- 682 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
BAYRAM OLSUN!
BAYRAM OLSUN!
Bayramlar milletleri coşturan, birbirlerine yaklaştıran, milli ve dini duyguları kuvvetlendiren istisnai günlerdir.
Bayramları, dini olsun milli olsun insan hayatında yaşanması gereken günler olarak kabul etmediğimiz müddetçe gerektiği gibi kutlayamayız.
Milleti sımsıkı saracak bu günleri iyi sahip çıkmalıyız. Kendi iç dünyamızda vereceğimiz fire bütün milleti etkileyecektir. Milleti menfi yönde etkileyecek duygu ve hareketlerden şiddetle kaçınmalıyız.
İşte bir bayrama daha ulaşabileceğimizin ümidi içerisine girmiş bulunmaktayız. Allah nasip ederse birkaç gün sonra ramazan bayramını idrak edeceğiz. Bu bayramı Müslümanlar üç ayların başlangıcından bu yana dört gözle beklemektedirler.
Bayram neden beklenir?
Elbette bayram yapabilmek için.
İnsan ne zaman bayram yapar?
İnsan bayram yapabilme sevincini ulaşınca bayram yapar.
Peki, bu sevinci yaşayabilecek miyiz?
Elbette birçok eksiği ile birlikte yaşamaya çalışacağız.
Nedir bu eksikler?
Öncelikle İslam dünyasının birçok yerinde akan kan, zülüm, Müslümanlardaki itilaf ve inançsızlık bütün müminlerin kalplerini burkmaktadır.
Akan kanın savaş ve ayaklanma olması çok mühim değildir. Hedefimiz, dünyada Müslüman kanının akmamasıdır.
Her şeye rağmen bayramlarımız bizleri bir araya getirmeli ve duygu ve düşüncelerimizi kuvvetlendirmelidir.
Bayramda küsler barışmalı, yetimler ve çocuklar, anne baba beraber olmakla sevindirilmeli, küçükler büyüklerinin yanına gidip bayram kutlamalıdırlar. İmkânlar dâhilinde telefon ve mesajla yapılmamalıdır.
Ramazan bayramını müminler neden bekler?
Ramazan bayramını beklemenin tek sebebi, bir ay boyunca tuttuğumuz oruç ve yaptığımız diğer ibadetlerin sevaplarını misli misli alacak olmamızdandır.
Müslümanlar tutmayanların dediği gibi bir aylık oruç ibadeti bitti diye bayram yapmıyorlar. Müslümanlar bir ay boyunca yaptıkları ibadetlerin mükâfatı olarak günahlarından temizlenme ihtimali yüzünden bayram yapıyorlar.
Ramazan ayı müddetince ibadetlerini yapmaya çalışan Müslümanların bayram sabahı anasından doğmuşçasına günahsız uyanacaklarını belirten hadisi şeriflerimiz vardır. İnşallah bayram sabahı günahsız uyananlardan oluruz.
Bir aylık zaman zarfında hoş olmayan olay ve sözler elbette duyduk. Şunu unutmamak gerekir ki nahoş söz ve davranışlar sahibine aittir.
Ramazan ayı boyunca yaptığımız ibadetleri ve kazandığımız olumlu davranışları ramazan sonunda bırakmayalım.
Her şeye rağmen ramazan ayını maddi ve manevi yaşayamayanlar, yaşayacakları ramazanları hasretle beklemelidirler. Çünkü böyle bir ramazan yaşamamış olmak imtihan dünyası için büyük bir kayıptır.
Önümüzdeki günlerde ulaşacağımız bin aydan hayırlı olan kadir gecemizi de şimdiden kutluyorum, mübarek olsun diyorum.
Bin ay demek bir ömür demektir. Hatta ömürden daha fazlasıdır. İnşallah değerlendirebilenlerden oluruz.
Bayram geceleri de bizim için değerlendirebileceğimiz istisnai gecelerdendir. Böyle bir ayın sonundaki bayram gecesini de değerlendirip inşallah kurtuluşa ereriz.
Bakınız hadisi şerifte bayram geceleri için ne diyor:
-Ramazan ve Kurban bayramı gecelerini ihya eden kimsenin kalbi, kalplerin öldüğü gün ölmez. ( İbni Mace, Taberani)
Mübarek gün ve geceleri geride bırakırken önümüzdeki bayramın bütün Müslüman âlemi için hayırlar getirmesini temenni ederim.
Kalben bayram yapmak isteyen herkesin bayramı bayram olsun.
Bayramınız mübarek olsun.
Muhabbetle!
29.06.2016
Osman GİRGİN
Eğitimci-Yazar
[email protected]
osmanlıhaber.com
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.