VE ÖLÜM ...
…sevgi ve nefret
…..doğru ve yalan
......aşk ve ihanet
…………mutluluk ve hüzün
…………….aydınlık ve karanlık
………........hayat ve ölüm
İnsan hayatında çok önemli olgular …
Biri olmazsa diğerinin kıymetini hiç bilemeyiz.
Hep bu olguların en olumlu olanlarının bizim olmasını isteriz.Çoğu zaman da bize bahşedilenlerle yetinmez daha deriz daha çok olsun deriz. Ne kadar bencilce değil mi..? Halbuki hep unuturuz her şeyin bir ömrü olduğunu…
Sonra bir de bakarız ki sevgiler nefrete, mutluluklar hüzne, aydınlıklar karanlığa ,ölümsüz aşklar ihanete dönüşmüş.
İşte o zaman gerçek olguyu fark ederiz uyanırız ömür boyu bağlandığımız hayat denen gaflet uykusundan …Ömürümüzü hayat pazarında boş yere harcadığımızı anlarız o an…
Kırılan kum saatimizdeki son yaşam zerreleri Ölümü kucaklarken pişmanlık rüzgarı sarar ruhumuzu.
Keşkelerimiz ve Yaşanmamışlarımızla yüreğimiz mühürlenir…
Ve ÖLÜM yine kazanır…
YORUMLAR
Kutuplar karşıtlığını muhakkak kendi içinde barındırır demişler..
YİN ve YANG felsefesi gibi...
Gece olmazsa gündüzün,
Ölüm olmasa doğumun hiç bir anlamı olmazdı.. Bunları çoğaltabiliriz..
Sarmal bir döngü ve evrenin hiyerarşik bir düzeni tüm bunlar..
Ölüm ise bana göre kesinlikle yeni bir yaşama başlangıçtır bitiş değil... Sevgilerimle Nilgüncüm..
SONimza
Felsefe ve Din alimlerinin söylediği yorumlar hepimize öğretilen bilgiler... Ben kompozisyon sınavlarımda öğrencilerime senin bahsettiğin YİN/YANG düşüncesini sorarım... doğru ve gerçek kavramları çok önemlidir.
Zaten İslamiyette de bu dünya (yalan ) ve öteki alem ( gerçek ) kavramları var...
ben hayatın geçici olduğunu sadece ölümün yenilmez olduğunu düşündüğümü anlatmak istedim..
Dilek dostum..kısaca farklı düşünmüyoruz...
düşüncelerini paylaştığın için teşekkür ederim.
Faili meçhul olan asıl hayattır ..
başlarken sonu yazılan bir tür sözleşme . ve nihayet ölüm anı yüzleşme
ve aslolan gerçekte olandır gerçekse baktığımız an kadar çeşitli ve farklıdır birden fazla açı gören insan hep yenilen insandır; ' Ölüm terk gerçektir çünkü sonun başlangıcı yenik doğarız..
uzun ömürler...
SONimza
Aşk Ve İhanet Zıt mıdır Ki ?
Aşkı Sade Düşünmek İstememdendir Bu Sualim.Yalın Tek Anlamı Olmayan Bir Şekilde Düşünmek Körü Körüne Bağlanmaktır Hele Birde Saplantı Haline Gelirse Değmeyin O Aşığın Keyfine :D.
Elinize Sağlık Keşkeler Ah o Keşkeler Bende Bir Dert Olur Bu Keşkeler Beni Yine Dertlendirdiniz.
Ancak Kendimi Üzmiyeceğime Söz Verdim O Yüzden -> :D
Bence yazınız oldukça başarılı. Hayatta ki tezatlıkları açık ve net ifade ile belirtmişsiniz. Ama bana malesef hiçbir duygu hissettirmedi. Bence bunun sebebi oldukça duygusal olmamasının sebebi yani ne yeterince mutlulu sevinci ne de yeterince hüznü kederi betimliyor sadece açıklıyor. Hayatta ki pozitif ve negatif durumları fiilleri mantıksal olarak açıklıyor. Bu tarz yazılara, şiirlere hayranımdır. Ayrıca bence ölüme bu kadar geniş kapsamlı açıklamada ruhumu psikolojik olarak bastırdı ve finalde de ölümün galip gelmesi biraz düzünlendirdi denilebilir. Ama ölüm istenilmeyen bir olgudur. Ölüm yerine aşkın, başarının, zaferin bu denle heyecan ve çoşkuyla anlatımı oldukça güzel olabilirdi. Ama yazının teması açısından ölümü konu almak oldukça başarılı denilebilir.
Doğuş Deniz
Oldukça Denile Bilir Demek Yanlış olur
Doğuş Deniz
Oldukça Denile Bilir Demek Yanlış olur
Hergün yatarken yarına planlar yaparak dalariz uykuya.. garanti yaşam garanti plan endexli beynimize. . Oysa sadece bir adım ötede bütün keşkelere gebe bırakacak bir gerçek sonsuz uyku ve ebediyet..
Hayatı hakkıyla keşkesiz yalansız ve riyasiz yasamamiz dileğimle.. güzel bir yaziydi düşündürü ve yine iki yüzluleri akla getirdi.. Tebrikler ve teşekkürler
SONimza
yani canlı cansız her şeyin bir ömrü vardır.
duyguların bile...
başalngıcı olan ama sonu olmayan tek olgu ÖLÜM'dür..
O nedenle sonsuz olmasını istediğimiz herşeye ölümüne deriz..