- 1044 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Bayramın Birinci Gününe On Sekiz Gece
Bu gün Ramazan Bayramı
Bu gündü dememiz tam ifade etmez Bu güne on sekiz geçiyor diye başlık attık. Peki ne oldu diye sorarsan bu günün gelişi dünden belliydi. Dün sokakta yürürken insanlarda bir telaş bir telaş Bayramda ne giyeceği çoğu kişilerin elinde poşet içinde giysileri giyinmek güzeldir ne olacak temiz ne olacak ütülü biz bilgi ilgi ve samimiyet duygularına odaklı düşünce tarzı aşığı olduğumuzdan millet elbise alır biz kitap aslında burada biz değil ben olması gerek Türkçe öğretmenim ben yok biz var derdi sonra slogan oldu bazı yerlerde masa üstlerinde bu küçük notu okurum. Ben değil biz yapıyoruz. Bence çok saçma neyse uzadıkça uzayacak ben anımı yazacaktım bir nevi sohbete doğru gitti yazacaklarımız. Peki nasıl yazıyorum diye merak ederseniz koltuğa uzandım elimde telefon internet açık film de var ama gözlerim ekrana doğru pek gitmiyor.
Sabah erkenden uyandım on beş kilometre ileride olan köyüme gittim iki oğlum ve hanım. Sabah oğullarımla bayram namazı kıldık namaz sonrası köylülerin tek tek sıraya geçti herkes birbiri ile bayramlaştı bazen diyorlar bana Rıza neden her bayramda erkenden köye gidiyor orada ilk bayramlaşma yapıyorsun diye ebedi yerim orası olacak diyorum veya her sabah altın dağıtıyorlar diyorum anlayan çok az oluyor aslında altın dediğin o insanların güler yüzü anne baba akraba ile bayramlaşma derken yoğun bir gün geçti bir ara telefonu açtım mesajlar makineli tüfek gibi saydırdı sonra iş yerine geldim mesai arkadaşlarımla bayramlaşma çok güzel geçti şu toplu mesajları kafaya taktım bir bayram iletisi yazılıyor sonra telefon rehberinde kim varsa bas at bu iş tamam mantığı hele hele siyasetçiler video bile yapmış bir açtın mı konuşmaya bile başlıyorlar.
Ama günün en güzel anısı tanıdığım bir evin bahçesini sonradan tanıdığım geldi beş adet inek bakıyormuş kadın ben onları çok seviyorum ve hatta sevgi ile besliyorum dedi eşi de birini satmıştım ağladı sonra parasını geri verip ineği geri getirdim dedi.
Her şeyin temeli değil her yanı sevgi diye düşündüm düşünmek güzel düşündüğünü yaşadığını yazmak ise en güzelidir.
Mutlu Bayramlar.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.