- 867 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
sigara sağlığa zararlımı değil mi
komşumuz mehmet amca..kendisi 90 yaşında her sabah atar sandalyesini bahçesinin yoldan tarafında ki kayısı ağacının altına sobhet eder bir taraftan yoldan geçen tanıdıklarıyla bir taraftanda birini söndürür diğerini yakar şu sigara denen illetin ..düşünürsün kendi kendine hani şu son zamanlarda tıp dünyasında doğru bildiklerimiz yanlış yanlış bildiklerimiz doğru çıktı ya..acaba dersin acaba böyle bir durum mu var burada da.. mehmet amca 90 yaşına gelmiş dersin bu kadar tiryaki olmakla...hayatı boyunca hiç sigara içmemiş ve sigaranın sağlığa zararlı olduğuna inanan bir insan olarak yoksa dersin yoksa kaideyi bozan bir durum mu var ortada...sormak gelir içinden bu durumu tasdik ettirmek amacıyla.mehmet amca dersin kaç yıldır içiyorsun şu sigarayı..mehmet amca şöyle bir bakar 2 aydır içiyorum der ...efendimm dersin yanlış anladığını varsayarak..2 aydır der kızım 2 aydır..beklediğin cevap bu değildir aslında,şaşkınlığının sebebi bundan..
yani sonuç şu,sigara sağlığa zararlı hala,mehmet amca sadece 2 aydır içiyor sigarayı,90 yaşına kadar sağlıklı yaşaması bundan....
YORUMLAR
rezzan sipahi
Sigara artık hemen hemen her yerde tabu. Ama, yapılan bazı çok gizli araştırmalara göre, sadece Moğolistan’da 150 yaşında çocukluktan beri durmadan içenler çok. Neden mi? Endüstri yok! Yani havada haddinden fazla zehir yok.
Benzin şirketleri araştırma yapmış, arabayı ilk çalıştırdığın saniyede havaya bulaşan zehir miktarı yaklaşık 2000 paket sigaraya eşit!
Tütün üreticileri, akaryakıt endüstrisi kadar güçlü değil tabi. Dolayısıyla, tütün fırsatçı siyasetçilerin dayak keçisi.
Benzincileri karşılarına alamazlar, sıkmaz.
Gerçek bambaşka. Esasında tütün dumanı sakinleştiricidir. Nikotin kanı kalınlaştırır, kanamayı önler. İlaveten, nikotinin bilim tarafından halen tamamen anlaşılmayan başka bir tesiri vardır: kanda şekere ihtiyaç varsa organları hareketlendirir ve şekeri yükseltir, çoksa azaltır.
Bugün sigaranın en büyük zararı sarıldığı kâğıt ve filitresindedir, zira bunlara kimyasal şeyler ekleniyor - iyi yanması, kokması, vesair için.
Her neyse, içeceksen iç, ama itidalle. Zira kirli havaya, az da olsa, yine de biraz daha kir ekliyorsun.
Kutlarım, bir örneğe işaret ederek, uyandırıcı ve teşvik edici bir mevzuya değinmişsiniz.