HERKES HAPİSTEN ÇIKMASINI BEKLERKEN..!
Atına binmiş, günlerdir hapis tutulup dövüldüğü bu yerden hızla uzaklaşıyordu...
Kûfe’nin Emevi Valisi, teklif ettiği resmi görevi kabul etmediği için hapsettirmişti onu;
"Ya bize biat edip görevi kabul eder, ya da hapiste her gün onar değnek olmak üzere yüz değnek yer.!"
Ama o yine de "Hayır" demişti, "Bana mescidin kapılarını saymamı emretseler dahi görevi üstlenmem. O (Halife/Vali) İdam edilecek birisinin ölüm fermanını yazacak, ben ise onaylayacağım, Öyle mi? Bir zalimin bir mazlumu öldürmesine yardımcı olamam"
Vali hapisle dayakla onun direncini kıramayacağını anlayınca salınmasına göz yummuştu.
Bu olaydan sonra ki yırmı yıl içinde Emevi hanedanı yıkılıp, yerine Peygamber’in kabilesinden Abbasiler gelmişti başa.
Pek çok kişi gibi o da bu duruma sevinip "Zalimlerin zülmünü bizden kaldıran, Hakikati söylememiz için dilimizi hürriyete erdiren ALLAH’a hamd olsun" demişti. Her kes umutluydu.
Ne var ki kısa sürede gelenlerin gidenlerden çok da farklı olmadığı ortaya çıktı.
TÜM HÜKÜMDARLAR, Alimlerden aynı şeyi talep ediyordu:
Açık ve tam destek, Yeni Halife önce on bin dirhem ve cariyeler gönderdi ona Daha sonra bağlılığını sınamak için yeni Başkent Bağdat’ta görev teklif etti.
Ama devlet işlerine karışmama ilkesinden vazgeçmedi ve yine "Hayır" dedi, "Senin çevren de ikrama muhtaç bir çok adamın var onlara ver bu görevi" Oysa sultanlar reddedilmeyi sevmezlerdi...
Hele de Alimler tarafından.
İşte bu yüzden yine hapisteydi.
Endişeli bekleyiş sürüyordu,
Umudunu koruyanlar daha öncekiler gibi bunu da atlatacağına inanıyordu,
Öğrencileri ailesi esnaftan dostları...
Günlerdir iyi olduğuna kurtulduğuna dair bir haber bekliyorlardı.
Artık 70 yaşına merdiven dayamıştı.
Ama umutlar boşa çıktı.
Bir kaç gün sonra 60 Bin kişinin katıldığı cenazesinde onu omuzlarında taşıdılar, Kimilerine göre Halifenin içirttiği zehirli sütle, kimilerine göre dövülerek işkenceyle can vermişti, O günümüzde yaklaşık 500 milyon Müslüman’ın bağlı olduğu Sünni-Hanefi mezhebinin İmam’ı, Ebu Hanefi’ydi. Takvimler hicretin 150.yılını (767) gösteriyordu...! <Mekanı Cennet Olsun>...
Kynak..: 20 Mart 2015 tarihli "İnançtan İktidara Doğru Mezhepler. yazan Naci Öncel.. saife.: 18 Hürriyet.
Dip Not..: Zülümü yapan zalimler iktidar hırsının pençesinde Geberdi gittiler ve en önemlisi de unutuldular Lanetle anılıyorlar...
Zülme Maruz kalan Alimler ilelebet yaşıyorlar... Kenan SAYIN. "derleyen"
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.