- 1374 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Herkesin yaşamından bir benzerlik var
Değerli dostlar, hayatımızda mutlaka örnek aldığımız insanlar vardır. Anne, baba, öğretmen, komşu, arkadaş ve bunlar gibi.... İletişimde olduğumuz ve sıkça görüştüğümüz insanlar bizim şekillenmemizde yardımcı olurlar. Bu süreç, 15 - 18 yaş arasına kadar etkili olur ve bulu dönemi içine girdiğimizde ise, kız ve erkek hiç fark etmez başkalaşıma uğrarız, değişiriz, dönüşürüz ve şekilden şekle gireriz. Sesler erkekleşir ve kızlar kadınlaşır. Tam bu esnada kişilik arayışlarına gireriz. Doğru iletişim ve yöntem bulanların doğru kişilik kazandığını hepimiz az çok biliriz. Başlarız hayata dair sorgu suallere. Önceden bizlerin örnek aldığı insanlar anılara yazılır ve çocukluk der üstünden hemen geçeriz çünkü, artık yetişkiniz...
Başlarız takibe; Kimimiz teknolojiyi, kimimiz bilimi, kimimiz ilimi, kimimiz sanatı, kimimiz zanaati, kimimiz ise avcı olur, kimimiz avlanan. Hayat daha zalim ve acımasız olur, kimseye acımaz. Kirlenir bütün o güzelim çocukluk hatıraları. Takip ettiklerimiz sürükler bizleri hayatın girdabına. Sorgulayamayız bizleri takiplerinde sürükleyenleri. Kimi yağmuru takibe zorlar, kimi fırtınayı, kimi boranı, kimi’de bulutların üstüne çıkarır çiçeği burnunda yetişkinleri. Gerçekler karşımıza çıktıkça, bizlerin takip ettikleri değişir, aynı siyaset ve siyasetçiler gibi. Bugün dediğini yarın inkar ederler çok inandıklarımız. Yalana, talana, iftiraya, hırsızlığa ve arsızlığa alıştırırlar taze yetişkinleri. Gözümüzün içine bakarak söylenen yalana inanmaktan bıkarız ama, fırtınayı takip etmekten bıkmayız bir türlü.
Dost olanlar ise güneşin takibini önerirler sevdiklerine ve taze yetişkinlere. Bende siz dostlara güneşi takip edin diyorum. En kötüsü günde bir kez olsun sizin yüzünüze gülüyor hiç değilse... Dostça yaşayın.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.