- 1143 Okunma
- 18 Yorum
- 0 Beğeni
YALNIZLARA DAİR !!!
Yalnızlar vardır. Bir yudum sevgiye, bir bakışlık şefkate muhtaç yaşarlar ya hep. Siz tanır mısınız onları?
Çok değildir istedikleri, yüreklerine konacak bir serçeyi sevgileriyle besleme özlemindedirler. Bilmem hiç fark eder miyiz o yalnızları, yalnızlığa mahkûm edilmiş o insanları?
Daima bir tebessüm vardır yüzlerinde, kederlerini yüreklerine gizlerler daima.
Belki üzmemek için kimsecikleri, yük olmamak için dost gönüllere.
Belki de daha güçlü görünmek için hayata.Yine de direnir yalnızlar. Prıl pırıl pırıl gözlerle,dudağın ucunda bir tebessüm çiçeği ile fikrinde yeşeren umut filizi ile kollarını yaşamaya sonuna kadar açarlar.
En güzel, en içli yalnızlık şarkılarını da yapayalnız söylerler.
Gece olur karanlığı paylaşırlar, sabahı yine o bitmez ümitle karşılarlar,
Yalnızlık dost, sessizlik sırdaşlarıdır. Geçmiş yıllar,eski hatıralar bir buket gibi süsler gönül evlerini. Bir kaç damla yaş süzülünce yanaklarına kapatırlar sararmış albümlerini. Ve her şafakla beraber yeniden başlar hayat tüm berbatlığına rağmen.
Güzel bir renk, güzel bir koku aramayı hiç bırakmaz, umutlarını beslemekten de asla vazgeçmezler. Hayata inat gülümserler daima…
Kuru bir gazel gibi savrulurken yine de tutunacak bir dalı bulmaya çalışırlar. Sırat köprüsü bir yaşamın üzerindeyken bir ip asılı dururken boyunlarında, bir ucu elindedir küçücük bir ümidin. Kanarken yürekleri vefasız bir âlemde, fani bir bedende ...
Hiç kimse fark etmeyecektir eksikliklerini, perdesi neden kapalı kalmıştır, camgüzelleri solmuştur, niye açılmaz her sabah kapıları???
Yalnızlıklarını sırtlayıp omuzlarına,mezara bile beraber girecek olduklarını bildikleri yalnızlığı ile yaşar gider yalnızlar !!!
Hülya Lila Bozkurt
20 Aralık 2001
YORUMLAR
Ve yalnızlık yâr olur dost yalnızlara nereye gitse yalnızdır yalnızlığa itilenler..
Ne dertleriyle bunaltırlar ne de halim şu derler.
.Etraftakilerine derman olurlar bitmeyen görünen sabırlarıyla.eksilmeyen gülümseyişleriyle pozitif halleriyle..
Ama kendilerinin ne derdini paylaşan olur.
Ne de düşünce ellerinden tutan.
Yalnız yaşar yalnız savaşrlar kaderleriyle.
.Geceleriyle gündüzleri aynıdır..
Yüzleri aldatır gülümserken gözleri aslında ağlar içleri..
Yalnız yaşarlar yalnızda ölürler ..
Belki vefatını aylar sonu duyar onunla teselli bulanlar.
.Güzeldi yazınızın konusu şairem kutlarım .
Selam ve dua ile..
Yalnızlığa dayanırım da, bir başınalığa asla,
Yaşlanmak hoş değil, duvarlara baka baka.
Bir dost göz arayışıyla,
Saat tıkırtısıyla....
Korkmam geçinip gideriz biz mutlulukla,
Ama;
''Günün aydın, akşamın iyi olsun'' diyen biri olmalı.
Bir telefon çalmalı ara sıra da olsa kulağımda.
Yoksa zor değil, hiç zor değil,
Demli çayı bardakta karıştırıp,
Bir başına yudumlamak doyasıya.
Ama ''Çaya kaç şeker alırsın?''
Diye soran bir ses olmalı ya ara sıra........
CAN YÜCEL ........................YALNIZLIK ...KATRAN KARASI GECELERDE ...DORT DUVARIN YOLDASLIK YAPTIGI .............
GÜZELDİ...
Hiç kimse fark etmeyecektir eksikliklerini, perdesi neden kapalı kalmıştır, camgüzelleri solmuştur, niye açılmaz her sabah kapıları???
Yalnızlıklarını sırtlayıp omuzlarına,mezara bile beraber girecek olduklarını bildikleri yalnızlığı ile yaşar gider yalnızlar !!!
TEBRİKLER DEVAM ŞAİRİM
Hayata inat gülümserler daima…
Kuru bir gazel gibi savrulurken yine de tutunacak bir dalı bulmaya çalışırlar. Sırat köprüsü bir yaşamın üzerindeyken bir ip asılı dururken boyunlarında, bir ucu elindedir küçücük bir ümidin. Kanarken yürekleri vefasız bir âlemde, fani bir bedende ...
Hiç kimse fark etmeyecektir eksikliklerini, perdesi neden kapalı kalmıştır, camgüzelleri solmuştur, niye açılmaz her sabah kapıları???
Yalnızlıklarını sırtlayıp omuzlarına,mezara bile beraber girecek olduklarını bildikleri yalnızlığı ile yaşar gider yalnızlar
..............tebrikler iyi ifade etmişsin yalnızlığı.
bu yazinizi okuyunca benim yillar önce yazdiigim bir siirle nasil öyle benzerlik vardi sasirdim ... onu mutlaka size yollamaliyim .
bir dost o siirimi seslendirmisti de . yil 2003.
belki bir gün dinleriz .
cok sevdim yazinizi....
böyle bir sey yapmam ben can ama icimden geldi... o bahsettigim siiri koyacagim bu yazinizin altina...
kendini göstermek isteyen biri durumuna düsmem insallah karsinizda...
GECE ve BEN
Sokaklar sessiz... / Sükût
Beyaz kardelenlerdi savrulan
Çıt yoktu, yürüdüm
Rüzgarın uğultusunda
Şarkılar söyledim
Karanlığı yırttı sesim
Sokaklar kimsesiz... / Boş
Kuşluk vakti kısa molada
Karanlığı kuşandım
Geceyi taşıdım sabaha
Girdaplarda dibe vurdum
Kasırgalarda savruldum
Ağaçlara , direklere sarıldım
Boynuna dolanmalıydı kollarım
Bulutlarda yine yaş
Yine çöp kaçtı gözüme
Ben ve gece, arap saçı olduk
Dolandık sabaha dek
Sokaklar gelinliğini giymiş
Saçaklarda hançerler
Gece bıçak gibi keskin
Karanlığı çiğnedim adım adım
Seni çektim ciğerlerime
Hasret içtim gecenin karanlığında
Üşüdüm
Yalnızdım
Alaz kestim
G e c e v e b e n
Dolaştık sabaha dek
Vurgun yemiş sünger avcısı gibiydim
Tan yeri yangınlarında
Yalnızdım ama hiç umursamadım
Şimdi gitmeliyim... / Vakit
Sen yoksun
Karanlık vedalarda
Yeni doğan gün; merhaba... Merhaba
.....
Fikret Şimşek
sevgilerimle...........
_ZERRE_ tarafından 8/29/2008 11:11:00 PM zamanında düzenlenmiştir.
yalnızlık degilmiki bizi bu hallere düşüren
yalnızlık;çok severken terkedilmek
yalnızlık;gönül dostu bir gönüle girememek
ve yalnızlık;YAŞARKEN ÖLMEK...
yalnız kalmak istemiyorsan ihanete eyvallah diyeceksin
yalana, dolana, gönlüne düşen yangına eyvallah...
ablaların hası, yüregi güzel sen duygularımızın tercümanı...