- 436 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BİLMEM FARKINDA MISINIZ ?
Bilmem farkında mısınız? Yaşadığımız ülkede kimse mezun olduğu işi yapmıyor. Çoğu öğretmen, polis, hemşire atanmayı beklemektedir. Uzun süredir atanamayan bu insanlar mezun olduğu bölümde iş bulamayınca, para kazanmak,geçinebilmek için ilk buldukları işi yapmayı tercih ediyor.
Ülkemizde yaşanan bir şey daha kimse yetenekli olduğu alana yoğunlaşamıyor. Bazılarımız ise daha yeteneklerinin farkında bile değil.Bunun sebebinin ise matematik,fen, türkçe vb. derslere çoğunlukla ağırlık verilmesi olduğunu düşünüyorum. Çizim yeteneği yada müzik yeteneği olan çocuklar ortaokul veya lisede aile baskısı yada kendi düşünceleri ile yeteneklerini bir kenara bırakarak sürekli ders çalışmaktadır. Tabi ki yaptıkları tercihlerine saygım sonsuzdur fakat sırf daha yüksek yerlere gelebilmek için aile baskısı ile sevdiğin resim çizme işinden, yetenekli olduğun şarkı söylemekten vazgeçmek ne kadar doğrudur ?
Ülkemizde var olan bir anlayışta spor anlayışımızın sadece futbol, voleybol ve basketbol olarak görülmesidir. Atletizm dalında çoğunlukla dışarıdan aldığımız yarışmacılar, bale,tenis vb. sporları yapanların sayısının da epey az olması ülkemiz açısından üzücü bir durum olsa gerek. Bu yıl jimnastik dalında dünya şampiyonu olan Ayşe Begüm Onbaşı sayesinde duyduğumuz gururdan sonra sosyal medyada " SPOR SADECE FUTBOL DEĞİLDİR." gibi yazılar yazıldı ama nedense bu haberin üstünden geçen zamandan sonra yine ilgiler futbol, voleybol gibi sporlara yöneldi. İnsanlar bir diğerinden farklıdır.
Tam da bu yüzden kimse yeteneğinden, hayalinden, istediklerinden, kararlarından vazgeçmemelidir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.