- 1315 Okunma
- 4 Yorum
- 1 Beğeni
BU GÜN NASIL MIYIM???
Berbatım bu gün… İki gündür içimde tuttuğum gözyaşlarım her an taştı taşacak…
On iki yaşlarındaki karşı binadaki komşunun oğlu bizim binadaki 3-4 yaşlarındaki ufaklığa tekrar tekrar adını seslenerek bağırıyor olmasına onuncu kattan aşağıya “Kes artık sesini..”, diye bağırasım var.
Sokakta deminden beri dolaşarak; “Peynir, peynir, yağlı peynirrr… Yağlı peynir, yağlı peynirrr” diye şu sıcakta ekmek parasını kazanmaya çalışan garibana “Git peynirini ötede sat..” diye terslenesim var…
Aylar öncesinden günü belirlenmiş olan bir düğün telaşında olan komşuma “Düğün yapacak bu günü mü buldun?”, diyesim…
Arka binada deminden beri ağladığı için çocuğuna kızan anneye “O çocuğa neden kızıyorsun ki, elinde iken kıymetini bil, yanında ve sağ-sağlıklı iken ağlasın varsın ne olur sanki… Eller acımazlar, sen acı…”, diyesim… Okuyup kariyer sahibi olunca bu diyarlardan başka ülkelere çalışmak-yaşamak için gidenlere kızardım çok.. “Neden, bu ülkede okuyup yetişiyorsunuz da bu ülkede kalıp ülkenize hizmet etmiyorsunuz ..”, diye… Her şey ve herkes kıymetini bilenin yanında değerliymiş meğer.. Şimdi alıp başımı bu illerden bilinmeyen diyarlara gidesim var…
Baktıkça yaşananlara, çok ağır geliyor kaldırması yüreğime… “Canla-başla o kadar çırpındık güzel şeyler katalım ülkemize diye, hiç mi bir şey katamamışız!!!???”, diye başımı duvarlara vura vura hök vurup ağlayasım var…
Bir günde defalarca okunan selâlarla insanların meydanlara davet edildiğini duydukça camilere bile yönümü ters dönesim var. İmamın sesini duydukça “Kes sesini artık sesini duymak istemiyorum. Sen bile alet oldun ya her şeye, “pes” sana…”, diyesim… Her hafta Cuma namazına gittikleri için gurur ve mutluluk duyduğum çocuklarıma, “Bundan sonra Cuma-muma, Cami-mami yok diyesim var…
“Tatbikata çıkıyoruz”,diye çıkarılan gencecik ana kuzularının meydanlara davet edilen gözü kan bürümüş varlıklar tarafından linç edilmesini düşündükçe yatıp da ölesim var bugün yatıp da ölesim var…
Kimin insanlara bu duyguları yaşatmaya hak ve yetkisi var???
“Sen, kimsin ulan, sen kimsin… Sizler, kimsiniz ulan kimsiniz??? İn misiniz, cin misiniz, ne menem şeysiniz???”, diyesim var…
17/072016 14:58
Perihan METİN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.