- 597 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
# OYUM BOŞA #
# OYUM BOŞA #
______________
Allah c.c gani gani rahmet eylesin, dedeciğim geldi aklıma.
İstediği olduğunda, yada oluşan birşeyin olduğu andaki son hali ona tebessüm ettiriyorsa, mesele kalmamış olurdu o mübarek için. Gülümserdi tamam dercesine. Eğer hoşlanmadıysa olan ve yaşanan her neyse söz konusu olan, kaşlarını çatardı mübarek. Dişlerini sıkardı. En sonundada bir duyururduki sesini, zaten o an anlardım ki, bu son çaresi..
Toplumda sevilen, sözü dinlenen,küçüklerle iletişimi harika, yaşıtlarına örnek ahlak sahibi.. hani o; eski toprak benzetmesi varya, işte onun bana kalsa çizilesi tek portresiydi rahmetli dedeciğim...
Konuştuğunda dinlenirdi.
Dinli-yor diye koyun gibi bakışlarla etrafında kimliksiz sadece nefes alanları görür, bu duruma anlık esprilerle engel olur, yormadan karşıdakinin anlayacağı şekilde izah ederdi... Zaman zaman sözünü tamamlayan hoşbir fıkra düğümlerdi son sözüne, kimi zaman kısacık bir kıssadan hisse bırakırdı dinli-yorum bekleyen tembel zihinlere... Anladınmı demez, anlatabiliyormuyum diye sorar ve bu kadar naif yaklaşırdı karşısındakine...
Nezaketli, kibar ve anlayışlı bir adamdı rahmetli dedeciğim...
MAYA’dan bahsetmeden biten bir günü olmazdı mübareğin....!
Çocukla nasıl cocuklaşmak gerekirse cocuklaşır, yaşıtları ve yetişkinlerle nefis iletişim kurardı.
Her gün biterken,haberleri dinlerdi şişşşt ajans var susun ikazlarıyla... günün sonunun önemli olması, onun yaşadıklarıyla yaşadığı ülkenin tamamının yaşadıkları arasında gün sonu almasına ve günün muhasebesini yapmasına vesile olurdu mübareğin..
Seferberlik dönemi yetim çocukluğunu dinlerdim annemden dedecigimin.. geceler boyu dua ile çalkalanan ağzından, tek bir ağır söz duymazdı kimseler. Kişisel bir ihtirasla değil, mütevazi bir hayatla örnek gösterilen modern bir adamdı rahmetli dedeciğim..
Atatürk için çok dehşet bir insandı der, onun gözlerinde gördükleriyle sözlerinden işittiklerinin nasıl örtüştüğünü anlatırdı herkese. Keşke derdi keşke, keşke biraz daha yaşasaydı...
Rahmetli dedecigimin keşke diyerek izole ettiği endişelerini bugün daha iyi anlıyorum...
Ömrünün son dönemlerindeki halini hatırlıyorum dedeciğim rahmetlinin. Elinde bastonu, başında kafkas kalpağı, ve son nefesine kadar boğazına yapışan o olmaz olası nefes darlığı... Geceler boyu okuduğu kur-an sesiyle yıkardı evimizin duvarlarını mübarek...
Haz etmediği ve içinin ısınmadığı kimseyle yanyana göremezdik onu. İnsan kendisine yakışanı yapar derdi, ve elini tuttuğunu sahiplenir, önemser ve dinlerdi...
Mesafeyi çıkarları için koymazdı kimseye. Dün elini tuttuğuna ne kaş çatardı, nede tek harflik bir seda ettirirdi kimseye.
Muhafazakâr bir bakışı, muhafazakâr bir yaşantısı vardı rahmetli dedeciğimin... Alparslan TÜRKEŞ rahmetli için, işte Atatürk gibi bir ADAM bu derdi... Öyle peşinden koşmazdı düşüncelerinin, ama düşünceleriyle örnek gösterirdi rahmetli dedeciğim TÜRKEŞ rahmetliyi...
Seçimlerde bilirdim ona oy verdiğini. Ama boş attım derdi her sorulduğunda. Oy insanın namusuyla eşdeğerdir der, namusunu uluorta haykırmıyorsan, bunuda haykırmayacaksın derdi...
1987 yılında hakka yürüyen cennet mekân dedecigimden duyup unutmadığım sözdür; bu TÜRKEŞ ölürse gökler ağlar demişti... Neden diye sorulduğunda, devlet adamı olabilir herkes, ama Türk dünyası diyerek söze başlayan adamlar öldüğünde, yer gök ağlar derdi rahmetli dedeciğim ...
Rahmete yürüdüğünde, gökler gerçekten ağlamıştı bembeyaz....
Bu millet inancının gereği okumayı, dinli-yoruma tercih ederse vaaah ki vah derdi mübarek..
Bugün haber çok ajans yok...
Bugün camii çok mümin yok..
Bugün söz var doğru yok...
Bugün aş var helâl yok...
Bugün dün olan hiçbirşey yok..!
Bugün dünden fazla küfür var,
Bugün dünden fazla kavga var..
Bugün dünü aratacak mirasyediler sarmış dörtbir yanı...
Kimi din-i alet ediyor çıkarlarına,
Kimi anlaşılmaz bir kin ile düşman ediyor çocuklarını boş bir çıkarlar uğruna...!
Ben dedemin torunuyum efendiler, artık benimde dedem rahmetli gibi oyum BOŞ bilesiniz...
Bir devlet adamı gökyüzünü ağlatır göç ederken, bir DEVLET adamı milleti ağlatır ihtiraslarıyla...
Rabbim Türkü korusun ve yüceltsin..
Ne Mutlu Türküm diyene...
Oylu-yorum /(Samim İĞDE )
YORUMLAR
Hocam, bos oy kullanma konusunda size katiliyorum. Bir kac defa bende bos oy kullandim.
Bir kere bos oy kullanmak belki de bin kere bagirip cagirmaya bedel diye dusunuyorum. Sozlu, yazili veya kanun disi yapilan elestirilere kulak asan yok ama umursamiyorlar diye de meydani bos birakmamak lazimdir. Siyasilerin alayini bos oylarla uyarmak lazim, tek anladiklari lisan bu galiba. Vatandas olarak siyasilerin anladiklari lisani konusarak yani bos oylarla uyaralim ki UYANSINLAR artik!
slm,
abdullah