Şiirimi ve fikrimi eleştirenlere
Şiirlerimde doktrinci, tek politik yön aramayın, böyle bir saplantım yoktur. Şiirlerim herhangi bir ideolojinin buyurusu değildir. Şiirlerim evrenin, insanlığın ve yüreğin iç sızılarıdır. Evren ve insan ancak dürüst ve özgür bir bakış açısıyla doğru tanımlanabilir.
Sanat eserinde salt politik ve dinsel duyu sanat eserini muhtemelen zedeler, hangi görüşten olursa olsun insanın, toplumların kişilik ve onuruna yapılan baskı ve saldırılara karşı durmak sanatın ve sanatçının en asil görevi olmalıdır.
Hangi din, hangi ırk ve inançtan olurlarsa olsunlar, toplumların ve insanların özgürlüğünü en az karınların tokluğu, insanca bir yaşamın olduğu kadar, vazgeçilmez doğal bir hak olarak görmeli sanat adına yola çıkanlar…
Hangi görüşte olursa olsun İnsanların, toplumların zincire vurulmasına, öldürülmesine, aşağılanmasına karşı çıkmalıdır sanatçı… Çağımız peşpeşe birbirini kovalayan olay ve bunalımların çalkantısı içindedir. Şair ve sanatçı kendisini bu olayların dışında görmemelidir . Sanat yalnız yaşanılan çağa bağlı bir olay değildir. Geleceğe ve bütün çağlara da seslenmelidir.
Nuri CAN
YORUMLAR
Şiir emektir ve yazanın duygularını yansıtır
saygısı olmayanlara açıklama yapmak çok yersiz arkadaşım. Çünkü aynı eleştiriye kendi şiirlerini şiir üstü gören bir kalemden bende aldım.. KİBİR kaleme kadar sıçramışsa bu şair naifliği değil,düpedüz hakarettir yazılan şiire...
Ne yazarsanız yazın ama kendinizde olanı yazın.. İster beğenirler ,isterse her hangi bir ideolojik yafta yakıştırırlar, bu sadece eleştiren kişinin hangi gözle okuyup, değerlendiğine bağlı zihinsel bir takıntıdan başka bir şey değildir bana göre... İNSAN şiir yazmadan önce at gözlüğüyle değil, evrensel bir bakış açısıyla değerlendiği vakit aydınlanır... Herkes birbirini mutlu etmek için yazdıktan sonra farklılığın anlamı kalır mı... Ben teşekkür ediyorum bu vesileyle benimde söylemek istediklerime bir şekilde aracı olan yazınıza.... Sevgilerimle..
Dilek USTA tarafından 7/3/2016 3:49:55 AM zamanında düzenlenmiştir.
Sanat ateş üstüdür.. Üstünüz başınız yağmurda ıslanabilir… Yağmurun yolları dövmüş olmasıyla toprak çamurlaşabilir… Taş bağrını deler ,yüzünü saklayabilir ve hatta bir sigara dumanından düşen kül, dumanından ayrılışına karşı intiharda edebilir… Saygısız üç-beş kişinin bir dili gökte bir dili yerde de sayıklayabilir…
Ama şiir …Üç beş şairdir. Ama şair üç-beş şiirdir. Gerisi, hikayenin en gözdesi… Eminim orası da şiir !
Söylemlerinizin her bir satırına katılmamak mümkün mü usta?
Siz inandığınız ilkeler doğrultusunda yazıp çizdiniz bugüne değin. Ortaya koyduğunuz eserlerden sizi anlayan anlamıştır, anlayamamış olanlar da varsın anlamasınlar!
İyi ki varsınız...
İyi ki şiirle, nesirle, resimle, dostluğunuzla, söyleyişilerinizle varsınız...
Her dem bilgeliğinizle, yürek gücünüzle, insan sevginiz ve yaratıcı ruhunuzla varolmanız dileğimle...