- 906 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
ÖLDÜRME !
Bin aydan daha kıymetli olduğu yüce kitabımızda ‘’ Rahman ve Rahim olan Allah’ın adıyla. 1 — Doğrusu Biz, onu Kadr gecesinde indirdik. 2 — Kadr gecesinin ne olduğunu bilir misin sen? 3 — Kadr gecesi; bin aydan daha hayırlıdır. 4 — Melekler ve Rûh, o gece Rablarının izniyle her iş için iner de iner.5 — O, tanyeri ağarıncaya kadar bir selâmettir.’’ Ayetleriyle bildirilen Kadir Gecesine ulaşmış bulunmaktayız. Aynı zamanda yine Müslümanların ‘’Bayram Günü’’ Olarak kabul ettikleri Cuma gününü idrak etmeyiz.
Başta İslam Alemi olmak üzere bütün dünyaya huzur ve selamet getirmesi dileklerimle…
Bu gece sona erip de surede de belirtildiği gibi tan yeri ağardıktan sonra bu ülkede bir anma daha yapılacak: 1993 Senesinin 2 Temmuz günü Sivas İlimizin Madımak otelinde diri diri yakılmak istenen ve insanlık dışı eylem dolayısıyla ölen otuz beş can anılacak.
Ne ilginç bir tevafuktur değil mi: Gece boyunca bin aydan yani seksen dört sene kadar bir zamandan daha hayırlı olan bir gecede tüm günahlarımızın affedilmesi için dua edeceğiz ama tan yeri ağardıktan sonra Yüce Kitabımızın ve tüm diğer semavi kitapların en önemli emri olan, Yüce kitabımızda ise ‘’ Bundan dolayı İsrailoğullarına (Kitap’ta) şunu yazdık: “Kim, bir insanı, bir can karşılığı veya yeryüzünde bir bozgunculuk çıkarmak karşılığı olmaksızın öldürürse, o sanki bütün insanları öldürmüştür. Her kim de birini (hayatını kurtararak) yaşatırsa, sanki bütün insanları yaşatmıştır. Andolsun ki, onlara resûllerimiz apaçık deliller (mucize ve âyetler) getirdiler. Ama onlardan birçoğu bundan sonra da (hâlâ) yeryüzünde aşırı gitmektedir.’’ ( Maide Suresi 32. Ayet ) Diye zikredilen eylem dolayısıyla başlarımız öne eğilecek.
Burada oturup 1993 deki Sıvas Katliamının tarihçesi, sebepleri, gelişimi, kimlerin parmağı olduğu, failleri vs ile ilgili bir şeyler yazmayı düşünmüyorum. Çünkü çok yazıldı çizildi. Herkes kendi anlayışına , kendi dünya görüşüne, kendi ideolojisine göre ve tabii ki kendi dini inançlarını da işe katarak yorumladı bu olayı. Ancak yorum götürmeyen bir husus vardır ki o da otuz beş insanın hunharca katledilmiş olmasıdır. Tüm dinler ‘’ ÖLDÜRME’’ Dediği halde….
Daha üç gün öce kırkın üzerinde insan ‘’ Bin aydan daha hayırlı’’ Bir güne bir kaç saat kala öldürülmüştür.
Bütün bunlar elbette unutulmayacaktır. Hep lanetle anılacaktır bu kötülükleri yapanlar.
Dilerim ve umarım ki üç gün sonra yani Beş Temmuz geldiğinde Başbağlar’da öldürülen canlar da unutulmaz.
İnsan olmak sadece ‘’ Bizden’’ Dediklerimizin acıları için göz yaşı dökmek, ‘’Bizden olmayanlar ‘’ Dediklerimiz için umursamaz bir tavır takınmak değildir.
Ben kendi adıma bekleyip göreceğim.
Bu vesile ile bir kez daha Mübarek Cuma’nın ve Kadir Gecesinin tüm insalık alemine sevgi, huzur, barış ve esenlikler getirmesini Yüce Yaratandan niyaz ediyorum.
ALLAHIM !
SEN AFFEDİCİSİN. AFFETMEYİ SEVERSİN. BİZİ DE AFFEYLE.
YORUMLAR
Amin Ecmain. Sami ağabey, konuyu sadece Sivas olayı ya da Başbağlar katliamı açısından ele almak, dar bir düşünce ile günü kurtarmak anlamına ve siz-biz olayına gelmemeli! Bir kısım çıkıp ''' Vay Sivas'ta katledilenler Aydın idi''' bir kısım da çıkıp ''' Vay Başbağlarda katledilenler basit birer köylüydü''' gibi zırvalar la ortalığı bulandırmadan başka şey elde edemeyeceklerini anlayıp, ölenler birer insan idi demeliler. İnsan bu kadar basitleşmemeli! Ateist de olsa, Kâfir de olsa, Müslüman yada Hiristiyan ve ya Yahudi de olsa İnsan diye düşünülmeli. Bizden - sizden lafları ortalığı karıştırmadan başka bir konu değildir. Bazı yazarlar, çizerler, kendini '''Aydın''' niteleyen şahsiyetler ''' Türkiyede 36 etnik grup''' var zırvasına örnek verirken ''' Türk var, Kürt var, Laz var, çerkez''' var diyerek devam ederken, sanki Alevi lik te ayrı bir etnik gurupmuş gibi ''' Alevilik''' var diyor! Ulan dingil Alevilik ne kendi başına bir din dir ne de etnik bir ırktır! Alevilik benim bildiğim İslamda bir yoldur! Kendi tabirleriyle ise bir Mezheptir. Bunu oyana bu yana çekmek ne anlama geliyor?
Ağabey kurban olduğum Rabbim bizlere akıl fikir ihsan ede de bir an önce kendimize gelelim. Yoksa sen o yana ben bu yana çekmeye devam edersek sonumuz heç te iyi olmayacak. Renklerimizi kabul ederek hep beraber güzel bir Gökkuşağı oluşturacağımız günlerin bir an önce gelmesi dileklerimle.
Selam ve saygılarımla.
sami biberoğulları
Gerçekten de etkili bir yorum oldu.
Selam ve sevgilerimle.
İnsani öldürmenin hiç bir haklı gerekçesi olamaz yazınızı okudum duyarlı kaleminize sağlık Madımağın faillerini de Başbağların da faillerini kınıyorum
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
aminn ..hayırlı kandiller ..dualarımız kabul olur inş Allah... saygılarımla.
sami biberoğulları
Rabbim hayra yönelik tüm duaları kabul eylesin.
Selam ve sevgilerimle.
" İnsan olmak sadece ‘’ Bizden’’ Dediklerimizin acıları için göz yaşı dökmek, ‘’Bizden olmayanlar ‘’ Dediklerimiz için umursamaz bir tavır takınmak değildir." O kadar isterdim ki insanların birbirine sevgi ve hoş görülü gözlerle bakmasını... Unutulmaz Madımak, unutulmaz masum öldürülen hiç bir can Ve UNUTULMAZ bu vahşeti yaşatanlar...:( Sevgilerimle Sami hocam.. Geceniz mübarek olsun
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.