- 553 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Şuursuzlaşıyoruz
Ramazan ayını geride bıraktık...On bir ayın sultanını kimimiz usulünce değerlendirdik istifade ettik;kimimiz hatalarımızdan ders aldık..Öyle veya böyle bi şekilde geçti...Müslümanın bayramı geldi...Zamanında haftalar öncesinden hazırlanılan o an geldi.Ufak kız çocuklarının kendisini yeni elbiseleriyle hayal ettiği,bayramın ilk günü toplayacağı paralarla oyuncak silah almak isteyen çocuğun heyecanla beklediği,hanımların evlerini temizleyip süsleyip misafirlerine sunduğu o an geldi.Ailenin toplayıcısı lokomotifi olan anne babaların çocuklarını barıştırmak için fırsat bulduğu BAYRAM geldi...Bayram geldi ama anlattığım tasvirlediğim vakalar vuku bulmadı.Herkesin dediği gibi eski bayramlardan eser kalmadı...
Cumanın gelişi perşembeden bellidir derler.Çok güzel sözmüş yaşayınca hak verdim.Ramazan ayında açık olan lokantaları görünce,sadece midenin değil gönlün,nefsin,gözün oruç tutması gereken zamanda sigara dumanlarının havada gerçekleşen dansından anladım...Mübarek ayda adını özgürlük koydukları yasaklanan haram olan eşcinsellerin yürüyüş yapmasına destek verenleri görünce anladım...Ve perşembe bitti cuma başladı.Her şey o kadar yozlaşmıştı ki A lar B;Bler C olmuştu...Geleneksel ve çok önemli olan bayramda büyüklere ziyaretler eski yoğunluğunda değildi.Evet bayramı gözleyenler vardı ama babasının dedesinin gözünde değil de tatil köyündeki bayramı gözleyenler..!Herhalde modernleşiyorduk...Tam anlamıyla cahilliğimizden arınıyorduk(!)Bize ne oluyordu?
Şuur yani bilinç insan için elzem bir nimet..Düşünsene şuurunu yitiren bir çocuğu...Annesini hatırlamıyor babasını hatırlamıyor.Aynı yetimhanedeki gibi.İşte öyle olduk dostlarım.Bir anda yetim olduk...Annemizi,babamızı ziyaret edip nefis bi tatili bir tarafa itip bir yetim gibi kafa dinlemeye eğlenmeye denize gittik...Filmi bir kaç gün geriye saralım ramazan ayında bize orucu tutturmayan neydi?Ya da orucu tutmayana bile dışarıda orucu tutanların önünde yediği yemekler içtiği sigaralar neydi?Bu insanca mı yoksa modern bir vaka mı?Bence şuursuz bir vaka.Bilincini kaybeden edebi hatırlamaz ki uygulasın..Filmi geriye sarınca da sonuç felaket çıktı..Herhalde dostum Atalarımız boşa konuşmaz cumanın gelişi perşembeden belli oldu...
YORUMLAR
Merhaba Cemal Bey, şu soruma cevap vermenizi bekleyerek yorumumu yazıyorum. Allah aşkına bırakalım Müslüman Arapları bir tarafa, Türkler ve Kürtler Müslümanlığı kabul etmiş oldukları günden bu zamana kadar, sürekli Ramazan Orucu tutup Bayram yapmalarına rağmen, ne zaman gerçek bir huzur ve şuura sahip oldular?
Komşusunu, eşini, sevgilisini, akrabasını, iş arkadaşını, meslektaşını, din kardeşini, diğer din ve inançtan olanları, farklı etnik yapıdakileri ve Müslümanların birbirlerini sürekli öldürüp katletmeleri asırlar boyunca devam etmiyor mu? Tüm bunlar hala mevcut iken, hangi hakla Oruç tutmayan ve de eşcinsellere haksızlık yapma hakkını kendinizde görüyorsunuz? Selamlar