- 1399 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DİŞCİ KORKUSU
Diş en önemli organlarımızdan bir tanesidir.Diş ise sindirim sistemimize yardımcı olan,yediğimiz yiyeceklerin öğütülmesine yarayan en önemli bir organdır.Diş olmadan sindirim sistemimizin sağlıklı çalışması mümkün değildir.Yeni doğan bebeklerin dişleri yoktur.Bebeklerin bir yaşına doğru süt dişleri çıkar.Bu süt dişleri yedi yaşından itibaren dökülmeye başlar.Yerlerini ise bizimle bir ömür boyu gidecek olan kalıcı dişler alır.Bu dişlerin ise tamamı,olgun bir insanda 16 üst çene,16 alt çenede olmak üzere toplam 32 diş vardır.Dişler ise kesici dişler,köpek dişleri,küçük azı dişleri ve büyük azı dişleri olmak üzere dört gruba ayrılmaktadır.
Tam işte burada, bizimle ömür boyu kalacak olan dişlerin, sağlıklı bir şekilde görevini sürdürebilmesi bizim elimizdedir.Diğer organlarımızın sağlığını korumak için, nasıl bakıyorsak diş sağlığını da hep korumamız gerekmektedir.Diş sağlığı ise diş hekimlerinin kontrolünde yapılmaktadır.Toplum olarak, diş sağlığımıza pek önem verdiğimiz söylenemez.Bunu nereden anlıyoruz diyecek olursak,kişi başına tükettiğimiz diş macunları ve diş fırçalarından anlıyoruz. Ayrıca diş hekimine gitme oranımızda toplum olarak çok düşüktür.Buna dişçi korkusu ve ülkemizdeki ekonomik sıkıntıları da ekleyebiliriz.Toplumumuz bu sıkıntılardan dolayı, dişleri çürümeden ve diş minesi zarar görmeden diş hekimine gitmemektedir.Ayrıca ülkemizde devlete ait diş hastanelerinin de yaygınlaştırılması gerekmektedir.Topluma en iyi hizmeti sunabilmek için bu hastanelerin yaygınlaşması,diş sağlığını korumada iyi bir adım olacaktır.Bu aynı zamanda sosyal devlet olmanın gereğidir.Sosyal devlet, muhtaç olan insanların ihtiyaçlarının karşılandığı devlettir.
Diş ve diş sağlığının önemini, topluma anlatabilmek için her türlü iletişim kanallarından faydalanmak,bilgilendirmek ve reklam yapmak mümkündür.Bu bilgilendirmede dişçi korkusunun yersiz olduğu anlatılabilir.’Sağlam kafanın sağlam vücutta bulunduğunu’ hiç unutmazsak diş sağlığının önemini daha iyi kavramış oluruz.Dişçi korkusu fobisini en iyi yenmenin yolu, bence cesaretimizi toplayarak,dişci koltuğuna oturmaktan geçecektir.Eğer bu korkuyu yenemediğimiz taktirde dişimiz sonsuza kadar ağzımızdan uçup gidecektir.Bundan sonra diğer sağlık problemlerimiz ortaya çıkacak,hayattan ümidini yitirmiş insan olarak yaşamını sürdürecek,hep sağlık problemleri ile uğraşacak yaşayacaktır
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.