- 688 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ŞİMDİ YE TORUNUN ÖDESİN
Köylü Salih Efendi! şehirdeki işlerini halletmek için şehre gelir. Yaz günüdür, hava oldukça sıcaktır. Salih Efendi, şehirdeki işlerini çabuk halledebilmek için oradan oraya koşturup durmaktadır. Bu arada çok da acıkmıştır. Karnı açlıktan zil çalmaktadır. Ha bura, ha şura derken epey vakit geçer. Salih Efendi de acından neredeyse ölmektedir.
İşlerini bitirdikten sonra karnını doyurmak için lokanta arar. Bu arada bir lokanta bulur. Lokantanın camına yapıştırılmış bir yazı gözüne ilişir ve dikkatlice o yazıya doğru yönelir yazıyı okumaya başlar. Lokantanın camında şöyle yazar:
"Şimdi ye torunun ödesin." Bu yazıyı görünce Salih Efendi heyecanlanır. Yazı doğru mu? diye bir kaç kez okur. Yazılanın doğru olduğunu anlayınca lokantaya girer. Cebinde çok az harçlığı kalmıştır zaten. Salih Efendi lokantaya girer, selam verip oturur masaya.
Kendi kendine der ki:
"Nasıl olsa lokantada yediğim yemeğin parasını ben ödemeyeceğim, torunum ödeyecek. En iyisi lokantada karnını tıka basa doyurayım." der. Yemeklerden, tatlılardan ne kadar yiyebiliyorsa yer Salih Efendi. Yer çünkü kurt gibi acıkmıştır. Yemek ve tatlıların üzerine buz gibi soğuk bir su içer ve masadan kalkar. Sessizce kasanın önünden geçmek ister.
O esnada lokanta sahibi:
"Hop hemşerim nereye?" der.
Salih Efendi:
"Yemeğimi yedim ve gidiyorum." der.
Lokanta sahibi:
"Beyefendi hani yediğin yemeklerin ücreti! Ücretini ödemeden sen nereye gidiyorsun?" der.
Salih Efen:
"Torunum ödeyecek. Çünkü siz lokantanın camına ‘şimdi ye torunun ödesin.’ diye yazmışsınız." der.
Lokanta sahibi:
"Hemşerim gel bura ya bir bakalım!" der. Salih Efendi de kasanın önüne gelir ve durur.
Lokanta şahini:
"Sen şimdi kendi yemek hesabını vermeyeceksin ama dedenin lokantamızda yemiş olduğu eski hesabını vereceksin. Senin deden bize hesabını ödememişti." der. Salih Efendi cebinde kalan son harçlığıyla da tıka basa karnını durduğunun ücretini öder ve lokantadan boynu bükük çıkar.
Salih Efendi, ilk gördüğü yazıyı okuyarak:
“Şimdi ye torunun ödesin ha! Şimdi ye torunun ödesin ha! Şimdi ye torunun ödesin ha..." arkasına bakmadan ve mırıldanarak oradan uzaklaşır gider...
14.07.2016
Yozgat
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.