SÜMER BEZ FABRİKASI ! peki ne alaka.Sümerler bildiğimiz kadarı ile bu bölgede yaşayan medeni bir uygarlıktır.Gerisini bu iletişim çağında bence araştıralım.Türklerin 1071 de anadoluya gelmiş olması tarihsel yalanı bu topraklarda daha çok etnik köken üretir.zaman zaman internete haberi düşer okur geçeriz tarihçiler ve arkeologlar anadoluda bazı kalıntılar bulurlar ki bunların 1071 yılından binlerce önce yıllara ait olduklarını söylerler unuturuz ama bilmeyiz ki göktürkçe mezar taşları bu topraklarda rum,ermeni vs. mezar taşı sanılarak halk tarafından ev yapımında kullanılmıştır.
Yanlış anlaşılmasın her kavmin Türklerden geldiğini falan söylemiyorum girişte de bahsettiğim mezhebimizin görüşü olan bilgi ve insanın aklını kullanması hususunda görüşlerimi paylaşıyorum.Orhun yazıtlarında ki Bilge kağanın söyledikleri ile Kuranı Kerim deki Zulkarneyn ayetleri arasında bir karşılaştırma yapılması bile tarihin seyrini etkileyecek bir olaydır diye düşünüyorum.
Bakmak ve görmek ayrı ayrı olaylardır,
meydanlarda Türkiyem parçası ile kurt işareti yapan ey asil milletim reklamlar başladı haydi hep beraber haykıralım; NE MUTLU ERMENİYİM DİYENE !
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.