YORUMLAR
Kemal Abim çok enteresan kurgusu olan şahane bir öykü kaleme almışsınız beğeniyle okudum gönülden kutlarım.
Kaleminize emeğinize sağlık
Saygı ve sevgilerimle.
Kemnur
Sevgili Kemal.
Süper ötesi harika bir öykü olmuş bu.
Yalnızzzz.
Bence oldukça uzaklara gitmişsin.
Daha yakınlara gel ve mesela ataları Karslı olduğuna göre bilme ihtimali oldukça fazla olan Nurten yengeye önce '' Nurteeeen Kooşşşş '' De, koşup gelince de ''Al Karısı nedir?'' Diye sor.
Ben şimdilik kısaca bilgi vereyim:
Al Karısı da aynen bu Bıçura gibi bir karakterdir ve Kars-Erzurum ve sanırım Tüm Doğu Anadolu'da bilinir. Bıçura'dan farkı sadece hamile ya da yeni doğum yapmış kadınlara musallat olmasıdır. Bir diğer özelliği Bıçura görünmezken Al Karısını herkes görebilir. Bir diğer Farklılık da Al Karısı Temizliği sever.
Benzer taraf ise Al Karısı da Bıçura gibi insanların hizmetinde olabilir. Bunun için gördüğünüz anda elbisesinin göğüs kısmına bir iğne takmanızdır. O iğneyi taktığınızda artık evinizin sadık bir hizmetçisi olarak her işinizi ( Özellikle temizlik) yapar.
Göğsüne takılı iğneyi kendisi çıkaramaz. O bakımdan da özellikle küçük çocukları kandırarak o iğnenin göğsünden çıkarılmasını sağlamaya çalışır. İğne göğsünden çıkarılınca kaybolur ve o eve bir daha asla uğramaz.
Şayet gördüğünüz anda iğneyi göğsüne takamazsanız?
İşte bu durumda hamile anneyi ya da bebeği, boğarak öldürür.
İstersen şu Al Karısına da bir bak. Eminim nefis bir öykü çıkartırsın bundan da.
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları tarafından 7/14/2016 1:12:24 PM zamanında düzenlenmiştir.
sami biberoğulları tarafından 7/14/2016 1:14:05 PM zamanında düzenlenmiştir.
Kemnur
SENİN BAHSETTİĞİN ÜÇ HARFLİYLE ERZİNCAN'DA MÜŞERREF OLAN BİRİ VARDI. ONUN ANLATTIKLARI İLGİNÇTİ... ASIL MİTOLOJİ İSE ŞÖYLE:
Al Karısı (Al Bastı)
Bazı edebi metinlerde çirkin, saçları dağınık, avurtları çökmüş, güçlü kuvvetli ve uzun boylu olarak tasvir edilir. Bazı mitolojik metinlerde ise, dünyadaki en güzel kadından bin kat daha güzel olduğu anlatılır. Kazaklarda “cadı kadın” “küpe giren karı” anlamında kullanılır. Baş al bastı, iri gözlere sahip, baştan aşağı demir giyimli ve erkektir. Ulu ana yani ana tanrıça arketipinin olumsuz türevidir.Kazak metinlerinde alnında tek gözü olan, iğrenç görünüşlü bir mahluk olarak tasvir edilir. Albastı, Al karısı, genellikle kırmızı siyah uzun elbise giyer. En çok sevdiği şey atların yelesini örmektir. Onu yakalamak için elbisesinin yakasına bir iğne saplamak gerekir.
Loğusalara musallat olan bu kötü ruh, al karısı, albastı, albis, almis, adlarıyla da anılır. Albastı iki surette görülür. Sarı albastı ve kara albastı. Sarı albastı sarışın bir kadın suretindedir. Bazen keçi ve tilki suretine de girer. Kara albastı daha ağırbaşlı, ciddi, sarı albastı hoppa ve şarlatandır.
SAYGILAR
Kemnur
Harika, değerli üstadım, harika!...
Sizin dediğiniz gibi, okuma keyfine varacağınız nefis bir kurgu, nefis bir anlatı...
Varolasınız...
Selam ve saygılarımla.
Kemnur
Çok değerli hocam;
Güzel yazınızı keyif ile okudum. Yaratıcılık işte bu. Kaleminize yüreğinize sağlık. Edebiyat defterini açtığımda içimden bu gün Kemal bey ne yazmış, yada Sami hoca ne yazmış diye geçirip, ilk önce sizin yazıları daha sonra diğerlerini okuyorum. Sizin tarzınıza da alıştım. Beni okurken hem eğlendiriyor, hem de bilgilendiriyorsunuz.
Var olun. Saygı ve Selamlarımla.
Kemnur
Can Dostum !
"... Yeter ki hayal Dünyanızı canlı tutun."
Bu öykü ancak böyle yapılarak yazılabilirdi.
Yazı yayınladığını görünce emin ol heyecanlanıyorum.
"Dur bakalım bu gün hangi sürprizle karşılacağım." diye merak ediyorum.
Çok sağ ol. Beni hiç hayal kırıklığına uğratmadın.
Değişik bir üslup. Değişik bir tarz. Değişik bir öykü.
Sağ ol.
Can Dost.
Sami Hocanın son yazısını okudun mu?
Okuduysan cevabını verecek yazıyı yazmaya başlamışındır bile...
Dostum birde sana yürekten bir teşekkür borcum var.
Sami Hocanın yazısında geçen;
"Ben deli sen bayram. Bana her gün sen"
dizesi senin bir şiirinde geçiyormuş.
Hayran oldum bu zekice ve ustaca söyleme.
İşte şairlik bu. Sanat bu...
Sağ ol var ol.
Selamlarımla Can Dost.
Kemnur
sami biberoğulları
Nasıl da itiraf etti en sonunda yalakalığını ))))))))))))))))))))